X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלוחה של חברת ההשקעות הגדולה ביותר בסין, סיטיק פסיפיק, הפסידה 2 מיליארד דולר בהימורי מטבע, ולא דיווחה על כך לרשויות
▪  ▪  ▪
תחת חקירה [צילום: AP]

רשות ניירות הערך של הונג קונג הודיעה (יום ד', 22.10.08) כי פתחה בחקירה רשמית בחשדות לסחר בלא הרשאה במטבע חוץ בשלוחת חברת ההשקעות הממשלתית הסינית סיטיק פסיפיק בהונג קונג, לאחר שזו דיווחה על הפסד של 15.5 מיליארד דולר של הונג קונג (2 מיליארד דולר אמריקני).
הרשות לניירות ערך הודיעה באתר האינטרנט שלה כל פתיחת החקירה בלא לפרט. דובר החברה המנהלת את בורסת הונג קונג מסר כי גם הבורסה בודקת אם סיטיק פסיפיק הפרה את הכללים.
מניית סיטיק פסיפיק נפלה ביומיים שחלפו ב-66% ודירוג האשראי שלה הופחת, לאחר שהחברה דיווחה ב-20 באוקטובר על הימור מוטעה על הדולר האוסטרלי שגרם להפסד הכבד. פוליטיקאים ובעלי מניות מתחו ביקורת חריפה על מועצת המנהלים של החברה משום שהסתירה את דבר ההפסד במשך ששה שבועות.
מניית שלוחת סיטיק פסיפיק, שהיא חברת ההשקעות הגדולה בסין, נפלה (יום ד', 22.10.08) בבורסת הונג קונג ב-25% ל-4.91 דולר של הונג קונג. ירידת המניה השבוע שחקה בסך-הכל 21 מיליארד דולר של הונג קונג משווי השוק של החברה.
10 שנות מאסר
החברה מסרה כי תפרסם במהלך יום ד' הודעה על החקירה של הרשות לניירות ערך. החברה צופה כי ההפסד שלה יהיה גדול פי ארבעה מההפסד השערורייתי של חברת הדלק לתעופה של סין שהסתכם ב-550 מיליון דולר בגלל סחר בדלק למטוסים. זהו גם ההפסד הגדול ביותר של חברה סינית מסחר במטבע חוץ מעולם.
מועצת המנהלים של סיטיק פסיפיק למדה על הפסדי המטבע ב-7 בספטמבר. אבל ב-12 בספטמבר פרסמה חוזר שבו נאמר כי "הדירקטורים אינם יודעים על כל שינוי שלילי ממשי במצבה הפיננסי או במצב הסחר של הקבוצה מאז 31 בדצמבר 2007".
מ-7 בספטמבר, כאשר נודע למועצת המנהלים על ההפסד, עד 20 באוקטובר, ירדה מניית החברה ב-42%. באותה תקופה הסתכמה נפילת מדד הנג סנג בבורסת הונג קונג ב-23%.
מומחים אומרים כי אם יתברר בחקירה כי החוזר של החברה מספטמבר הכיל מידע מטעה, זוהי עבירה שניתן להעמיד עליה את חברה ואת מנהליה לדין. העונש המרבי הצפוי על עבירה כזאת הוא 10 שנות מאסר שקנס של 10 מיליון דולר של הונג קונג.
סיטיק פסיפיק הימרה על כך שהדולר האוסטרלי יעלה, אך במקום זה צנח המטבע האוסטרלי מאז יולי ב-30% לעומת הדולר האמריקני. החברה הסינית המייצרת, בין היתר, פלדה ועוסקת בבנייה, הודיעה ב-20 באוקטובר כי רכשה חוזים עתידים כדי לממן רכישת מניות במכרה ברזל באוסטרליה ב-1.6 מיליארד דולר אוסטרלי (1.1 מיליארד דולר אמריקני).
הלוואה מבייג'ין
מנכ"ל החברה, לזלי צ'אנג, בן 54, לא פעל על-פי ההנחיות ולא ביקש את אישורו של יו"ר מועצת המנהלים לעסקה, נאמר בהודעה. "רצינו לסיים את החוזים הללו ברגע שלמדנו על ההפסדים, ב-7 בספטמבר, אך פרוץ המשבר הפיננסי לא אפשר זאת, שכן הדולר האוסטרלי נפל נפילה חדה", אמר אחד מבכירי סיטיק פסיפיק, הנרי פאן, בראיון עיתונאי.
יו"ר סיטיק פסיפיק, לארי יונג, בן 66, טס (יום ד', 22.10.08) לבייג'ין לבקש הלוואה כדי לאפשר לשלוחה בהונג קונג ללנהל את פעולותיה השוטפות. החברה האם בבייג'ין, שיסד אביו של יונג, מסדירה הלוואה עומדת בסך 1.5 מיליארד דולר.
סיטיק פסיפיק היא בעלת 17.5% בחברת התעופה הגדולה ביותר בהונג קונג, קתאי פסיפיק, וב-52.6% ממניות סיטיק 1616. כמו-כן היא מפעילה 9 תחנות כוח בסין, שתי תעלות בהונג קונג, ויש בבעלותה רכוש רב ומפעלי פלדה.

תאריך:  22/10/2008   |   עודכן:  22/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הונג קונג חוקרת שערורייה בענק השקעות סיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קבוצת אמנים רכשה 14 דירות בשכונת שפירא    5 חדרים ב-980 אלף שקל    פנטהאוז ב-1.08 מיליון שקל    היזמים מארגנים קבוצת רכישה
עידן יוסף
תיכנס לתפקידה בתחילת 2009    אילן שילוח חוזר לתפקיד יו"ר פעיל    שילוח: "איריס תתרום לחיזוק משמעותי מאוד של הקבוצה ביכולותיה האסטרטגיות והשיווקיות יוצאות הדופן"
גלית יצחק
כך הודיע משרד התחבורה    מטרת הנפקת התג היא להגביר את האכיפה על תפיסת מקומות חניה של נכים    החל מה-1 בינואר 2009 לתג הישן לא יהיה תוקף
משה ריינפלד
יצרנית מחשבי מקינטוש ונגני iPod הדהימה בהגדלת משלוחי הטלפון הנייד שלה פי ששה, והפכה ליצרנית הטלפונים השלישית בעולם
טל לוי
הנדל"ן נחתך ב-8.7%    טבע זינקה ב-3.3% לאחר שקיבלה אישור לשיווק תרופה חדשה    מדד הבנקים נפל ב-5.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il