X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קונים מקומיים "יושבים על הגדר" וממתינים להוזלות המוכרים מתחילים "לגלות גמישות: רסקין מעריך: התחלות הבנייה יפחתו, ומי שזקוק לדירה יפנה ליד שנייה
▪  ▪  ▪
הזרים לא קונים [צילום: עומר שיקלר]

רוב משקיעי החוץ נעלמו משוק הנדל"ן בישראל, מחירי דירות יד שניה עדיין לא יורדים, אך המוכרים "מגלים גמישות". אלו הן תוצאות עיקריות מסקר בין זכיינים גדולים של חברת התיווך רימקס. הסקר נערך במיוחד בעבור NEWS1, וחשיבותו בכך, שרימקס היא חברת תיווך הדירות הגדולה בישראל. להלמן ממצאים עיקריים מתוך הסקר:
• ירושלים: אמריקנים שקנו דירות בעבר הגיעו לארץ בתקופת החגים, כדי למכרן, גם בגלל המשבר הכלכלי בארה"ב וגם משום שהם מעריכים שהדירות כאן יוזלו. לפי שעה לא ירדו המחירים, אך יש פחות קונים, כי כולם מצפים להוזלות. הצרפתים עדיין קונים כאן דירות. בשוק הופיעו באחרונה ישראלים שאינם רוצים להשקיע בבורסה, מסיבות מובנות, ומבקשים להשקיע בשוק הנדל"ן (הזכיינית עליזה פרידלנד).
• מודיעין: בששת החודשים האחרונים יש ירידה ברורה במספר הקונים מחו"ל. קשה להתבסס עליהם. אחת הסיבות - התחזקות השקל הביאה לכך שהכסף שלהם שווה כיום פחות מאשר לפני שנה. מחירי הדירות עדין לא ירדו, אך המוכרים מוכנים "להיות גמישים", והם לחוצים יותר מאשר לפני מספר חודשים. הקונים המקומיים "על הגדר" (ליזה טולדנו).
• נתניה: ירידה במספר הקונים מחו"ל, ביחוד מארה"ב. בשוק יש גם הרבה פחות צרפתים, שהם קונים עיקריים בנתניה. מחירי הדירות עדיין לא ירדו (בר אבדיאב, דוד מחלוף).
• אשדוד: פחות קונים מגיעים מצרפת, אולי משום שהאנטישמיות שם בירידה באחרונה. המחירים ללא שינוי, אך מצפים להוזלות (יוסי שרון).
• באר שבע: בשוק המקומי כמעט ולא היו תושבי חוץ, כך שלא רואים שינוי לעומת העבר. המחירים - ללא שינוי. תופעה מענינת היא התייקרות שכר הדירה, כך שהתשלום בעד שכר דירה שווה לתשלום החודשי של משכנתא, וזה מעודד קניית דירות (אבי חיון).
רסקין: משקיעי חוץ קונים גם דירות זולות
מנכ"ל רימקס ובעל השליטה, ד"ר ברנרד רסקין, מסכם: "בערים שונות בארץ, ובמיוחד בירושלים, יש ירידה ברורה במספר הקונים המגיעים מארה"ב. לעומת זאת, יש עדיין קונים מצרפת, גם בבת ים. ברצוני להדגיש, שלא כל "משקיע חוץ" הוא מליונר. תושבי חוץ הלא מעטים קונים דירות צנועות ב-700-600 אלף שקל, גם בירושלים".
אשר למצב השוק בכללו, אומר ד"ר רסקין: "לא הייתי רוצה להיות כיום יזם, הבונה דירות יד ראשונה. דירות אלו יקרות יחסית, והביקוש בירידה. מי שזקוק לדירה, יעדיף עתה, לעתים קרובות, לקנות דירה יד שנייה. זו הסיבה לכך שעל-פי נתוננו, אין ירידה במכירת דירות יד שנייה למקומיים. אני מעריך שהתחלות הבנייה יפחתו, בין היתר בשל הקושי לגייס הון עצמי והלוואות בנקאיות. הצע דירות יד ראשונה יפחת, ולכן הביקוש לדירות יד שנייה יעלה".

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רימקס: שפל במכירת דירות למשקיעי חוץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
מכירות הבירה ירדו ברבעון השלישי ב-7.2%, בעיקר משום שהמשבר הכלכלי מאלץ את הבריטים לבלות פחות בפאבים ולשתות פחות בבית
עומר כרמון
צבא ארה"ב מכחיש את הטענה הסורית על תקיפה אמריקנית בתחומה: "שום מסוק אמריקני לא חדר לשטח סוריה"    יתכן וחיילים אמריקנים חצו בטעות את הגבול    דמשק: זה פשע מלחמה    גם טהרן מגנה
אשר שכטר
פריס מאבדת 6%, הונגריה צונחת 10%    אירופה מצטרפת לירידות באסיה - טוקיו ננעלה בנפילה 6.4% לשפל של 26 שנים    הונג קונג צללה 12.7%
משה ריינפלד
ענקית ציוד החשמל לבית משוודיה קיצצה את הייצור ועברה למוצרים יקרים-יחסית כדי לעמוד בתחרות עם וירלפול האמריקנית ובוש-סימנס הגרמנית
רותי אברהם
כתב אישום הוגש נגד דמלש עלמו בגין שורה של מעשי פריצה בליל שבת    באישום: פרץ לכאורה לבית כנסת ובהמשך לבית קשישה ותלש מאוזניה עגילים    הפרקליטות: הפריצות נעשו תוך הפרת מעצר בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il