X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נשיא ארה"ב אומר שהמנהיגים שישתתפו בוועידת וושינגטון חייבים להסכים על "עקרונות משותפים", אך קורא שלא לנטוש את השיטה הנהוגה
▪  ▪  ▪
בוש. עקרונות משותפים [צילום: AP]

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר (שבת, 25.10.08), לקראת הפסגה הכלכלית שיארח באמצע החודש הבא בוושינגטון, כי מדינות העולם חייבות להסכים על "סדרה משותפת של עקרונות" כדי למנוע הישנות משברים פיננסיים בעתיד. עם זאת עמד על שמירת עקרונות השוק החופשי.
"אמנם הפתרונות הספציפיים שכל מדינה נוקטת עשויים להיות שונים זה מזה, אך הסכמה על סדרה משותפת של עקרונות תהיה צעד חיוני למניעת משברים דומים בעתיד", אמר בוש בנאומו השבועי ברדיו.
בוש הודיע השבוע על תוכניתו לכנס ב-15 בנובמבר את מנהיגי המדינות החברות בקבוצת G20, על-פי קריאתם של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון. הוועידה תתכנס פחות משבועיים לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב.
בנאומו ברדיו אמר בוש כי המדינות חייבות להתמקד ב"דברים הבסיסיים של צמיחה לטווח ארוך: שוק חופשי, יוזמה חופשית וסחר חופשי". הוא הוסיף כי "ברגע זה של אי-ודאות כלכלית גלובלית תהיה זו בדיוק השעה הלא-נכונה לדחות שיטות מוכחות כאלה ליצירת שגשוג ותקווה".
בין מנהיגי ארה"ב לבין מנהיגי אירופה יש מחלוקת בשאלה מה גרם למשבר האשראי וכיצד ניתן ליישב אותו. ראש ממשלת בריטניה בראון דוחף להטלת פיקוח של צוות רגולטורים על 30 הבנקים הגדולים בעולם. סרקוזי קרא להגברת הפיקוח של הממשלות על השווקים הפיננסיים ועל המשתתפים בהם.
ואולם בוש אמר בשידורו כי על אף המפולת בשוקי המניות והחששות ממיתון גלובלי, אין זה הזמן שהמדינות ינטשו את המדיניות השוק החופשי או יאשרו שינויים שיסכנו את היוזמה החופשית. הנשיא קרא להתאזר בסבלנות והביע ביטחון כי המשק יתאושש בסופו של דבר.
"כבר יש תוצאות"
בשבועות שחלפו נקטו הממשלות צעדים חסרי תקדים כדי להפשיר את הקיפאון שנותר בשוקי האשראי ולסכל את המיתון החריף שהתנבאו לו הכלכלנים. ואולם גם ביום ו' המשיכו הבורסות ברחבי העולם לצנוח, ומחיר הנפט ירד לרמתו הנמוכה ביותר אחרי יותר משנה, עקב החששות כי הממשלות, הבנקים המרכזיים ושרי האוצר ימשיכו לעמוד חסרי אונים מול הקריסה הגלובלית.
מדד דאו ג'ונס ירד ביום ו' ב-312 נקודות ונסגר על 8,378 נקודות. רוב מדדי וול סטריט נפלו ביותר מ-3%. הבורסות האירופיות הגדולות נפלו ביותר מ-10% במהלך יום המסחר, אם כי בסופו שבו ועלו, ושיעור הירידה בכל היום הצטמצם ל-5%. גם המניות באסיה ירדו ירידות תלולות. שתי הבורסות של רוסיה הפסיקו את המסחר בגלל ירידות בשיעורים דו-ספרתיים, ופקידי הרשויות אמרו כי הן לא ייפתחו עד יום ג'.
"האמריקנים מכל השכבות חשים את ההשפעות של המשבר הפיננסי", אמר בוש. "החששות לזמינות האשראי, לביטחון הנכסים הפיננסיים והתנודות בשוק המניות בשבועות האחרונים הפכו משפחות רבות למודאגות בדבר עתידן הכלכלי, והדבר מובן", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי הצעדים שנקט הממשל לייצב את המשק, כגון תוכנית ההצלה בסך 700 מיליארד דולר, מתחילה לשאת פירות. "יחלוף זמן עד שההשפעה המלאה שלהם תורגש", אמר.

תאריך:  25/10/2008   |   עודכן:  25/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוש דבק ב"שוק חופשי, יוזמה חופשית וסחר חופשי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחזור למקורות הגולם קם על יוצר
יש מיש  |  26/10/08 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
השמנת יתר הולכת וגוברת בציבור הילדים האוסטרליים מביאה לכך שיצרני מזון באוסטרליה הסכימו להפסיק לשדר פרסומות למזון מהיר בשעות הצפייה של ילדים
עומר כרמון
בחיפה נמצאה גופתו הדקורה של צעיר בן 24    באילת נמצאה גופתו המרוססת בכדורים של צעיר בן 28
משה ריינפלד
ענקית ניהול קרנות גידור סיטדל, בבעלות המיליארדר גריפין, מכחישה שמועה כי ביקשה הצלה מהממשל וטוענת כי על אף ההפסד יש לה נזילות טובה
משה ריינפלד
השר לעסקים פיטר מנדלסון דוחה האשמה כי כשהיה נציב הסחר האירופי סייע לעסקיו של איל האלומיניום אולג דריפסקה לאחר שהתארח ביאכטה שלו
עומר כרמון
אחת מבעלות הטור הנחשבות בארה"ב ותומכת המפלגה הרפובליקנית: "מקיין בחר בסגניתו מכיוון שהוא נמשך אליה מינית - אין כל אפשרות אחרת"    "קשה שלא להבחין כיצד הוא זורח כמו תלמיד בית-ספר כשפיילין אומרת לקהל הנלהב שהוא הגבר שהיא הייתה רוצה לראות כמפקד העליון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il