X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד הנדל"ן זינק ב-11% מדד הבנקים התחזק ב-6% כי"ל נחלשה ב-0.3% פועלים זינקה ב-6% טבע עלתה ב-4.8%
▪  ▪  ▪
חג שמח [צילום: AP]
עליות חדות במניות הבנקים
נתן שבע
הפועלים מזנקת ב-6.5% ולאומי מוסיפה 4.8% * מדד הבנקים קופץ ב-5.2% לאחר שקרס ב-45% בשנה האחרונה
לרשימה המלאה

יום המסחר הראשון השבוע בבורסה של תל אביב הסתיים בזינוקים חדים.מדד המעו"ף הוסיף 5% ומדד תל אביב 100 התחזק ב-5.6%. מדד מניות הנדל"ן זינק ב-11%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל. אתמול, בנאום לאומה האמריקנית, אמר נשיא ארה"ב - ג'ורג' בוש - כי "בטווח הארוך הכלכלה האמריקנית תתאושש מהמשבר".
במהלך סוף השבוע התנהל בוול סטריט מסחר תזזיתי - המדדים נעו ללא הרף בין עליות לבין ירידות. לבסוף, היו אלו נתוני מאקרו שליליים שהחזירו את החשש ממיתון אל המשקיעים, והובילו לסיום המסחר במגמה שלילית. מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.4% ומדד נאסד"ק ירד ב-0.4%.
על-רקע המשבר הפיננסי וחוסר הוודאות בשווקים מסתכלים הבנקים הגדולים לעבר העתיד הקרוב ורואים פגיעה קשה בתוצאות הרבעון השלישי של החברות בבורסה התל אביבית. האינפלציה הגבוהה תוליד הוצאות מימון שיובילו, לתפיסתם, לפגיעה ברווחיהן של חברות רבות. כלכלני בנק הפועלים טוענים כי משתנים אלה "בשילוב עם הסנטימנט השלילי בעולם, צפויים להעיב על המסחר בת"א בטווח הנראה לעין", וממליצים על אחזקה במרכיב מנייתי מצומצם בלבד.
מדד הנדל"ן זינק היום ב-11%, לאחר שאיבד מתחילת החודש 13.5%. את מחזור המסחר הגבוה ביותר מרכזות מניית אפריקה, שאיבדה מתחילת החודש 9.5%, ומניית אלביט הדמיה, שאיבדה מתחילת החודש כ-18%.
ב-UBS חותכים את מחיר היעד של מניית כי"ל ומעדכנים מטה את הציפיות בנוגע לרמת המחירים של ענף הדשנים העולמי. המנייה שומרת על המלצת "קנייה" במחיר יעד של 60 שקל - מחיר הגבוה ב-76% ממחיר הסגירה של המנייה במסחר ביום חמישי.
חברת יונייטד פוספורוס, יצרנית חומרי ההדברה הגדולה בהודו, עשויה לרכוש את השליטה בחברת מכתשים אגן מחברת כור שבשליטת קבוצת אי.די.בי - כך מדווח העיתון ההודי "סטנדרד ביזנס". העיתון מציין שיונייטד פוספורוס (UPL) עשויה לרכוש 39% ממניותיה של מכתשים אגן תמורת 1.1 מיליארד דולר.
חברת טופספין מדיקל, המפתחת צנתר לב תוך-עורקי להדמיה באמצעות MRI, החליטה להוציא 14 מעובדי החברה הבת טופספין ישראל, כולל סמנכ"ל הפיתוח שפוטר שלשום, לחופשה בת שבועיים. באפריל 2008 הודיעה טופספין כי החליטה להאט את הפיתוח של צנתר לאחר שלא זכה להצלחה מסחרית. החברה הודיעה על פיטורי 20 איש, 40% מעובדיה.
אלדין, המפתחת תוכנה וחומרה לאבטחת מחשבים, זינקה ב-29% במהלך המסחר בסוף השבוע בוול סטריט. החברה פירסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2008 ודיווחה על הכנסות של 7 מיליון דולר - גידול של 22% לעומת לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה הפסד נקי של 300 אלף דולר, בהשוואה לרווח נקי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.
לפני כשבוע הודיעה אלדן טק על החלטתה להפסיק להעביר כספים לתאגידים אמריקנים המוחזקים בשליטתה בארה"ב. מספר ימים מאוחר יותר, קיבל אחד התאגידים האמריקנים שבשליטת החברה - והוא הבעלים של 5 בנייני מגורים ברובע ברונקס הכוללים 260 דירות - מכתב מבנק אמריקני אשר העמיד את המשכנתא לצורך רכישת הבניינים. לחברה ניתנה ארכה לביצוע התשלומים הללו, עד ל-24 באוקטובר.

תאריך:  19/10/2008   |   עודכן:  19/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הפגנות למענו יהיו במקום חטיפתו    60 מטוסי אולטרא-לייט יוטסו ע"י יוצאי חיל האוויר
יואב יצחק
הפרסום בידיעות אחרונות (ביום חמישי) על לוחמים שרצחו לכאורה ערבים שנשבו נעשה בלא שהועבר קודם לכן לאישור הצנזורה    כעס במערכת הביטחון: הפרסום עלול לסכן את גלעד שליט
משה ריינפלד
עיתון בדטרויט מוסר כי ענקי הרכב רוצים להשלים את המיזוג לפני הבחירות לנשיאות שיהיו בעוד 17 יום, בשל צניחת המכירות ואי היכולת להשיג הלוואות
גלית יצחק
ויקי לוי מונתה לתפקיד    תהיה אחראית על התקציב, הסכמים עם ספקים, עם מוכרי וקוני שירותים, בניית הסכמי התקשרות עם כל קופות החולים ועם גופים נוספים
משה ריינפלד
הבנקים הספרדיים לא הסתבכו בשוק הסב-פריים האמריקני, אך ייפגעו מכניסתו הצפויה של המשק הספרדי בשנת 2009 למיתון הראשון שלו מאז 1993
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il