X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגדלת הרווח ב-83% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה נבעה מהמחירים הגבוהים שהיו אז בשוק, אך בינתיים צנחו המחירים בכ-50%
▪  ▪  ▪
קידוח נפט [צילום: AP]

ענקית הנפט בריטיש פטרוליום דיווחה (יום ג', 28.10.08) כי ברבעון השלישי של השנה הגדילה את רווחיה ב-83% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, לשיא של 8.05 מיליארד ליש"ט, בזכות מחירי הנפט הגבוהים ולמרות ירידת האספקה משדות הנפט והגז שלה באזרבייג'ן ובמפרץ מקסיקו.
משלוחי הגז של החברה בצינור באקו-טביליסי-קייהאן שבטורקיה שובשו בגלל שריפה ודליפת גז. בספטמבר הפסיקה החברה את הייצור בבית הזיקוק הענקי שלה בטקסס סיטי לשלושה שבועות בגלל ההוריקן אייק. מתקן זה מזקק 475,000 חביות נפט ליום.
החברה הבריטית, שהיא השנייה בגודלה באירופה מבחינת שווי השוק, אומרת כי התוצאות מלמדות שהמפנה שיצר המנכ"ל טוני הייוורד מניב פירות, אך אנליסטים מזהירים כי נפילת מחיר הנפט מ-147 דולר לחבית ברבעון השלישי ל-64 דולר כעת פירושה שהעתיד המצפה ל-BP ולחברות הנפט האחרות, עשוי להיות הרבה יותר עגום. עם זאת, אומרים אנליסטים כי BP תציג רווח נאה גם לכל שנת 2008.
החברה, שמרכזה בלונדון, מסרה כי תפוקת הנפט והגז שלה גדלה מעט ביולי-ספטמבר, לעומת הרבעון המקביל ב-2007, לכמות אקוויוולנטית ל-3.664 מיליון חביות נפט ליום, הרבה יותר ממה שצפו האנליסטים.
דובר החברה מסר כי הגדלת התפוקה נבעה גם מביצועים "מדהימים" של אתר הקידוח הימי שלה ת'נדר הורס במפרץ מקסיקו. חטיבת בתי הזיקוק של החברה הבריטית דיווחה על קפיצה גדולה ברווחיה ל-1.97 מיליארד דולר, לעומת 371 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה. אנליסטים אומרים כי BP התקדמה יפה בשינוי המבנה של חטיבה זו, שהייתה בשנים שעברו בקשיים, בגלל ביצועים גרועים יותר מאלה של יריבותיה.
רכישת שדות גז בארה"ב
ברבעון השלישי ירדה מניית בריטיש פטרוליום ב-20% בגלל החששות כי ההאטה הכלכלית בעולם תאט את צריכת הדלק. באותה תקופה ירדה מניית המתחרה הגדולה שלה, "רויאל דץ' של", ב-22%.
מנכ"ל BP הייוורד התחייב לפני חודשים אחדים להגדיל את תפוקת הנפט והגז בחמש השנים הקרובות ב-13% לכמות אקוויוולנטית 4.3 מיליון חביות. בחודש שעבר שילמה בריטיש פטרוליום 1.9 מיליארד דולר בעד רכישת שדות הגז הטבעי של חברת צ'ספיק אנרג'י בארקנסו. מדובר בשדות גז בשכבות של אבן פצלת, שהפקת הגז מהן יקרה יותר מאשר בשדות קונוונציונליים. קודם לכן רכשה BP את שדות הגז של צ'ספיק באוקלהומה.
כמו-כן יישבה החברה הבריטית ברבעון שעבר סכסוך עם קבוצת אוליגרכים רוסיים על הפעלת המיזם המשותף שלהם TNK-BP ברוסיה, לאחר שהסכימה להחליף את המנכ"ל שלו רוברט דדלי. כמו-כן נכנעה ללחצם של המיליארדרים מיכאיל פרידמן, גרמן קאן, ויקטור וקסלברג ולן בלווטניק לשנות את הרכב מועצת המנהלים, אך שמרה על חלוקת הבעלות 50-50.

תאריך:  28/10/2008   |   עודכן:  28/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
BP הרוויחה 8 מיליארד ליש"ט ברבעון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בעיצומן של החקירות התחייב אולמרט להפסיק באופן מיידי את תפקידו כראש ממשלה אם וכאשר יחליט היועמ"ש על הגשת כתב אישום נגדו    עתה, בנאומו בכנסת הודיע שימשיך בתפקידו עד אחרי הבחירות וכינון ממשלה חדשה    אינו מתכוון להפסיק תפקידו גם אם יוחלט על הגשת כתב אישום נגדו
גלית יצחק
תרופת ספיריבה הורידה את הסיכון לתמותה ב-16%    ירידה של 14% במספר ההתפרצויות החמורות של המחלה
יפעת גדות
מימן גופרתי נתגלה כגז המווסת את לחץ הדם ואת תפקוד כלי הדם בעכברים    תקווה לטיפולים עתידיים ביתר לחץ דם
משה ריינפלד
שתי חברות התעופה הן בין הראשונות החותמות על עסקות טיעון באוסטרליה לאחר שהודו ושילמו קנסות גם בארה"ב על תיאום מחירי הטסת מטענים
איציק וולף
על-פי ההסכם שיהיה תקף עד לסוף שנת 2012 יזכו העובדים לתוספת שכר של עד אחוז וחצי בכפוף לרווחי החברה    בימים הקרובים יחתמו נציגי העובדים, ההסתדרות ומנכ"ל אל על על ההסכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il