X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
10.5 מיליארד אירו יוזרמו לששת הבנקים הגדולים תמורת התחייבותם להגדיל את ההלוואות למשפחות, לחברות הכלכליות ולרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪
כריסטין לגארד [צילום: AP]

ששת ענקי הבנקאות של צרפת, ובראשם פריבא (BNP) וסוסייטה ז'נרל, יקבלו ממשלת צרפת 10.5 מיליארד אירו (14 מיליארד דולר). זוהי הפעם הראשונה שהממשלה תשתמש בכספי חבילת ההצלה שאישרה החודש בסך 360 מיליארד אירו.
"הממשלה תרכוש את חובותיהם של הבנקים, בלא לקבל זכויות הצבעה", מסרה (יום ב', 20.10.08) שרת האוצר של צרפת כריסטין לגארד במסיבת עיתונאים בפריס. "תמורת הכסף יחויבו הבנקים להגדיל את ההלוואות לחברות וליחידים", אמרה.
אנליסטים אומרים כי ממשלת צרפת עושה הכל כדי למנוע התכווצות של שוקי האשראי בצרפת. הכסף שהועמד לרשות הבנקים יספיק להם כדי להתגונן מפני כל הסיכונים ששיתקו אותם.
צעדיה של צרפת באים לאחר שורה של צעדים דומים בוושינגטון, לונדון, ברלין ובירות אחרות במערב להזרים הון לבנקים כדי להפשיר את הקיפאון שנוצר בשוקי האשראי מאז פשיטת הרגל של ליהמן בראדרס ב-15 בספטמבר. בגוש האירו התחייבו צרפת, גרמניה, ספרד, הולנד ואוסטריה לערוב ב-1.3 טריליון אירו להלוואות הבנקים ולרכוש מניות שלהם כדי לעצור את התמוטטות המערכת הפיננסית.
בנוסף על פריבא וסוסייטה ז'נרל, נכללים בתוכנית רכישת החובות של ממשלת צרפת גם הבנקים קרדיט אגריקול, קרדיט מוטואל, קס ד'פארן ובנק פופולר. הכספים יחזקו את הון הבנקים ויגדילו את חוסנם בלא לדלל את שווי המניות שבידי בעליהן, ויעזרו להגדיל את האשראי, נאמר בהודעה שפרסם בנק דה פרנס, הבנק המרכזי של צרפת.
"המטרה היא להבטיח שהבנקים ימשיכו לממן את המשק וישמרו על חוסן גבוה", אמרה השרה לגארד. הבנקים "חייבים להגדיל את ההלוואות למשק ולערוב למימון שיותאם לצרכי משקי הבית, החברות והרשויות המקומיות", הוסיפה.
"זו לא מתנה"
ממשלת צרפת תזרים לבנק קרדיט אגריקול 3 מיליארד אירו, ל-BNP פריבא 2.55 מיליארד, ולסוסייטה ז'נרל 1.7 מיליארד. לבנקים הקואופרטיוויים קס ד'פארן ובנק פופולר יוזרמו 1.1 מיליון אירו ו-950 מיליון אירו, בהתאמה, ולבנק קרדיט מוטואל יוזרמו 1.2 מיליארד אירו.
"איננו נותנים מתנה לבנקים" אמרה לגארד. המחיר של ניירות הערך הללו מבוסס על נתוני השוק. הם ייצרו הכנסות ניכרות למדינה", הוסיפה.
ממשלות אחרות באירופה רכשו החודש מניות של בנקים כושלים. ממשלת הולנד רכשה את עסקיהם ההולנדיים של ענק הבנקאות פורטיס ושל בנק ABN אמרו שבבעלותו ב-16.8 מיליארד אירו. כמו-כן תזרים הולנד 10 מיליארד אירו לבנק הגדול ביותר בתחומה ING, לאחר שדיווח על ההפסד הרבעוני הראשון בתולדותיו.
הבנק השוויצי UBS מכר מניות שלו ב-6 מיליארד פרנקים שווייציים (5.2 מיליארד דולר) לממשלת שווייץ, וכן מכר לה נכסים מסוכנים ב-60 מיליארד אירו. בבריטניה תרכוש הממשלה מניות ברויאל בנק אוף סקוטלנד ב-20 מיליארד ליש"ט, אם לא יצליח הבנק לגייס את הכסף ממשקיעים אחרים. ובארה"ב הקציב שר האוצר הנרי פולסון 250 מיליארד דולר לרכוש מניות בלא זכות הצבעה בבנקים הגדולים.

תאריך:  21/10/2008   |   עודכן:  21/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרפת תשקיע מיליארדים בבנקים הגדולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
עיתון כוויתי: שגריר ירדן בישראל העביר לנשיא שמעון פרס מכתב מההנהגה הסעודית    ביום חמישי ייצא לפגישה במצרים עם הנשיא מובארק    מנסה לקחת מציפי לבני את ההובלה של המו"מ המדיני
משה ריינפלד
העלייה מושפעת מהציפיות שבפגישת אופ"ק ביום ו' יוחלט על קיצוץ של 3-1 מיליון חביות ליום, ומהאווירה החיובית בוול סטריט
משה ריינפלד
"שמעתי שאמריקנים עברו מ'כמעט בהלה' ל'יותר רגיעה'"    דאו ג'ונס עלה ליותר מ-9,200 נקודות עקב הדיבורים על תמריצים חדשים והורדת הריבית
"שמעתי שאמריקנים עברו מ'כמעט בהלה' ל'יותר רגיעה'"    דאו ג'ונס עלה ליותר מ-9,200 נקודות עקב הדיבורים על תמריצים חדשים והורדת הריבית
עומר כרמון
אתרי אינטרנט מדווחים ביממה האחרונה על חיסולו בירדן של ראש המוסד מאיר דגן    "מטען צד גדול התפוצץ ליד שירה בה נסע"    לידיעות המופצות אין שחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il