X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוב המומחים צופים קיצוץ של 1.5-1 מיליון חביות ליום בתפוקת אופ"ק, אך השווקים מתרשמים יותר מפגיעת המשבר הכלכלי בביקוש לנפט
▪  ▪  ▪
הנפט יורד לפחות מ-68 דולר לחבית [AP]

מחיר הנפט שב ונפל (יום ו', 24.10.08) בשוקי אסיה אל מתחת ל-68 דולר החבית, שעות אחדות לפני כינוס החרום של שרי הנפט של קרטל אופ"ק בווינה להחליט כנראה על קיצוץ דרסטי בתפוקה.
אירן צפויה להציע בפגישה לקצץ את התפוקה ב-2 מיליון חביות ליום, וקטר תציע קיצוץ של מיליון חביות לפחות. סקר שערכה סוכנות רויטרס בקרב אנליסטים מעלה כי הציפייה היא לקיצוץ של 1.5-1 מיליון חביות נפט ליום. היצואנית הגדולה ביותר, ערב הסעודית הסתפקה עד כה באמירה כי מחיר הנפט ייקבע בידי כוחות השוק.
מחיר נפט אמריקני קל מאיכות משובחת למשלוח בדצמבר ירד הבוקר ב-21 סנט ל-67.53 דולר החבית. מחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד בלונדון ב-26 סנט ל-65.66 דולר.
ההאטה הכלכלית בעולם הקטינה ב-50% את הביקוש לנפט במשקים הגדולים, כגון ארה"ב, מהשיא שנקבע ביולי, 127.27 דולר החבית. ביום ד' השבוע ירד המחיר לרמתו הנמוכה ביותר אחרי 16 חודש עקב פרסום נתונים המלמדים כי מלאי הנפט והתזקיקים בארה"ב תופח והולך בגלל ירידת הביקוש.
הירידה התלולה של מחיר הנפט באה בעיצומה של אווירת מכירות בשל השווקים הגלובליים מחשש שהכלכלה העולמית צועדת לקראת מיתון. המחירים העתידיים של הנפט מתאימים עצמם לתנודות בשווקים אלה, ובעיקר בשוקי המניות, למרות הציפיות כי אופ"ק יחליט על קיצוץ בתפוקה.
אולי קיצוץ בשלבים
הנשיא התורן של אופ"ק, שר הנפט של אלג'יריה שקיב חליל אמר כי אופ"ק ישקול קיצוץ של התפוקה בכמה שלבים. הוא אמר כי אינו מוציא מכלל אפשרות שגם יוחלט על קיצוץ שייכנס לתוקף כבר ביום ו'. חליל הביע תקווה כי סל מחירי הנפט של אופ"ק יעלה ל-90 דולר. ביום ד' עמד מחיר הסל על 60.82 דולר.
ואולם כמה אנליסטים מצביעים על העובדה שההאטה הכלכלית בעולם עשויה להגביל את השפעת הקיצוץ שאופ"ק מתכנן בהיצע במטרה לגרום לעליית מחירים.
סך הביקוש של ארה"ב, הצרכנית הגדולה בעולם, לנפט נפל בארבעת השבועות שחלפו ב-8.5% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה, לפי נתונים שפורסמו השבוע. אנליסטים אומרים כי נתון זה מלמד על גודלו של "החור" בביקוש שיצטרך אופ"ק להתאים אליו את ההיצע.
את כינוס החרום של אופ"ק מלווה נפילה נוספת של המניות בשוקי אסיה, ובראשה צניחת מדד ניקיי היפני והמניות של דרום קוריאה ב-7%, לנוכח דיווחיהן של חברות רבות על הקטנת תחזיות הרווחים ועל הקיצוצים בכוח האדם, בעיקר של יצרני הרכב.

תאריך:  24/10/2008   |   עודכן:  24/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחיר הנפט הנפט ירד לפחות מ-68 דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מנהיגי 43 מדינות משתי היבשות דנים בבייג'ין בגיבוש עמדה משותפת כלפי המשבר הכלכלי לקראת פסגת G20 שתהיה ב-15 בנובמבר בוושינגטון
משה ריינפלד
ענקית התוכנה מתכננת לשכור פחות עובדים ולקצץ בעלויות    גידול ניכר במכירות תוכנות השרתים ואופיס, ירידה בהכנסות מתוכנת ויסטה
איציק וולף
שרים בכירים בקדימה מעריכים: לבני לא תצליח להציג ממשלה בפני הנשיא    אלי ישי ובנימין נתניהו מתואמים לאורך כל המשא-ומתן הקואליציוני    הרב עובדיה יוסף יכריע האם שס תקבל את הצעת לבני ל-650 מיליון ש"ח עבור קצבאות הילדים
עידן יוסף
תא תדמי"ת מבקש לעצור מבעוד מועד את שידורה של כתבה מוטה של הכתב אורי גולדשטיין נגד תושביה היהודים של העיר    התא קורא לבחון את המשך העסקתו של גולדשטיין בחטיבת החדשות
עומר כרמון
חצר בית סרגיי בירושלים פתוחה כעת לקהל, רגע לפני שעוברת לרוסים    אתם מוזמנים לבקר ולהפגין נוכחות    בצפון חגיגות שלכת ומסיק זיתים    בת"א הולכים בעקבות אמנים וסופרים    בירושלים בעקבות לוחמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il