X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היחיד מחמשת ענקי ההשקעות של וול סטריט ששמר על רווחיות במשבר הפיננסי, יבטל 3,200 משרות לנוכח צעדי ההתייעלות בכל הענף
▪  ▪  ▪
וול סטריט. הירידות נמשכות [צילום: AP]

בנק גולדמן סאקס, היחיד מחמשת ענקי וול סטריט ששמר על רווחיות במהלך המשבר הפיננסי, יקצץ 10% מכוח האדם שלו, שהם 3,200 עובדים, עקב ההרעה בתחזיות העסקיות שלו. בענף הפיננסים קוצצו מאז אמצע 2007 עד כה 130,000 משרות, לעומת 83,000 שקוצצו לאחר התפוצצות בועת ההייטק בשנת 2001.
הבנקים ברחבי העולם מקצצים בכוח האדם ומקפיאים עסקות בשל התפשטות המשבר הפיננסי, והתפתחות זו מחזקת את החששות כי הכלכלה העולמית נכנסת למיתון. גם מנהלי קרנות הנאמנות החלו בקיצוצים בכוח האדם שלהן.
גולדמן סאקס שהיה עד לעת האחרונה בנק השקעות, כמו ליהמן בראדרס, הוסב בחודש שעבר לבנק מסחרי רגיל, ומקבל כעת 10 מיליארד דולר מהאוצר האמריקני תמורת מניות שלו, איבד השנה 50% מערכו במסחר בוול סטריט.
אנליסטים אומרים כי הקטנת ממדי גולדמן סאקס היא בלתי נמנעת לנוכח העובדה שהבנק נתון כעת לפיקוח ממשלתי, וכבר "לא עושה כל כך הרבה כסף". לדעתם, צפויים בבנק עוד קיצוצים.
פדיונו של גולדמן סאקס בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירד ב-32% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ועסקי בנקאות ההשקעות שלו ירדו ב-26%. על-פי תחזיות של אנליסטים, יקטן הפדיון ברבעון האחרון של השנה ב-38%.
הבנק הפסיד 4.9 מיליארד דולר מירידת ערך נכסים כגון ניירות ערך מגובי-משכנתאות והלוואות ממונפות. סכום זה "זעיר" יחסית להפסדיהם של יריביו כגון סיטיגרופ, מריל לינץ' ומורגן סטנלי.
סיטיגרופ קיצץ בשנה וחצי שחלפו 24,000 משרות, יותר מכל בנק אחר בעולם. פשיטת הרגל של ליהמן בראדרס מחקה 14,000 משרות. בנק ברקליס כבר הודיע כי יקצץ 3,000 משרות לאחר שרכש את עסקי ליהמן בצפון אמריקה. מריל לינץ' מתכנן לקצץ 10,000 משרות לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו ב-50 מיליארד דולר.

תאריך:  23/10/2008   |   עודכן:  23/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
אביו האשים את הנתבעת ברשלנות וביקש לפצותו בגין נזקים    הנתבעת השיבה שהתובע לא השגיח על הילד שהשתולל    נפסק שהנתבעת התרשלה ותשלם פיצוי
איריס פרחי
התובע האשים את המוסך ברשלנות וביקש את כספו בחזרה    המוסך הכחיש את הדברים וטען שטיפל ברכבו של התובע במקצועיות    נפסק שישלם פיצוי מופחת
איציק וולף
שר האוצר ערך דיון ראשון של פורום "שולחן עגול" וציין כי האוצר מגבש חבילת צעדים להתמודדות עם ההאטה הצפויה במשק בעקבות המשבר הכלכלי העולמי
משה ריינפלד
בית המשפט העליון הורה לעכב את סגירת הכביש בין חבצלת השרון לנתניה עד להכרעה בערעור מלון בלו ביי הטוען כי אף שהסגירה פוגעת בו לא היה צד למשפט
איציק וולף
יו"ר קדימה תגיע ביום ראשון לנשיא המדינה ותבהיר האם הצליחה להקים ממשלה או האם יש ללכת לבחירות כלליות    "לא אגרר ואתן להצעות של המפלגות להפוך ללא לגיטימיות ולא אחראיות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il