X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט דחה את תביעת ח"כ פרופ' אלדד נגד המשטרה בגין פציעתו באירועי עמונה השופט פסק: השוטרים פעלו כדין והיו נתונים לסכנת חיים; ח"כ אלדד הפריע לפינוי ולכן איבד את חסינותו אלדד: "בית המשפט הכשיר אלימות שוטרים"
▪  ▪  ▪
אלדד. השופט לא שם גבול

כשנתיים אחרי אירועי עמונה הפסיד (יום ד', 22.10.08) ח"כ פרופ' אריה אלדד בתביעתו נגד המשטרה. שופט בית משפט השלום ארנון דראל קיבל את עמדת המשטרה וקבע כי זו לא פגעה בחסינותו במהלך הפינוי, ואינה נושאת באחריות לפציעתו.
התביעה התייחסה לאירועי עמונה, הרס תשעה בתים, שלוותה בהפעלת כוח חריגה של השוטרים כלפי המפגינים. במהלך הפינוי נפצע ח"כ פרופ' אריה אלדד בידו ואף נקבעה לו נכות 10%, שבעקבותיה, כך טען, לא יוכל להמשיך לשמש רופא=מנתח. בא-כוחו של אלדד, עו"ד אבי נאור, טען כי השוטרים הפעילו נגד אלדד כוח בלתי סביר, וכן פגעו בחסינותו כחבר כנסת.
כאמור, בית המשפט דחה את התביעה וקבע כי השוטרים פעלו כדין וכי ב"הפרעתו" לפינוי, "איבד" אלדד את חסינותו, לפיכך לא הייתה התרשלות בפעולתה של המשטרה. השופט ציין כי למעשה תמונת האירוע הייתה ברורה בין היתר בשל סרט שהוצג בפני בית המשפט בסיוע ארגון זכויות האדם ביש"ע.
אלדד נאחז בכף הטרקטור
האירוע כעולה מהסרט החל כשהמשטרה עמדה לפנות מחסום אבנים ולבנים שנבנה על-ידי המתיישבים. למקום הובא טרקטור הכולל כף. "הטרקטור התקרב למקום החסימה ונעמד כשמולו עומדים חברי הכנסת ביחד עם אחרים. כוחות המשטרה, שהגיחו מאחורי חברי הכנסת ואנשים נוספים, החלו להדוף את חברי הכנסת כשהם מתכוונים לגרום להם לפנות את הדרך לצורך מעבר הטרקטור ופינוי המחסום. חבר הכנסת אריאל פונה לצד על-ידי השוטרים ללא התנגדות. שני חברי הכנסת הנותרים, התובע וחבר הכנסת אלון, נהדפו כך שמצאו את עצמם בקרבת הטרקטור".
אלדד, כתב השופט, "התקרב לטרקטור, נאחז בכף הטרקטור ואחז בה בחוזקה אף שאחד השוטרים ניסה למנוע זאת ממנו. במהלך הפרדת כף ידו של התובע מכף הטרקטור על-ידי השוטר אברהים ריחאל, התובע נפגע". ניתוק ידו של אלדד מהטרקטור אינה עולה כדי רשלנות המשטרה, כתב השופט, השוטר ריחאל "פעל לנתק את אלדד מהטרקטור לצורך הניתוק הוא ניסה להסיר את ידו שעה שאלדד נאחז בחוזקה בעוצמה. האופן בו ניסה להסיר את היד נראה סביר בהתחשב במכלול הנסיבות".
השופט הוסיף כי יש להצטער על כך כי "בשל משיכת היד החליקה ידו של ריחאל וגרמה לו לאחוז באגודלו של אלדד ולמשוך אותה, דבר שגרם לשבר. אך אין בכך כדי להוות רשלנות". בעניין זה, הדגיש השופט, "אין חשיבות לכוונותיו של אלדד אלא למעשיו: עמידתו במקום והיאחזותו בטרקטור מנעה את המשך הפינוי ולא אפשרה את מעברו של הטרקטור, בין שהתכוון לכך ובין שלא".
השוטרים היו מודעים להתנגדות שתהיה
השופט דחה את טענת אלדד כי המשטרה לא נערכה דיה ולא באה בדברים עם חברי הכנסת בטרם פינתה אותם בכוח. "במקום היו מאות שוטרים, שעסקו בפינוי. הכוחות הוכנו למשימה מראש והיו מודעים להתנגדות שתהייה וגם לכך שחברי הכנסת שיהיו במקום יהוו חלק מההתנגדות ושצריך יהיה לפנותם. הדעת נותנת כי ניהול מיטבי של המשבר חייב נקיטת צעדים נמרצים יותר, המשלבים כוחות רבים יותר בעת פינוי חברי הכנסת".
השופט התייחס ל"גבולות" החסינות של אלדד אשר טען כי כחבר כנסת זכותו להיות במקום ולהתנגד לכל מהלך של פינוי. חסינות זו של אלדד "אבדה" לו, קבע השופט, כאשר אלדד התנגד לפינויו. "בשלב שבו החלו כוחות המשטרה בפינוי אקטיבי של המפריעים לתנועת הטרקטור, הכרזת השטח כשטח צבאי סגור, ההתנגדות מצידו של אלדד לתזוזה, יצאה מגדרה של החסינות. באותו שלב שבו חבר הכנסת אריאל פונה ללא התנגדות אך אלדד וח"כ אלון המשיכו להתנגד, אלדד נעמד במקומו ולאחר מכן נאחז בעוצמה בכף הטרקטור, הוא לא היה זכאי לשהות במקום מכוח חסינותו".
עוד כתב השופט כי גם אם היה נקבע שהמשטרה נושאת באחריות לנכותו של אלדד, העובדה כי השוטרים "נאלצו" לפנותו בכוח, יוצרת "אשם תורם" מצידו של 50%.
ניתוק האחיזה לצורך שמירה על השוטרים
בהחלטה דחה השופט את טענותיו של אלדד כי הותקף על-ידי השוטרים שעשו שימוש בכוח לא סביר. הללו לדברי השופט עמדו בסכנת חיים שכן דקות לפני פינוי, "הושלכו על השוטרים אבנים וחפצים והשוטרים עמדו בסכנה שצריך היה למנוע אותה ולאפשר את התקדמות הכוח ללא הפרעה וללא עמידה במקום למשך פרק זמן ארוך. יש איפוא לראות את ניתוק אחיזתו של אלדד והזזתו ממסלול הנסיעה של הטרקטור כצעדים המתחייבים לשמור על בטחונם של השוטרים".
אלדד: קשה למצוא צדק בבית משפט
אלדד אמר בתגובה כי "מדובר בהחלטה אומללה של בית המשפט שלא הבין את הסוגייה שעמדה לפניו. ביהמ"ש הסבור שגרימת נכות בשיעור 10% לח"כ בהפגנה היא בגדר כוח סביר שמפעילה משטרה, הוא בית המשפט המכשיר אלימות משטרתית, אינו שם לה גבול בקו אדום ומאות האזרחים החפים מכל פשע שהוכו מכות רצח על בידי המשטרה בודאי מבינים היום שיקשה עליהם למצוא צדק בביהמ"ש. לאחר שאלמד את פסה"ד אשקול המשך צעדיי."

בית המשפט השלום בירושלים א 3359/06
תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  24/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון עזרא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת ח"כ אלדד שנפגע בעת הפינוי בעמונה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מקרה נדיר בו אלדד וודאי מצטער  ל"ת
שהוא אינו ערבי...  |  23/10/08 13:24
2
ח"כ אלדד הוא האלים
איתן   |  23/10/08 13:49
 
- אלדד הוא האלים? וזה בא לאחר
נה  |  23/10/08 15:25
3
אין משפט יש משפטני זבל!
זזזז......  |  23/10/08 17:33
4
ממשלתו של אברהים ריחאל...
ירון זכאי  |  23/10/08 19:36
5
פשיסט בכין
ע.ג1  |  23/10/08 20:10
6
אלדד "הפריע" לפינוי
תירוץ עלוב  |  24/10/08 07:17
7
ח"כ אלדד אל תוותר הגש ערעור
ד"ר ירוחם מנשמיא  |  24/10/08 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ענקית המזון השווייצית מדווחת כי הגדילה את מכירות המזון, המשקאות והתרופות בינואר-ספטמבר ב-3.4% ליותר מ-70 מיליארד דולר
מערכת PCאון
אחת מטכנולוגיות ה-web 2.0 שניבאו לה הכי הרבה הצלחה לפני מספר שנים הייתה ה-RSS    כעת דוח חדש של Forrester מוצא כי ה-RSS לא מעורר התלהבות של ממש    למה? מה עושים?
גלית יצחק
התנגשות בין רכב יונדאי למשאית ריסקה את חלקו הקדמי של הרכב הפרטי    הרכב נסע על שני גלגלים ונעצר בנתיב השמאלי    הנוסעים חגרו חגורות וניצלו    באשקלון רכב התנגש בעץ ושניים נפצעו    גבר בן 60 קפץ לעבר רכבת נוסעת
משה ריינפלד
משקיעים מוסדיים משכו 14.1 מיליארד דולר מענק הבנקאות השווייצי, אך הלקוחות הפרטיים הגדילו את פיקדונותיהם בבנק ב-12.4 מיליארד דולר
יואב גורן
מרכוס בראון ישתלב מהר או לאט    רודני ווייט בדרכו החוצה או שהוא יתרום עוד הרבה    הסגל גדול מדי או מספיק עמוק - הכל שטויות    השאלה היחידה היא אם למכבי ת"א יש סיכוי לקחת את היורוליג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il