X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קונסורציום של קרן ההון CVC והחברה הגדולה בעולם לביטוח משנה סוויס רה תרכוש את השליטה בזרוע הביטוח של ענק הבנקאות הבריטי
▪  ▪  ▪
רויאל בנק אוף סקוטלנד [AP]

ענקית ההון הפרטית האירופית CVC הקימה קונסורציום עם החברה הגדולה בעולם לביטוח משנה סוויס רה, ומציעות יחד לרכוש את השליטה בזרוע הביטוח של הבנק השני בגודלו בבריטניה רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS). המציעות אומדות את ערך כל היחידה של RBS, הכוללת את חברות הביטוח "דיירקט ליין" ו"צ'רצ'יל", ביותר מ-6 מיליארד ליש"ט. כך מוסר העיתון הלונדוני סנדיי טיימס.
בנק RBS נפגע קשה ממשבר הבנקאות, וביום ב' הודח המנכ"ל שלו סר פרד גודווין, על-פי דרישת הממשלה, תמורת מכירת חלק ממניות הבנק לממשלת בריטניה, במסגרת תוכנית ההצלה, והפיכתה לבעלת השליטה בבנק.
את הצעת CVC מוביל מנהל הכספים לשעבר של בנק RBS, פרד ווט. הוא הצטרף בשנה שעברה לקרן ההון הפרטית, שהייתה בעבר בבעלות סיטיגרופ, אך כיום היא עצמאית. סנדיי טיימס אומר כי קבוצת CVC-סוויס רה מנהלת שיחות מתקדמות, וניתנו לה 6-4 שבועות להשלים עסקה. היא תרכוש 51% מעסקי הביטוח של הבנק הבריטי תמורת יותר מ-3 מיליארד ליש"ט.
מכה לחברה האמריקנית אולסטייט
זרוע הביטוח של RBS מעסיקה 18,000 עובדים והיא חברת הביטוח הכללי השנייה בגודלה בבריטניה. יש לה 26 מיליון פוליסות. היא החברה הגדולה ביותר בבריטניה בענף ביטוח הרכב, והשנייה בגודלה בביטוח בתים, נסיעות וחיות מחמד. יש לה גם 2 מיליון פוליסות רכב מחוץ לבריטניה, והיא חברת הביטוח הישיר הגדולה בספרד באמצעות המותג שלה "ליניאה דירקטה".
צעדן של CVC-סוויס רה מנחית מהלומה על חברת הביטוח האמריקנית אולסטייט שנחשבה זה כמה חודשים למובילה במרוץ במכרז על רכישת חברת הביטוח. אולסטייט רצתה לרכוש את החברה הבריטית בשלמותה.
אף ש-CVC מובילה את המהלך, לא ברור כיצד תתחלק בעסקה עם סוויס-רה. מקורות בנקאיים בריטיים אמרו לסנדיי טיימס כי זוהי עסקה בין מבטחת משנה למבטחת, שבה מבטחת המשנה תבצע את החיתום של העסק ושל הסיכון הכרוך בו. בתמורה, CVC תשקיע את רוב ההון הדרוש למימון העסקה. היא תוכל לצאת מהעסק לאחר שתושלם העסקה. מקורות בסיטי של לונדון אמרו לעיתון כי צד שלישי עשוי להצטרף לקונסורציום כדי לספק עוד מזומנים למימון העסקה.
להטוטי חשבונאות
הצעד בא בשעה שבנק RBS מלהטט בעזרת כללי החשבונאות החדשים בניסיון להימנע ממחיקת עוד 5-4 מיליארד ליש"ט מנכסיו כנגד חלק מתיק ההלוואות שלו. את הכללים החדשים הנהיג בשבוע שעבר הגוף הבינלאומי לתקני חשבונאות, והם יאפשרו ל-RBS להפסיק להעריך חלק מההלוואות שלו על-פי מחירי השוק הנוכחיים. הבנק מנסה לבצע את השינויים קודם שיפרסם את התשקיף לאג"ח בסך 15 מיליארד ליש"ט שהוא עומד להנפיק, בעזרת חיתום של הממשלה.
הבנק המתחרה, ברקליס, המנסה לגייס הון בלי המזומנים של הממשלה, החל בשבוע שעבר לחפש משקיעים. הבנק רוצה לגייס 3 מיליארד ליש"ט באמצעות הנפקה של מניות בכורה, ולאחריה הנפקה של מניות רגילות ב-3 מיליארד ליש"ט בראשית השנה הבאה. ברקליס כבר הבטיח לעצמו הון חדש בסך מיליארד ליש"ט, שעל-פי ידיעות יבואו מרשות ההשקעות של נסיכות קטר.

תאריך:  19/10/2008   |   עודכן:  19/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זרוע הביטוח של בנק RBS נמכרת במיליארדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אופיר בר-זהר
כבש את המקומות הראשון והשני עם רייטינג שלמעלה מ-28%    את מרבית המקומות בטבלת הרייטינג השבועי תפסה חברת החדשות של ערוץ 2    ערוץ 10 מתקשה להתברג לעשירייה
משה ריינפלד
מספנת היאכטות האנגלית המככבת בסרט החדש של ג'יימס בונד מדווחת על רווחי שיא למרות המצב, בזכות הזמנות מעשירי רוסיה והמזרח התיכון
משה ריינפלד
הבנק השלישי בגודלו בצרפת הודיע בשבוע שעבר על הפסד של 600 מיליון אירו ממסחר בניירות ערך המזכיר את שערוריית סוסייטה ז'נרל
עידן יוסף
חבר של מיטל שנהרגה בתאונת פגע וברח מאשים את ערכת המשפט והמשטרה בענישה קלה כלפי נהגים דורסים    האם קטעה את האשכבה בלווית בתה וקראה לספדן להשתמש במינוח "נרצחה"    מעצר נהג הג'יפ הוארך בחמישה ימים
נתן שבע
הפועלים מזנקת ב-6.5% ולאומי מוסיפה 4.8%    מדד הבנקים קופץ ב-5.2% לאחר שקרס ב-45% בשנה האחרונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il