X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הממשל מזרים מיליארדים לשיפור הנזילות של קרנות הנאמנות והבנקים, והטיל על שתי פירמות של רואי חשבון להתחיל להניע את תוכנית ההצלה
▪  ▪  ▪
הנרי פולסון [צילום: AP]

על אף התחייבות ממשל בוש לעשות הכל כדי להילחם במשבר הפיננסי הדוחף את ארה"ב למיתון עמוק, והצעדים התקיפים שכבר נקט, שב וטרח (יום ג', 21.10.08) שר האוצר הנרי פולסון להבהיר שיעבור זמן עד שיחול מפנה. "ברור, צפויים לנו חודשים קשים במונחים של כלכלה ריאלית", אמר פולסון בראיון לתוכנית הטלוויזיה "צ'רלי רוז שואו".
שבוע לאחר שהודיע פולסון כי הממשל יוציא 250 מיליארד דולר על רכישת חבילות מניות בבנקים האמריקנים, יצא ביום ג' הבנק הפדרלי עם תוכנית חדשה לסייע במזומנים לקרנות הנאמנות הפועלות בשוקי הכספים. קרנות אלה נתונות באחרונה ללחץ משום שהמשקיעים רוצים להוציא מהן את השקעותיהם, ובמזומן.
הבנק הפדרלי הודיע כי יספק עד 450 מיליארד דולר באמצעות תוכנית שמפעיל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, כדי לרכוש מקרנות הנאמנות תעודות פיקדון, שטרי אוצר וניירות מסחריים - סוגים שונים של הלוואות קצרות מועד. התוכנית, שתיקרא "כלי מימון למשקיעים בשוקי הכספים", נועדה להפיח רוח חיים בשוק שבו סוחרים בהלוואות אלה, שהן חיוניות לניהול השוטף של העסקים.
"אם שוקי הכספים לא יפעלו כראוי, תהיה בכך סכנה משמעותית לכלכלה שלנו, מפני ששווקים אלה הם המקום שבו העסקים מקבלים את ההלוואות קצרות המועד לפעולותיהם היום-יומיות", אומר מרק זנדי, כלכלן ראשי בחברת הדירוג מודי'ס.
שוקי הכספים מחזיקים בכשליש מכלל הניירות המסחריים, ופקידי הבנק הפדרלי אומרים כי כחצי טריליון דולר יצאו מאז אוגוסט משוקי הכספים עקב התגברות החששות של המשקיעים לגבי יכולתם לממש את המניות שלהם. ב-18 בספטמבר הודיע משרד האוצר כי הוא מזרים 50 מיליארד דולר כדי לספק ערבויות לנכסים שבחשבונות שוקי הכספים.
ביקורת צפויה: הכסף לא אושר למיזוגי בנקים
הבנק הפדרלי כבר הודיע שהחל מיום ב' הבא ירכוש במישרין ניירות מסחריים במאמץ להמריץ את פעילות השוק.
בצעדים אחרים לטיפול במשבר, הודיע משרד האוצר כי בחר בשתי פירמות של רואי חשבון כדי לסייע לו לנהל את התוכנית להצלת המגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר, שאישר הקונגרס ב-3 באוקטובר.
צופים כי במסגרת התוכנית ירכוש הממשל תחילה נכסים רעים בסך 100 מיליארד דולר מידי הבנקים. במקביל החל האוצר לרכוש מניות של בנקים ב-250 מיליארד דולר כדי לחזק את יתרות ההון שלהם ולגרום להם לחדש את מתן ההלוואות - פעילותם הרגילה בימים כתיקונם.
בראיון הטלוויזיה אמר פולסון כי הבנקים עשויים להשתמש בחלק מהכסף שיקבלו מהממשלה כדי לרכוש בנקים חלשים יותר. יסוד זה של התוכנית עשוי לעורר מחלוקת ציבורית חריפה, אם במקום להתחיל להלוות את הכסף שיקבלו, ישתמשו בו הבנקים כדי לבלוע בנקים יריבים.
כאשר הוגשה תוכנית ההצלה לאישור הקונגרס, לא הזכיר פולסון אפילו במילה אחת את האפשרות שהכסף ישמש לחזק את הונם של הבנקים, ורק דיבר על הצורך שהממשל ירכוש מהם נכסים רעים מגובי-משכנתאות.
פולסון טוען כי הדגש בתוכנית השתנה בתגובה לאירועים המשתנים במהירות והחמרת המצב בשוקי האשראי. לדבריו, נועץ באנשים כדוגמת מיליארד וורן באפט.
נראה שליוזמות הללו יש השפעה חיובית. התשואות על שטרי אוצר ושערי הריבית שהבנקים גובים זה מזה על הלוואות נפלו בחזרה לרמתם באמצע ספטמבר. ואולם אנליסטים אומרים כי שוקי הכספים יסבלו מתנודות חריפות נוספות עד שיחלוף משבר האשראי.

תאריך:  22/10/2008   |   עודכן:  22/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פולסון: צפויים חודשים קשים לכלכלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"התמורה מהמכירה לישרס היא 135 מיליון שקל, החוב לבנק 120 מיליון שקל לפחות, והיתרה משועבדת לזכותנו"    מבקשים להיות נוכחים בדיון מחר בביהמ"ש
איריס פרחי
לדברי הבעל, גורמי ביטחון הציעו שישתף עמם פעולה בתמורה להשבת היתר השהיה לאשתו אך הוא סירב    הדיון התקיים במעמד צד אחד מטעמי ביטחון
איריס פרחי
בעלת הדירה תבעה אותו וביקשה פיצוי כספי בגין הנזקים    הנתבע השיב שבדירה הייתה נזילה שגרמה נזק למחשב והתובעת חייבת לו כספים    הוא חויב לשלם פיצוי
איריס פרחי
התובעת התלוננה שהנתבעת מכרה סלון פגום וביקשה פיצוי כספי    הנתבעת השיבה שהתובעת חתמה על מסמך להיעדר אחריות על הבד    נפסק שתשלם פיצוי
יפעת גדות
ארבע שנים לאחר הקמתו של אתר שאיפשר לאנשים הסובלים ממחלות מין להודיע לשותפים המיניים שלהם דרך האי-מייל, קרוב ל-50,000 הודעות נשלחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il