X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המעו"ף איבד 2.8% הנדל"ן קרס ב-7% אפריקה צללה ב-9% מדד תל אביב 100 חזר לרמה של יולי 2005 כי"ל עלתה ב-1% טבע נפלה ב-4.5% מחזור המסחר - 787 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב [פלאש 90]

אווירת הדכדוך שמלווה את שוק העולם לא דילגה היום על הבורסה בתל אביב, שהמשיכה לאבד גובה. מדד המעו"ף איבד 2.8% לרמה של 744 נקודות וחזר לרמה של ספטמבר 2005. מדד תל אביב 100 השיל 3.2% לרמה של 663 נקודות והגיע גם הוא לרמה של ספטמבר 2005, ומדד התל טק איבד 5.1%. מחזור המסחר היה נמוך באופן בולט, גם לבהשוואה לימי ראשון נטולי המשקיעים הזרים, מה שמעיד על חוסר העניין של המשקיעים ועל רגיעה בקדחת הציבורית שאפיינה את ימיו הראשונים של המשבר. מחזור המסחר הסתכם בכ-780 מיליון שקל.
"אחרי החגים" כבר כאן, אך בשווקים בעולם דבר לא השתנה, והכיוון של הבורסות הוא בעיקר מטה. אחרי המחיקות וההפסדים של הבנקים הגדולים ומחנק האשראי, מגיעות החדשות האמיתיות על המיתון בעולם ועל מדינות הנמצאות ממש על סף קריסה. איסלנד כבר התמוטטה, ברוסיה השווקים מתרסקים, בארגנטינה מלאימים את קרנות הפנסיה והלירה הטורקית במשבר.
דיונים חמים בנושא, בקהילת הבורסה בתל אביב ב-TheMarker Cafe
"המצב בשווקים ממשיך להיות רע", אומר פעיל בשוק ההון. הבחירות הן דווקא סימן חיובי: שוק ההון אוהב את בנימין נתניהו, וברגע שיריחו שהוא חוזר לשלטון, זה עשוי לחזק מעט את לשווקים", הוסיף.
בכלכלות המפותחות התמונה ממשיכה להיות רעה. אנגליה הציגה צמיחה שלילית ברבעון השלישי של השנה. בארה"ב קרס הבנק ה-16 במספר, אלפא בנק אנד טראסט, ופיטורים גדולים נרשמים שם כמעט מדי יום. עם חדשות כאלה לאף אחד תיאבון לקנות מניות והשווקים ממשיכים להתרסק.
שני אירועים מרכזיים צפויים להתרחש השבוע: מחר תפורסם החלטת הריבית במשק. ההערכה היא כי הנגיד יבחר להוריד את הריבית במשק לפחות ב-0.25%, ויש הגורסים כי הריבית תרד ב-0.5%. ביום חמישי צפויה גם הפקיעה על אופציות המעו"ף.
בניגוד למגמה השלילית היום, כי"ל (0.0% , 75.0) זכתה לחיזוק חיובי מענקית הדשנים פוטאש, אשר רכשה ביום חמישי 1% מהחברה בהיקף של 450 מיליון שקל. בשני ימי המחסר האחרונים של השבוע שמרה פוטאש בארה"ב על יציבות יחסית, לצד דוחות מעולים שפירסמה. מניות חברות הדשנים אגריום ומוסאיק המשיכו להידרדר בשיעורים של 8% ו-11%. המניה מרכזת את המחזור הגבוה בשוק של 65 מיליון שקל. בהאל חזרו על המלצת "קניה" למניה תוך ציון כי המחיר שבה היא נסחרת מגלם תרחיש פסימי למדיי. המניה הוסיפה 1% וריכזה מחזור המסחר הגבוה בבורסה - 94 מיליון שקל.
אפריקה ישראל (-9.04% , 6276.0) המשיכה להתדרדר בעוד 9% לרמת שפל חדשה של מהמשך הנפילה של החברה הבת שלה ברוסיה, אפי פיתוח, שקרסה ביום שישי בבורסת לונדון ב-26% ומהמשך הסנטימנט השלילי כנגד השוק הרוסי שבה היא פועלת. המניה משכה את מדד הנדל"ן לירידה של 7.2% כאשר גזית גלוב ואלביט הדמיה איבדו 6% -7%.
מניות הבנקים נעלו המסחר במגמה מעורבת. מניית בנק הפועלים (0.56% , 895.0) הצליחה לטפס ב-0.6% ולאומי (0.0% , 75.0) ירדה ב-4%.
בכלל פיננסים מורידים את מחיר היעד לפרטנר (0.0% , 75.0) מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". מחיר היעד קוצץ ל-80 שקל - 10% מעל מחירה של המניה בשוק. "מעבר לפעילות המשק, פרטנר צפויה להאט את קצב הצמיחה בשנה הבאה גם בשל כניסת פלאפון לתחרות ויישום תוכנית המעבר לחיוב על שניה", כותב האנליסט צחי אברהם. המניה איבדה 2.7%.
מדד התל טק סבל מירידה של 5% בעקבות הפערים במניות הדואליות איתם פתחו המניות את המסחר. וריפון (0.0% , 75.0) מחקה עוד 15.4% משוויה, אלווריון ירדה עוד 6.4%.
טבע (0.0% , 75.0) ירדה ב-4.5% גם היא בעקבות הפער עימו פתחה.

תאריך:  26/10/2008   |   עודכן:  26/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות שערים בבורסה במחזור נמוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בוושינגטון גובר המרוץ של חברות ביטוח, יצרני רכב, קרנות גידור וחברות בנות של בנקים זרים על השגת נתח מתקציב ההצלה הענקי - והסיכויים שלהם טובים
עידן יוסף
המשטרה חוקרת את ההצתה שנעשתה על-רקע המהומות שהיו בעיר    המנהיגות הערבית מיהרה לגנות
לירון בכר
גברו 6:7, 4:6 על הצרפתים מארק ג'יקל ותיירי אסיון. הצמד הבטיח לעצמו 22,300 יורו ויתמודד בגמר מול האס האוסטרלי והאצ'ינס הבריטי
מערכת ספורט 5
את העונה ברצלונה פתחה בהפסד ואח"כ בא 1:1 לא מרשים, ומאז? 23 שערים בשישה משחקים. אתמול הקורבן, אלמריה, חטפה 5 ב-35 דקות. ורק לפורטה זהיר: "אסור לסמוך על תוצאות כאלה"
מוטי פשכצקי
שבוע לפני טדי, האדומים טוענים: "אנחנו קיבלנו משחק ללא קהל בדיוק על אותה עבירה". ליאני לא יציין זאת בדוח. 0:2 לאדומים על בני יהודה, צמד ליבואה. גוטמן: "אפשר לנצח את בית"ר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il