X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק הפדרלי הודיע כי יממן רכישת חובות קצרי מועד מקרנות נאמנות כדי לאפשר להן לעמוד בפדיונות מצד המשקיעים ולהשקיע שוב בשווקים הפיננסיים
▪  ▪  ▪
יו"ר הבנק הפדרלי ברננקי [צילום: אתר הפדראל ריזרב]

הבנק הפדרלי של ארה"ב הודיע (יום ג', 21.10.08) על תוכנית חדשה לרכישת ניירות ערך מקרנות נאמנות הפועלות בשוקי הכספים, במסגרת הצעדים לספק נזילות לגופים פיננסיים. "היוזמה החדשה צריכה לשפר את מצב הנזילות של המשקיעים בשוקי הכספים, ולהגביר בכך את יכולתם לשלם ואת נכונותם להשקיע במכשירים פיננסיים", אמר הבנק הפדרלי בהודעתו.
זהו הצעד השלישי שהבנק הפדרלי נוקט כדי להקל את הלחץ מעל קרנות הנאמנות הפועלות בשוקי הכספים. קרנות אלה נחשבו בארה"ב בימים כתיקונם להשקעה בטוחה לא פחות מהפקדה בבנק. על-פי התוכנית החדשה, יספק הבנק הפדרלי כסף למימון פעולה של קבוצת גופים במגזר הפרטי שתרכוש מקרנות הנאמנות כמה סוגי חובות קצרי מועד, לרבות תעודות פיקדון וניירות מסחריים לפירעון אחרי שלושה חודשים או פחות.
סוג זה של חובות שימש תמיד את המשקיעים בשוקי הכספים שרצו ביטחון, ותשואות שמרניות ללקוחות, אבל המשבר הפיננסי האחרון מוטט את השוק וגרם לפחות לקרן נאמנות אחת ליפול אל מתחת לשער של דולר אחד למניה, אירוע נדיר ביותר, שפירושו הוא שהקרן לא יכולה להחזיר למשקיע המבקש לפדות את השקעתו אפילו דולר תמורת כל דולר שהשקיע. מאז האירוע, באמצע ספטמבר, קרנות הנאמנות נתונות ללחץ, חוששות לנזילותן, ומסרבות לתת הלוואות תקופתיות.
אף שתי תוכניותיו הקודמות של הבנק הפדרלי הצליחו להפשיר מעט את הקיפאון בשוקי האשראי, היו השיפורים שהביאו בעיקר לטובת הבנקים והעסקים הגדולים.
רכישת ניירות מסחריים
בנאומו ביום ב' לפני ועדת התקציב של בית הנבחרים בוושינגטון, אמר נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי כי הממשל והבנק הפדרלי עשויים לנקוט עוד מאמצים להבטיח אשראי ברמת הצרכנים.
הבנק המרכזי כבר הודיע בשעתו כי יספק מימון ישיר לעסקים באמצעות רכישת ניירות מסחריים לשלושה חודשים, וכן הודיע על תוכנית נפרדת שתספק הלוואות לבנקים ולמוסדות פיננסיים אחרים הקונים ניירות מסחריים מגובי-נכסים מקרנות נאמנות הפועלות בשוקי הכספים. נייר מסחרי הוא מימון קצר-מועד שעסקים רבים מתבססים עליו כי לממן את פעילותם השוטפת. בשוק האמריקני קיימים ניירות מסחריים בטריליוני דולרים.
"שוקי החובות קצרי המועד היו בשבועות האחרונים נתונים ללחץ ניכר בגלל קשייהם של קרנות נאמנות הפועלות בשוקי הכספים ומשקיעים אחרים למכור נכסים כדי לעמוד בפדיונות ובצרכי האיזון מחדש של התיקים", נאמר בהודעת הבנק הפדרלי ביום ג'. "התוכנית החדשה אמורה לשפר את מצב הנזילות של המשקיעים בשוקי הכספים וכך להגדיל את יכולתם לעמוד בבקשות נוספות לפדיונות ואת נכונותם להשקיע בשווקים", נאמר עוד. תנאים משופרים בשוק הכספים יגבירו את יכולתם של הבנקים ושל מתווכים פיננסיים אחרים לספק את צרכי האשראי של העסקים ומשקי הבית".
את כוח הקנייה הממשי של השטרות קצרי המועד תשלים קבוצה של קרנות מימון פרטיות אד-הוק. על-פי תנאי התוכנית, תהיה כל קרן נאמנות רשאית לרכוש חובות קצרי מועד מקבוצה של 10 מוסדות פיננסיים, ששמותיהם לא פורטו בהודעת הבנק הפדרלי. כל מוסד לא יממן יותר מאשר 15% מסך נכסי החוב של כל קרן.

תאריך:  21/10/2008   |   עודכן:  21/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית הצלה חדשה לקרנות הנאמנות בארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל שוסטר
נאסד"ק נחלש ב-2.8%    טקסס אינסטרומנטס יורדת ב-8.5%    פורד נחלשת ב-6%    יאהו מאבדת 5.2%    סרגון נסוגה ב-7.2%
מערכת ספורט 5
אוטובוס שעליו עשרות אוהדי הגברת הזקנה היה בדרכו למשחק באלופות מול ריאל מדריד כשהתרסק לתוך בית בשל מהירות מופרזת    30 אוהדים נפצעו
איציק וולף
בקרן הקיימת לישראל מציינים בסיפוק חג סוכות מוצלח במיוחד שבו טיילו מעל למיליון ישראלים ביערות קק"ל בצפון, במרכז ובדרום    סוכות תשס"ט באגמון החולה [צילום: אגמון החולה, קק"ל]
משה ריינפלד
הממשל ישתמש ב-250 מיליארד הדולרים שהוצבו לרכישת מניות בנקים גם לסיוע לבנקים חזקים לרכוש בנקים חלשים שרוצים שירכשו אותם
עומר כרמון
רצח בכפר קרע: פלשתיני רצח ביריות אקדח את גרושתו בת 34 ונמלט מהמקום    שני ילדיה הקטנים שהו בגן ובבית הספר    בחודש האחרון נרצחו שלוש נשים בידי בני זוגן    שלשום נרצחה רוזי פדידה מאשדוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il