חברות מזון ומשקאות אוסטרליות הסכימו (יום ו', 24.10.08) להפסיק לפרסם מזון מהיר בזמן שידור תוכניות הילדים, בגלל לחץ הולך וגובר בנושא השמנת יתר אצל ילדים. על-פי תקנון מועצת המזון האוסטרלית, על החברות לשדר אך ורק מזון בריא בתוכניות ילדים לבני 12 ומטה. כ-150 חברות תומכות בתקנה - 80% מכלל המכירות של מזון ומשקאות מעובדים. התקנון אינו כולל את מק'דונלדס ו-KFC.
מועצת המזון האוסטרלית קבעה כי החוקים החדשים יחולו על כל שידורי הטלוויזיה, הרדיו, פרסום החוצות, האינטרנט והפרסום בקולנוע. כמו-כן יחול האיסור על סרטי אנימציה ותוכניות אחרות המיועדות לילדים. החוק החדש ייכנס לתוקפו בתחילת 2009.
דוברת הקואליציה למדיניות השמנת יתר אמרה כי ילדים עדיין ייחשפו לפרסומות הבלתי רצויות בזמן שהם צופים בתוכניות הרגילות, מאחר שהתוכניות הפופולריות שילדים צופים בהן אינן מסווגות כתוכניות ילדים. דוח אוסטרלי, שיצא ביוני האחרון, קבע כי השמנת יתר היא גורם הסיכון הבריאותי הראשון בעתידה של אוסטרליה. כ-9 מיליון מבין 21 מיליון תושבי אוסטרליה עונים על ההגדרה של השמנת יתר.