לואיס המילטון כבר פישל, בגדול, בשני המירוצים האחרונים של העונה שעברה. בסין הוא נאלץ לפרוש, ומקום שביעי במרוץ האחרון בברזיל גרם לו להפסיד את האליפות לקימי רייקונן. השנה, היום (ראשון), עבר המילטון את המכשול הראשון, כשסיים ראשון בגרנד פרי הסיני. ב-2 בנובמבר, במרוץ בברזיל, המילטון צריך מקום חמישי בסך-הכל כדי לחגוג תואר אליפות היסטורי, בגיל 23.
פליפה מאסה קיווה שהלחץ ישפיע על היריב היחיד שלו על התואר, והוא יקווה שבמגרש הביתי שלו, במסלול באינטרלאגוס, הבריטי ייכשל. הברזילאי סיים במקום השני היום, אחרי מרוץ לא מרשים במיוחד כשהוא 'עוקף' את חברו לקבוצה קימי רייקונן 7 הקפות לסיום, והפער בינו לבין הבריטי בצמרת דירוג הנהגים עומד על 7 נקודות: 94 להמילטון מול 87 למאסה. אם מאסה ינצח בברזיל והמילטון יסיים שישי - השניים יהיו עם 97 נקודות - מאסה ינצח בגלל שובר שוויון של מספר ניצחונות.
המרוץ עצמו כאמור לא התעלה לרמה גבוהה ולא סיפק דרמות, אולי כהמשך ישיר לעונה מלאכותית ונקייה מדי. המילטון יצא מהפול, נהג בצורה בטוחה כמו שהוא יודע לעשות כנראה טוב מכולם, ופתח פער אדיר על שתי מכוניות הפרארי שרדפו אחריו. רייקונן היה שני לאורך רוב המירוץ אבל קיבל את ההוראה באוזניות ונתן למאסה לחלוף על פניו, בדרך למקום השלישי. אלונסו המשיך בתקופה היפה עם המקום הרביעי, שני נהגי ב.מ.וו - ניק היידפלד ורוברט קוביצה - במקום חמישי ושישי. טימו גלוק ונלסון פיקה ג'וניור השיגו את הנקודות האחרונות.
בדירוג היצרנים פתחה פרארי פער קטן, עם 156 נקודות לעומת 145 של מקלארן ו-135 של ב.מ.וו, שאיבדה כבר למעשה את הסיכוי.
המילטון אמר בסיום: "אני מאושר, המכונית הרגישה נהדר ואני מודה לכל הבחורים. לקחתי את המרוץ בקלות בסיבובים הראשונים ואחר-כך התחלתי להגדיל את הפער. עשיתי מעט טעויות. אחרי העצירה השנייה הבנו שהניצחון קרוב ורק רצינו להגיע לסיום. כל מה שהייתי צריך לעשות זה להישאר בשליטה, וזה לא היה קשה".
מאסה אמר: "היה קצת קשה עם הצמיגים שבחרנו (הרכים), לא הייתה לי התחלה טובה אבל התאוששתי והצלחנו להישאר במרוץ. ראינו שלואיס התחיל חזק וברח והמטרה הייתה להישאר בתמונת הנקודות. ללואיס היה מרוץ נוח, קימי ואני לא הצלחנו לצמצם את הפער ממנו. הייתה לו מכונית טובה יותר בסוף השבוע. בסיום הצלחתי לעבור את קימי בדרך למקום השני, אבל זה לא מספיק".