X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשל ישתמש ב-250 מיליארד הדולרים שהוצבו לרכישת מניות בנקים גם לסיוע לבנקים חזקים לרכוש בנקים חלשים שרוצים שירכשו אותם
▪  ▪  ▪
שר האוצר האמריקני הנרי פולסון [צילום: AP]

משרד האוצר של ארה"ב מקווה לדרבן בנקים חזקים להשתמש בכספי תוכנית ההצלה כדי לרכוש בנקים יריבים חלשים יותר. כך מוסר (יום ג', 21.10.08) העיתון ניו טיימס. העיתון אומר כי עם הפעלת התוכנית חסרת התקדים של הממשל לרכוש מניות של בנקים ב-250 מיליארד דולר, מתברר כי הכוונה אינה רק לייצב את ענף הבנקאות אלא גם לעצב מחדש את המבנה שלו.
"האוצר אינו רוצה לתמוך בבנקים חלשים",אמר בכיר בממשל לניו-יורק טיימס. "אחת המטרות של התוכנית היא לדחוף למיזוגים". לדבריו, בשעה שמשבר האשראי ואובדן אמון המשקיעים גרמו לבנקאים טראומה, יש בנקים רבים שמוכנים שמישהו אחר יקנה אותם. המכשול הוא מחסור בקונים שיש להם הון מספיק, אמר הבכיר.
שחקנים ארציים יציבים כגון בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס וולס פארגו עדיין מעכלים את הרכישות שכבר ביצעו. ואולם קבוצה שנייה של מה שמכונה "בנקי-על אזוריים" נמצאים במצב טוב לרכוש מתחרים, אך אינם נוטים או אינם מסוגלים להשלים עסקות. באמצעות הצעת הון במחיר נוח, הממשל עשוי לעודד אותם להתרחב.
בקטגוריה הזאת נמצאים בנקים אזוריים כגון קיקורפ בקליוולנד, פיפת'-ת'רד בנקורפ בסינסינטי, BB&T בווינסטון-סיילם, צפון קרוליינה, וסנטראס בנקס באטלנטה.
לאחר ההשקעה בתשעת הבנקים הגדולים של ארה"ב, נותרו בידי האוצר האמריקני 125 מיליארד דולר, ושר האוצר, הנרי פולסון, אמר כי די בהון זה כדי להשקיע בכל בנק שיהיה ראוי לכך. "הגיעו אלינו רמזים על התעניינות מקבוצה רחבה של בנקים מכל הגדלים", אמר פולסון במסיבת עיתונאים. "התוכנית הזאת לא תתבצע על בסיס ראשון נכנס - ראשון מקבל", הוסיף.
"הבנקים צריכים להלוות את הכסף, לא לצבור אותו"
פולסון לא התייחס לסוגיית מיזוגי הבנקים, אך פקידים אמרו שהיא נדונה בהרחבה עם האוצר, הבנק הפדרלי והחברה הפדרלית לביטוח פקדונות, הכורעת בחודשים האחרונים תחת נטל התמיכה בבנקים מתנודדים, כדוגמת ואקוביה.
מתן כסף לביצוע מיזוג הוא גם דרך לבדוק בכמה הון משתמש הממשל. היו אנליסטים שהעלו את השאלה מה מידת הפיקוח שתהיה לממשל על ההשקעה, כאשר היא תוזרם לבנקים תמורת מניות בלא זכויות הצבעה.
"אנחנו סבורים שיהיה לחץ של האוצר מאחורי הקלעים להפגיש חברות שהיו צריכות להתמזג לפי חודשים או שנים", אמר אנליסט לניו-יורק טיימס. "אם נוכל ליצור חברות חזקות, זהו צעד חיובי".
פולסון אמר כי האוצר יסתמך לצורך בחירת הבנקים שיקבלו את הכסף, על עצתם של גופי הפיקוח בענף הבנקאות: הבנק הפדרלי, החברה לביטוח פקדונות (FDIC) המפקח על המטבע, והמשרד לפיקוח על בנקי החסכונות. אבל ההחלטה הסופית מי יקבל את הכספים הפדרליים תהיה בידי האוצר.
הוא שב והדגיש כי הממשל מצפה מהבנקים שיקבלו את הכסף להלוות אותו ולא לצבור אותו - במיוחד לבעלי בתים עם משכנתאות בצרות. "אי עמידה בתשלומים אינה פוגעת רק במשפחות המאבדות את בתיהן, היא פוגעת בשכניהן, בקהילות שלהם ובמשק כולו", אמר.
תהליך פשוט וקצר
ביום ב' הסביר פולסון את התהליך שהבנקים צריכים לעבור כדי לבקש השקעה ממשלתית. מתברר שהתהליך אינו הרבה יותר מסובך מהדף היחיד שחילק למנהלי תשעת הבנקים הגדולים, ובו התנאים לרכישת המניות שלהם.
הבנקים, אמר פולסון, חייבים למלא טופס סטנדרטי של שני עמודים ולהגיש אותו לגוף הפיקוח הראשי שלהם, עד 14 בנובמבר. האוצר יקבל כל בקשה, עם המלצה מהגוף המפקח. ברגע שיחליט האוצר אם להזרים הון לבנק המבקש, יודיע על ההשקעה בתוך 48 שעות. הוא לא יגלה ברבים איזה בנק נדחה.
תוכנית האוצר היא להיפתח לבנקים גדולים כקטנים. פקידי האוצר מסרו כי גם חברות ביטוח התעניינו, אך התוכנית אינה מיועדת להם.
מכיוון שיש גם חבורת ביטוח חלשות, יש אנליסטים הטוענים כי הממשל צריך לשקול לצרף גם אותן לרשימת הזכאים להזרמת הון. לדברי האנליסטים, אין די ב-250 מיליארד דולר.

תאריך:  21/10/2008   |   עודכן:  21/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשל האמריקני יעודד מיזוגי בנקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
רצח בכפר קרע: פלשתיני רצח ביריות אקדח את גרושתו בת 34 ונמלט מהמקום    שני ילדיה הקטנים שהו בגן ובבית הספר    בחודש האחרון נרצחו שלוש נשים בידי בני זוגן    שלשום נרצחה רוזי פדידה מאשדוד
עומר כרמון
דוברת רמת נגב זועקת: התקשורת העניקה מאה מילים בלבד לתאונת הפגע וברח בה נהרגה תושבת עכו איריס שגיא    התאונה של מיטל אהרונסון מת"א נמצאת כבר חמישה ימים בכותרות ראשיות
משה ריינפלד
חברת הביוטכנולוגיה האמריקנית הרוויח ביולי-ספטמבר 206.8 מיליון דולר, בעיקר בזכות גידול במכירות תרופות לטרשת נפוצה
עומר כרמון
משרד ההגנה הבריטי התיר לפרסום חלק "מהתיקים באפילה" שלו: מטוס קרב אמריקני שוגר לעבר עב"ם שנעלם בפתאומיות    חפץ שחור גדול חלף ליד שני מטוסים אזרחיים"    העמותה הישראלית לחקר עב"מים: יש לפרסם הדוחות המלאים
משה ריינפלד
המיזוג בין חברות התעופה הגדולות בצרפת והולנד אייר פרנס וקלמ הביא להקמת שותפות בין חברות ניהול הנמלים שתחסוך להן עשרות מיליונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il