X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערכת איכון חדישה הותקנה בקטרים, בעלות של כ-6 מיליון שקל תאפשר בקרה אוטומטית ומעקב בזמן אמת על מהירות נסיעת הרכבות ומיקומן לכל אורך מסלול הנסיעה
▪  ▪  ▪
הדגמת פעילות המערכת [צילום: אתר טרילוג´יקל טכנולוגיות]

בימים אלו השלימה רכבת ישראל את חיבורה של מערכת איכוּן חדישה ומתקדמת בקטרים, במטרה להגביר את רמת השליטה במידע על תנועת הרכבות.
המערכת החדשה, שנועדה לשפר את השירות לנוסעים, מכילה מחשב-דרך, בעזרתו ניתן לדעת גם בקטר וגם במרכז הבקרה והשליטה של הרכבת, היכן הרכבת ואת מהירותה המדויקת.
בזמן אמת
הנתונים המועברים באמצעות המערכת המבוססת על קליטת אותות לווינים יוצגו בזמן אמת על גבי מפה ממוחשבת, במרכז הבקרה והשליטה של רכבת ישראל. הם יאפשרו בקרה אוטומטית ומעקב תמידי גם בשעת חירום על מהירות נסיעת הרכבות ומקומן לכל אורך מסלול הנסיעה (בדיוק רדיוס של 3 מטרים). כמו-כן תתאפשר התרעה על חריגה מהמהירות המותרת לרכבת בקטע מסוים וכן הצגת תמונת מצב עדכנית ומלאה של תנועת הרכבות לדרג המנהל. בנוסף, ניתן יהיה לאתר מקום מדויק של הרכבת במצבי חירום.
בתחום היישומי, המערכת מכילה אפליקציות תפעוליות שונות, לרבות יכולת מעקב אחר תנועת הרכבות בזמן אמיתי לכ-100 מנהלי תפעול, מנהלי התחנות, מנהלי המתקנים והמוסכים המפקחים על מיקומי הרכבות; מעקב ובקרה על מהירויות הנסיעה בקטעי מסילה השונים וניהול המשימות השונות; מתן התראות מיידיות לנהגי הרכבות ולצוותי עבודה בקירבה למסילה על רכבת מתקרבת; התראות על חריגות בטיחות; והעברת מידע הכולל הנחיות לנסיעת הרכבות (VISA) למחשבי הנהגים.
באמצעות המערכת ניתן יהיה להעביר סוגים שונים של מידע, החל ממידע טקסטואלי וגרפי ועד לתמונות וידאו. כן מתוכננת מערכת האיכון לאפשר קבלת והצגת תמונות מפגשי מסילה-כביש ממערכת מצלמות VMD (וידאו לאיתור תנועה), שמופעלת כיום כניסוי ב-12 מפגשים, ישירות על מסכי המחשבים שיותקנו בתאי הניהוג.
ברכבת ישראל מבטיחים כי המערכת תביא לייעול תהליך העברת מסמכים ומידע לנהגים, תוך הפחתת העומס ברשת הקולית ושימוש במידע המצטבר לעידכון מיידי של לוחות הזמנים עבור ציבור הנוסעים ולטובת הפקת לקחים.
בעתיד צפויה המערכת להתממשק אל מערכת המידע לנוסעים (PIS), וכך יוכל הנוסע לקבל מידע מהימן לגבי זמני ההגעה המדויקים של הרכבת כמו גם מידע על תקלות שלא היו צפויות.
כמו בצה"ל
מערכת דומות קיימות גם בצה"ל, במשטרה ובאמבולנסים של מד"א. המערכת פותחה על-ידי חברת טרילוג'יקל טכנולוגיות, מקבוצת פישמן, פורילינד השקעות ומאיר חברה למכוניות ומשאיות, אשר נבחרה במכרז אליו נגשו כל החברות המובילות בתחום Mobile data בישראל. החברה הינה בעלת ניסיון רב שנים בתחום מערכות אלו, לרבות מערכות איתור וניהול ציי רכב ופיתוח יישומים אזרחיים וצבאיים בארץ ובחו"ל. עלות הפרויקט היא כ-6 מיליון שקלים.

תאריך:  22/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איכון חדש ברכבת יעדכן לו"ז בזמן אמת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בדיקת שוק של אתר מסעדות קובעת שהמיתון יפגע קשות במסעדות הקטנות ובמסעדות הפריפריה    צפי להאטה של עד 5% במחזור הכספי של מסעדות היוקרה    מסעדות הפועלים בכלל סיכון
אלעזר לוין
ערד היא החברה-האם של ישרס ורסקו, ובקרוב תהיה גם בעלת השליטה באוסיף    איזנברג: הכנסת השינויים בתקנון הייתה ידועה לגזונדהייט כבר לפני חדשיים    מקורות בחברה: הטענות הן להד"ם
רותי אברהם
מלחמת השלטים בהוד השרון: מתמודד לראשות העירייה ד"ר יואב רוזן עתר נגד ראש העירייה חי אדיב המתמודד אף הוא    בעתירה: אדיב מונע פרסום חוקי, משתמש בעובדי העירייה ומשקר לכאורה לתושבי הוד השרון
עידן יוסף
שתי תאונות פגע וברח נוספות אירעו ביום רביעי    אור ירוק: העבריינים אינם חוששים מהמשטרה    מתחילת השנה: הנהגים נמלטו ב-14 תאונות
שמרית טסה
אדר אזנקוט, לשעבר מנכ"ל ראדא תעשיות אלקטרוניקה מונה לתפקיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il