X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה השווייצרית הרוויחה ביולי-ספטמבר 2.08 מיליארד דולר, בעיקר בזכות הלהיטים Diovan תרופה להורדת לחץ דם ו-Glivecתרופה נגד סרטן
▪  ▪  ▪

ענקית התרופות השווייצית נובארטיס (Novartis) דיווחה (ביום ב', 20.10.08) כי הרווח הנקי שלה גדל ברבעון השלישי של 2008 ב-32%, לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, בזכות מכירות מוגברות והשפעה חיובית של חולשת הדולר.
ביולי-ספטמבר 2008 הרוויחה נובארטיס 2.08 מיליארד דולר, לעומת 1.57 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2007, שבה שילמה החברה קנס חד-פעמי על מפגעי סביבה. המכירות של החברה גדלו ברבעון השלישי של 2008 ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-10.75 מיליארד דולר. המכירות של התרופות גדלו ב-14% במונחי דולר ל-6.71 מיליארד דולר, יותר מהצפוי, בעיקר בזכות ה"להיטים" שלה, התרופה להורדת לחץ דם Diovan והתרופה נגד סרטן Glivec.
נובארטיס, שהנהלתה יושבת בבזל, אומרת כי היא מחזירה לעצמה את הפסדיה בתחרות עם יצרנים גנריים, במיוחד בארה"ב, על מוצרים כגון הכדורים נגד לחץ דם לוטרל והתרופה לטיפול בהרפס פאמוויר, וכי התגברה על הפסקת שיווק התרופה שלה נגד עצירות ומיחושי מעיים שלה, Zelnorm, שהוצאה מהשוק בארה"ב בשנה שעברה. החברה גם מתאוששת מאי-אישור התרופה שלה נגד סוכרתGalvos בארה"ב, שנחשבה בעבר לבעלת פוטנציאל מכירות של מיליארד דולר, והיא אינה מתכננת כעת להגישה מחדש לאישור.
עסקים מוצלחים בתקופת משבר
זו פעם ראשונה, כללה נובארטיס בדיווחיה את חבילת המניות בשיעור 25% שרכשה בחברה האמריקנית לטיפולי עיניים 'אלקון'. נובארטיס אומרת כי לאלקון היו השלכות שליליות על תוצאותיה ברבעון השלישי בגלל העלות הגבוהה של הרכישה.
כמו חברות תרופות רבות, נהנתה נובארטיס מעסקים מוצלחים יחסית בתקופת המשבר הפיננסי, ומניותיה כמעט לא השתנו בחודש שחלף, בזכות הרווחים הבטוחים למדי שלה ופרופיל הדיבידנדים.
מניית נובארטיס עלתה (יום ב', 20.10.08) בראשית המסחר בבורסת ציריך ב-0.8% ל-59.95 פרנקים שווייציים, כמו כל מגזר התרופות האירופי. ביום ו' עלתה המנייה ב-12% מתוך ציפייה לתוצאות עסקיות טובות.
החברה השווייצית הגדילה את תחזית הגידול במכירת התרופות בשנת 2008 כולה, לכ-5%. לעומת זאת, החברה הקטינה את התחזית לחטיבה שלה סנדוז, המתמחה בייצור חיקויים לגרסאות גנריות של תרופות שרשום עליהן פטנט.
החברה אומרת כי תקצץ 550 משרות בארה"ב, שהן כ-0.6% מכלל כוח האדם שלה בעולם.
נובארטיס נחשבת להשקעה טובה בעיני האנליסטים בזכות העסקים המגוונים שלה והתיק המבטיח של תרופות חדשות, והמניה שלה נסחרת בפרמיה לעומת גלקסו-סמית'-קליין הבריטית (GSK) וסנופי-אוונטיס הצרפתית (SNY), שתי יצרניות התרופות הגדולות באירופה.
זהירות, חקיינים
החברה ציינה בהודעתה ביום ב' כי לא השקיעה כלל במניות או באגרות חוב החשופות לגוף פיננסי כושל כלשהו וכי פעילותה הפיננסית כמעט לא הושפעה מהמשבר, ואולם כמו חברות תרופות אחרות, החברה השווייצית צפויה לסכנות לעסקיה מחיקויים וכן מקשיים לשווק מוצרים חדשים.
החברה צופה כי תתחיל ב-2009 לשווק גרסה גנרית לתרופת Lovenox, שהיא מדלל דם enoxaparin מתוצרת סנופי. את הגרסה הגנרית פיתחה החברה השווייצית בשיתוף חברת התרופות מומנטה בארה"ב.
נובארטיס גם דיווחה על חילופי מנהלים. בין היתר, מונה ראש יחידת החיסונים החברה, ירג ריינהרדט, למנהל התפעול הראשי, תפקיד חדש.

תאריך:  20/10/2008   |   עודכן:  20/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
32% גידול ברווח ענקית התרופות נובארטיס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
וויני פורסטר הרגיש "הרוס" כשאשתו אמה שינתה את הפרופיל המקוון שלה ל"רווקה" מספר ימים בלבד לאחר שעזבה את הבית    הגבר דקר את אשתו למוות עם סכין מטבח וסכין קצבים
עידן יוסף
לקראת שמחת תורה נמכרו כארבע מאות אלף דגלי חג    דגלים רבים יחולקו בחינם בהשראת הבחירות לרשויות    מחיר הדגלים התייקר ב-5%
מערכת סרט
"דאוס" - סדרת מתח חדשה, שתעלה לקראת סוף נובמבר בערוץ הילדים, בכיכובם של מייקל לואיס, מיכאל מושונוב, עדי הימלבלוי ועוד
שיא עמית
שגיא עמית התרגש בגשן, מסעדת בשר כשרה שהצליחה להלהיב אפילו כופר צמא דם כמותו עם פוקאצ'ה בלתי נשכחת ואנטרקוט מדמם כהלכתו
עמירם כהן
דיון על מימון חירום בסך שבעה מיליארד שקלים    ארבעה מיליארד שקלים ממימון החירום דרושים כדי למנוע קריסת מערכת החשמל בקיץ 2010
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il