X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איי סיישל הפכו בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית באיים ניתן ליהנות כמעט מכל סוגי הנופש: טיולים, נופים, חופים, סקי, צלילה, שיט ובעלי חיים וצמחים נדירים
▪  ▪  ▪
גן עדן [צילום: יח"צ]

בשנים האחרונות קבוצת האיים של סיישל הפכו לאטרקציה תיירותית מבוקשת בקרב תיירים ישראלים, ובעולם כולו. חברות הנסיעות מציעות יותר ויותר דילים לחבילות נופש באיים, כך שהמקום נכנס לרשימת אתרים אטרקטיביים לנופש בעולם.
הרפובליקה הזו, שמונה כ-115 איים המצויים בצד המזרחי של חופי אפריקה, מאכלסת ב-33 מהאיים קצת פחות מ-80 אלף אנשים, ונחשבת לסוג של גן עדן עלי אדמות.
לפני כ-60 מיליון שנים ניתקה מהודו פיסה ענקית של רמה מישורית ושקעה באוקיאנוס, כאשר הפסגות של אותה רמה הן למעשה האיים.
העדות הראשונית לאיים היא מתיעוד שביצעו פורטוגזים ששטו באזור בשנת 1505, כשהמקום שימש כמעגן במסלול בין אפריקה ואסיה.
הצרפתים היו אלו שתפסו את האיים, בשנת 1756, ונתנו להם את השם סיישל, על שמו של שר האוצר הצרפתי שכיהן דאז, ז'אן מורו דה סיישל.
בשנת 1794 החל מאבק על האיים, המשתרעים על כ-450 קמ"ר, בין הבריטים והצרפתים על האחיזה באיים, כאשר בשנת 1814 האיים עברו לשליטה בריטית, כאשר בשנת 1976 האיים קיבלו עצמאות. רק ב-500 השנים האחרונות החלו להגיע לאיים אלו שהפכו לתושבים, ביניהם ממוצא הודי, סיני, אירופאי ובני עמים אפריקנים שהובאו תחילה כעבדים.
השפות המדוברות בקרב תושבי קבוצת האיים הן אנגלית, צרפתית וקריאולית צרפתית. כ-90 אחוזים מכלל התושבים הם קתולים, כהשפעה מאותה השפעה צרפתית שנוצרה במקום, וכשמונה אחוזים אנגליקנים. בירת האיים ויקטוריה נחשבת לעיר היחידה במדינה, מאחר ולמעשה שאר הישובים הם כפרים.
קבוצת האיים נחשבת לאתר תיירות אטרקטיבי במיוחד לבעלי הון וככזו היא נמצאת ברשימת היעדים היקרים. עד מהרה התברר כי ענף התיירות אינו מספיק להוות ענף מרכזי בכלכלה של המדינה, וכך החלו להתפתח ענפים אחרים כגון דיג. מצבם האקונומי של תושבי המקום אינו גבוה בלשון המעטה, והם חיים בעוני. רוב התושבים מתגוררים באי הראשי מאהה בו ממוקמת הבירה ויקטוריה.
רוב האיים בארכיפלג, האוחז במזג אויר טרופי, כמעט ואינם מאוכלסים וכאיי אלמוגים משמשים כאתרי צלילה ושמורות טבע. ואם כבר מגיעים לאיים שווה לבקר בשני אתרים שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית, אטול אלדברה ושמורת הטבע עמק מאי.
אחת הסיבות לכך שהאיים נחשבים לגן עדן לתיירים היא כי הם מאפשרים את כל סוגי הנופש: טיולים רגליים, נופים משובחים, חופים בתוליים, טיסות, מוזיאונים בוטניים, סקי, צלילה, שיט, בעלי חיים וצמחים נדירים, טיפוס, מסעדות ועוד. אטרקציות נוספות עומדות לרשות התיירים בארבעה פארקים לאומיים, בהם מתאפשרת צלילה, שנירקול בין אלמוגים יחד עם דגים צבעוניים ומיוחדים.
וכמובן שעבור חוויית גן עדן אמיתית צריך לשלם, כשכאמור מקומות הלינה באיים אינם זולים וגם פעילויות שונות, כמו צלילה למשל, עולות לא מעט.
מוזיאון לטבע, מוזיאון לאומי להיסטוריה, מוזיאון המפלגה העממית המאוחדת של סיישל, והגן הבוטני הם רשימה קצרה של אתרים שבהם אפשר לעבור על המוצגים הייחודיים, שמציגה המדינה בבירה ויקטוריה.
אשרת כניסה אינה דרושה לישראלים על-מנת לבקר באיי סיישל אך חשוב להצטייד בכרטיס לטיסה חזרה או המשך ואישור על הזמנת מקום לינה.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  19/10/2008   |   עודכן:  19/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איי סיישל: גן עדן לתיירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אה כן..וגם 100 אלף דולר לכריך. ל"ת
neron  |  19/10/08 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גרטנר: המשבר הכלכלי הגלובלי לא ישפיע באופן דרמטי על תעשיית ה-IT    בתרחיש הגרוע ביותר, יגדלו הוצאות ה-IT ב-2.3% ב-2009, ירידה לעומת תחזית מוקדמת של גרטנר, של 5.8%
מחלקה ראשונה
במבנה נטוש ברחוב הנביאים בירושלים נמצאה גופה של צעיר ערבי שגרונו שוסף    יהודים יידו אבנים על נהג משאית זבל ערבי    שמונה אקדחים נגנבו מהאוניברסיטה העברית
מערכת PCאון
רוצים לשמור על המוח שלכם צעיר ורענן? מחקר חדש טוען כי כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבצע חיפוש באינטרנט על בסיס קבוע    האם אינטרנט טוב יותר למוח מקריאה? מסתבר שכן
יואב גורן
מדוע תל אביב, המטרופולין הגדול והעשיר בישראל, מוציאה קבוצות ספורט - מאז 77 מכבי בכדורסל לא מייצגת עיר אלא מדינה - שביצועיהן כל כך עלובים? יואב גורן מתחיל להאמין שמדובר בעונש על חטאיה
משה ריינפלד
בשבת ירד מחיר הבנזין למכוניות אל מתחת ל-3 דולר לגלון, בראשונה מאז פברואר, אך האמריקנים ממשיכים לדבר על הצורך לחסוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il