X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה הגרעינית המוסלמית הנלחמת בטרור, שרויה במשבר כלכלי מסוכן וזקוקה למימון דחוף כדי למנוע ממנה פשיטת רגל
▪  ▪  ▪
על סף התמוטטות. פקיסטן [AP]

פקיסטן חייבת לקבל תוך שבוע מלווה מקרן המטבע הבינלאומית. כך אמר (יום ג', 28.10.08) שר החוץ של גרמניה פרנק-ולטר שטיינמאייר. בלי סיוע זה, המלחמה בטרור במדינה המוסלמית החמושה בנשק גרעיני עלולה להיקלע לקשיים, עקב יציאת עליית המחירים מכלל שליטה, התמעטות התעסוקה והחרפת הזעם הציבורי בקרב 160 מיליון התושבים.
השר הגרמני, המבקר באיסלמאבאד, אמר לכתבים כי הבעיות של פקיסטן כה חמורות שלא הייתה לה ברירה אלא לפנות לעזרת קרן המטבע. "אני יכול רק לקוות שתתקבל החלטה מהירה, משום שמתן מלווה תוך ששה חודשים או תוך ששה שבועות לא יועיל, אלא אם כן יאושר בתוך ימים אחדים", הוסיף. "רק אז ניתן אולי להימנע מהמצב החמור מאד בפקיסטן".
פקיסטן כבר פנתה לקרן המטבע הבינלאומית בבקשת סיוע כדי לשים קץ למשבר במאזן התשלומים שלה. ואולם פקיסטן הביעה תקווה כי תוכל לגייס כ-5 מיליארד דולר גם ממלווים אחרים - כדי שלא תצטרך לעמוד בדרישות החמורות של הקרן לביצוע צמצומים וקיצוצים, תמורת עזרתה.
שר החוץ שטיינמאייר אמר כי גרמניה, המשק הגדול ביותר באירופה, ומדינות אחרות דנו בחבילת סיוע נפרדת לפקיסטן כדי לסייע לחידוש הצמיחה הכלכלית שלה. "זו הדרך היחידה לייצב את המצב", אמר.
שר החוץ של פקיסטן, מחמוד קורשי שיבח את עמדתו של שטיינמאייר בשיחותיה של פקיסטן עם המדינות המסייעות. הוא לא הזכיר את קרן המטבע כלל.
מחירי הנפט הגבוהים והידלדלות ההשקעות מחו"ל הרחיבו מאד את הגירעון במאזן התשלומים שלה. הגירעון בולע את יתרות מטבע החוץ שלה ומקרב אותה למצב שבו לא תוכל לפרוע את חובות החוץ שלה.
אף אחד לא קם
פקידים פקיסטניים הביעו תקווה שיוכלו לשכנע בעלות ברית כגון ארה"ב וערב הסעודית, וכן מוסדות כגון הבנק העולמי לספק לה הלוואות ארוכות מועד בתנאים נוחים או להאיץ את הסיוע המובטח לפיתוח המדינה. אולם ממשלות רבות עסוקות כעת במשבר הבנקאות הגלובלי, ופקיסטן אינה מצליחה להשיג שום התחייבות פומבית לעזור לה.
סיוע של קרן המטבע הבינלאומית יהיה בלתי פופולרי בפקיסטן מבחינה פוליטית בגלל התנאים הקשוחים הנלווים אליו. ממשלת פקיסטן טוענת כי כבר נקטה צעדים לקצץ בסובסידיות לדלק ומזון - צעדים שפגעו באוכלוסיה ששלושה רבעים ממנה חיים על לא יותר מ-2 דולר ליום לנפש.
משערים כי ההלוואה של קרן המטבע תותנה בקיצוץ התקציב הממשלתי של פקיסטן, ובייחוד תקציב הביטחון. כאחד מסימני התקופה, הפסיק ביום ג' הצבא את עבודות ההקמה של המטה הכללי החדש באיסלמאבאד, בנימוק שהוא "שותף לשאיפתו של העם ליציבות כלכלית תוך הקרבה עצמית".

תאריך:  28/10/2008   |   עודכן:  28/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמניה: פקיסטן זקוקה להלוואה תוך שבוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
דוד כהן, עד במשפטו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון: העברתי מעטפה שמנה לראש הממשלה אהוד אולמרט    הירשזון: פעם ראשונה שאני שומע על כך    אולמרט: טענה הזויה
מאיה שני
אונס ושוד ליד אתר אונסק"ו באנטיגה: ישראלית בת 37 נאנסה והיא ובן זוגה נשדדו
משה ריינפלד
ההסדר יבטל את התביעה המשפטית שהגישו המו"לים והסופרים בארה"ב נגד סריקת ספריות שלמות ופרסומן באינטרנט תוך הפרת זכויות היוצרים
איציק וולף
נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם מגידור, פנה לסגל האקדמי של האוניברסיטה בבקשה שינסו להפעיל לחץ בכל פורום אפשרי על-מנת להשפיע על הממשלה להעביר 480 מיליון ש"ח להשכלה הגבוהה    "העיסוק במשברים הקואליציוניים והפיננסיים משמש כתירוץ להמשך הזנחת ההשכלה הגבוהה"
רותי אברהם
היועץ המשפטי סירב לפסול את ראש עיריית רמלה יואל לביא מהתמודדות לראשות העירייה    היועץ: אין דומה פסילה לכהונת ראש המינהל לפסילת רשימה בבחירות    ארגון עדאלה: דרישה לפסול בגלל התבטאויות "גזעניות" לכאורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il