בנוסף לבקשת לדיון נוסף, שיגר האב פנייה לרבנים לסייע לו. בפנייה ציין כי אביו נהרג במלחמת יום כיפור וכי הוא גדל כיתום צה"ל, לבד "בלי אב או אחים ואחיות". כמי שלא ידע חיים עם אביו, הוא הוסיף, "אני מבקש שיותר לי לגדל את בני. לפני שבועיים באזכרה הממלכתית לחללי מלחמת יום כיפור נדרתי נדר על קברו של אבי, שילדי, בני יחידי, לא יגדל כפי שאני גדלתי - ללא אבא. 35 שנים בדיוק לאחר אותו יום כיפור של שנת 1973, שבו שכלתי את אבי, מגיע יום כיפורים מזעזע נוסף של 2008, בו מתייתם בני ממני מאביו, ואני שוכל שוב, הפעם את בני. אב שכול לילד חי, בחסות בית המשפט העליון".
האב מוסיף כי שליחת בנו לגרמניה משמעה חיים ב"סביבה רווית אנטישמיות, בשנאת ישראל בקרב שכנים אוהדי הרייך השלישי (והדברים הוכחו בבית המשפט ולא הוכחשו), לחיות בביתו של סב שהתחנך עוד כילד ב'היטלר יונגד' ומשם ספג שנאה שלא נשכחה מלבו עד היום".
לטענת האב, מזרועותיו כיתום צה"ל, יישלח בנו "לביתו של סב חניך ה'היטלר יונגד'". הוא מוסיף, "בני אינו יהודי על-פי ההלכה אך גם אינו נוצרי". הוא גדל ב"רוח התרבות העברית", חגג את כל החגים היהודיים ברוח המסורת היהודית בביקורים בבית הכנסת בקריאת תפילות המחזור בחגי תשרי, בהדלקת נרות חנוכה, בליל סדר משפחתי בערב פסח.
הילד למד עברית, דיבר עברית וחלם בעברית. "הוא גדל כילד ישראלי, עברי, יהודי, ציוני לכל דבר. עתה ינותק מכל אלו. לא יישאר זכר מכל סממן של צביון יהודי או ישראלי כלשהו. אמו יקפידו שיימחה כל זכר לי, לאביו, לסבתו, לכל שריד לצביון יהודי או ישראלי. בני נימול הוא גדל ומתחנך בארץ ברוח תרבות וחינוך ישראלים עם תודעת לאום וזהות יהודית חזקה. בגרמניה, בהשפעת סבו, חבריו והסביבה בה יגור, יספוג חינוך אנטישמי שנאת זרים וגזענות".
האב מפיל תחינתו בפני הרבנים לעזור לו, לפעול שבית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בהרכב מורחב שבו יישקל שוב פסק הדין שחרץ את גורל בנו.