X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרן המטבע קבעה בתום חקירה כי המנכ"ל שלה, דומיניק שטראוס-קאהן, לא הטריד מינית עובדת בכירה אך הרומן שלו איתה היה "טעות חמורה בשיפוט"
▪  ▪  ▪
שטראוס-קאהן. טעה, טועים, טעינו [צילום: AP]

מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, טוהר מחשד להטרדה מינית של עובדת בכירה בקרן שניהל איתה רומן, אפלייתה, ושימוש לרעה במשרתו כלפיה. מועצת המנהלים של הקרן אמרה כי פרשת האהבים בין שטראוס-קאהן לבין פירוסקה נוג', שהייתה כלכלנית בכירה בקרן, "מצערת", אך הוא יכול להישאר בתפקידו.
המנכ"ל, בן 59, שהיה בעבר שר האוצר של צרפת ונכשל בניסיונו להיבחר למועמד לנשיאות מטעם המפלגה הסוציאליסטית, התנצל בשבוע שעבר על הרומן הקצר שניהל עם הכלכלנית. המחלוקת סביב הפרשה שיבשה את יכולת הניהול של הקרן דווקא בעיצומו של המשבר הפיננסי הקשה ביותר שפקד את העולם מאז שנות ה-30. מועצת המנהלים ציינה בהודעה שפרסמה כי התקרית "משקפת טעות חמורה בשיפוטו של המנכ"ל".
בהודעה נאמר כי חקירה שנעשתה גילתה כי הרומן בין שטראוס-קאהן לבין נוג' - שעבדה במחלקת אפריקה עד שניצלה באוגוסט הצעה למענק פרישה מוגדל והתפטרה - הייתה מתוך הסכמה הדדית.
בהצהרה שצורפה להודעת מועצת המנהלים, הביע שטראוס-קאהן שוב את התנצלותו על הפרשה. "אני מתחרט מאוד על התקרית ומקבל עלי את האחריות לה", כתב. "התנצלתי לפני מועצת המנהלים, לפני צוות העובדים של קרן המטבע הביןן לאומית ולפני משפחתי. הייתי רוצה גם לשוב ולאשר את התנצלותי לפני חברת הסגל הנוגעת לפרשה על הטרדה שגרם לה ההליך".
אשתו של מנכ"ל קרן המטבע, אן סינקלר, כוכבת הטלוויזיה הצרפתית, אמרה קודם לכן כי היא ובעלה השאירו מה שכינתה "פרשה של לילה אחד" מאחוריהם.
"העניין סגור"
נוג', כלכלנית ילידת הונגריה, נשואה, עובדת כעת בבנק האירופי לשיקום ולפיתוח בלונדון. בעלה, הוא מריו בלכר, שהיה בעבר נגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה. הקרן הדגישה כי לא הייתה לשטראוס-קאהן יד במציאת המשרה החדשה לנוג'.
מדוח החקירה עולה כי שטראוס קאהן יצר "מגע התחלתי" עם חברת הקרן, שלא הוזכר שמה, בעניין "עסקי לגיטימי של הקרן". לאחר מכן היו שבועיים של חילופי מסרים אישיים מאוד אך מתוך הסכמה הדדית". בראשית ינואר היו השניים מעורבים "זמן קצר ביחסים גופניים מתוך הסכמה".
עורך דינה של נאג'י מסר כי היא לא התלוננה מעולם על התנהגות לא הולמת של שטראוס-קאהן וכי היא התפטרה מרצון לאחר שקיבלה חבילת פרישה שהוצעה לכל העובדים.
"העניין סגור", נאמר בהודעת הקרן, ובכך הוסרה העננה הכבדה שריחפה מעל לפעילות הגוף הפיננסי הבינלאומי. בשבוע שעבר הסכימה הקרן להלוות לאיסלנד 2.1 מיליארד דולר לאחר שמערכת הבנקים שלה התמוטטה. דיונים עם פקיסטן להלוות לה 10 מיליארד דולר מתנהלים כעת, ואוקראינה אף היא עשויה לבקש סיוע.

תאריך:  26/10/2008   |   עודכן:  26/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לאחר שנים של פגישות חשאיות בין מנהיגים ישראלים לבין מלך ירדן ולאחר חתימת ההסכמים עם אש"ף נחתם חוזה השלום בין ישראל לירדן
יפעת גדות
אל תרככו את שעוות האוזן אם האוזן כואבת
עידן יוסף
[צילום: פלאש 90] מאיר פרוש הגיע לשיעורו של הרב עובדיה יוסף, שהבטיח כי לאחר שייבחר לראשות העירייה ידאג לספרדים כפי שדאג סבו    על ההצבעה לשס בבחירות למועצה: "מי שלא יבחר שס הוא בוגד בנו, בוגד בתורה"
מאיה חסון
קריאות תתפטר למאמן על-ידי אוהדי בית"ר י-ם שכעסו על החילופים ב-1:2 על אשדוד    עטר הביע שביעות רצון מאריאל הרוש    יצחקי: "זה לא במקום"    מזרחי: "נהיה במאבקי התחתית עד סוף העונה, מזה חששתי"
רותי אברהם
אנשי חזית יהודית דורשים להחזיר את השופטים עדנה ארבל וחנן מלצר לדון בעתירתם לקיים תהלוכה באום אל פחם    בבקשה: החלפת השופטים מחזירה את הדיון לנקודת ההתחלה ומעכבת החלטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il