X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רעש אדמה בעוצמה של 6.4 בסולם ריכטר הרס כפרים שלמים במחוז באלוצ'יסטן מניין ההרוגים צפוי לעלות ככל שיגיעו ידיעות מכפרים מרוחקים ומנותקים
▪  ▪  ▪
טיפול בפצועי רעש האדמה [צילום: AP]

רעש אדמה חזק היכה (יום ד', 29.10.08) בדרום מערב פקיסטן וגרם למותם של יותר מ-160 בני אדם, לפציעת רבים נוספים ולהרס של מאות בתים עשויים מבוץ.
רעידת האדמה הורגשה שעתיים לפני עלות השחר במרחק של כ-640 קילומטרים דרומית-מערבית לבירה הפקיסטנית איסלמבאד והייתה בדרגה של 6.4 בסולם ריכטר. כך נמסר מן המכון האמריקני לפיקוח גיאולוגי. מוקד הרעש היה במרחק של כ-15 קילומטרים מתחת לפני הקרקע.
על-פי ההערכות צפוי מספר המתים ברעידת האדמה, שהורגשה במחוז באלוצ'יסטן הסמוך לגבול עם אפגניסטן, לעלות ככל שהדיווחים ממשיכים לזרום מאזורים מרוחקים יחסית. "יהיו הרבה יותר הרוגים, אמר סוהיל אור ראהמן, פקיד רשמי בכיר באחת מן הערים המרכזיות בבאלוצ'יסטן. זאמארוק חאן, אחד מן השרים בממשלת פקיסטן העריך כי נפצעו ברעש כ-120 בני אדם.
הפגיעה הקשה ביותר של רעש האדמה קרתה בחבל זיאראט. מאות בתים העשויים מבוץ ולבנים פשוטות נהרסו בחמישה כפרים. מספר בתים נקברו במפולות חול ובוץ שנגרמו כתוצאה מן הרעש.
עשרות גופות ופצועים הגיעו לבית החולים שבעיר קאוואס שבחבל זיאראט. אחד הרופאים בבית החולים, מוחמד אירפאן, סיפר שבית החולים לא היה ערוך או מסוגל להתמודד עם מספר הפצועים שהגיעו אליו.
מייד לאחר רעידת האדמה החלו הכפריים לנסות ולחלץ את עצמם ואת קרוביהם מהריסות הבתים. צבא פקיסטן החל לשלוח אל הכפרים שבאזור האסון סיוע וצוותים רפואיים במסוקים.
פקיסטן מאופיינת בפעילות סיסמית תזזיתית. רעידת האדמה הנוכחית היא הקטלנית ביותר מאז רעידת האדמה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר שהורגשה באוקטובר 2005 בחבל קשמיר, גרמה למותם של 80,000 בני אדם והותירה מאות אלפי אנשים חסרי קורת גג.
תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר העבודה ושר הביטחון מבהיר כי ממשלת המעבר בראשות אולמרט אינה יכולה להכריע בדבר הסכמים מדיניים עם סוריה ועם הפלשתינים    "אלה דברים שממשלה מכהנת צריכה לעשות - לא ממשלת מעבר"
משה ריינפלד
מיקרוסופט, גוגל ויאהו - שסייעו לממשלת סין לפגוע בחופש הדיבור ובפרטיות באינטרנט - חתמו על קובץ עקרונות המנסה ליצור חזית התנגדות נגד הפרות כאלה
עידן יוסף
רק 10 מנדטים צופים הסקרים למפלגת העבודה, בפער ניכר מקדימה והליכוד    יו"ר המפלגה הגיע לאולפן הטלוויזיה לקרב בלימה כדי לייצב אותה כשלישית בגודלה
משה ריינפלד
קרן המטבע, הבנק העולמי והאיחוד האירופי חברו יחד לתת להונגריה הלוואות בסכומי עתק כדי להציל אותה מפשיטת רגל עקב התרוקנות יתרות המטבע שלה
עומר כרמון
מטהו של ג'ון מקיין דורש מהעיתון לוס-אנג'לס טיימס לפרסם קלטת וידאו בה נראה ברק אובאמה במסיבה של הפרופ' רשיד חלידי, לשעבר דובר ארגון השחרור הפלשתיני    העיתון מסרב    ג'ו השרברב: אובאמה זה מוות לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il