X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בביצים ששיווקו חברות בסין התגלה מלמין, חומר תעשייתי שהשימוש בו לייצור חלב ומוצריו גרם לפגיעה בכליות של רבבות תינוקות, ולמותם של ארבעה מהם
▪  ▪  ▪
ביצים נגועות במלמין [צילום: AP]

שלטונות סין הודיעו (ד', 29.10.08) כי הם חוקרים כיצד זוהמו ביצים באותו חומר שעמד במרכז שערוריית החלב וגרם לאלפי תינוקות לחלות. בסין ובהונג קונג גדלות והולכות כמויות הביצים הנגועות.
חקירת השלטונות באה לאחר שהחברה הסינית דליאן הנויי החלה להחזיר ביצים ששיווקה ממדפי החנויות בתגובה על גילוי החומר הכימי מלמין בביצים הללו, בבדיקה של מעבדות גופי הפיקוח על המזון בהונג קונג.
בהלת המזון המתפשטת חשפה את אי-יכולתם של שלטונות סין למנוע שימוש במלמין, חומר תעשייתי המשמש לציפוי רהיטים, בתעשיית המזון. שלטונות סין הבטיחו באחרונה להעלות את תקני הבטיחות של המזון, עקב שערוריית זיהום תוצרת החלב במלמין.
רשויות דליאן, עיר נמל בצפון מזרח סין, שבה שוכנת הנהלת חברת הנויי, פרסמו (ד', 29.10.08) הודעה ובה נאמר כי קיבלו בראשונה לפני חודש אזהרה על בעיית הביצים המזוהמות במלמין. לא ניתן הסבר מדוע עוכב הדיווח לציבור על הבעיה זמן כה רב. בהודעה נאמר כי ב-27 בספטמבר נמסר לשלטונות דליאן כי לשכת המכס של מחוז ליאונינג מצאה מלמין במשלוח ביצים מתוצרת הנויי.
שלטונות דליאן טוענים כי הורו מייד לחברה להחזיר ביצים שנחשבות ל"פרובלמאטיות" מהחנויות ולהפסיק זמנית את הייצוא שלהן. ב-5 באוקטובר הוחזרו שבע מכולות שהגיעו להונג קונג, ובהן ביצים של הנויי. שתי מכולות נוספות הושארו בהונג קונג אך נחתמו.
מלמין אינו תוסף מזון
לא ברור לאלו שוקי חוץ נשלחו הביצים הסיניות. משרד המסחר של סין לא הגיב על שאלות שנשלחו אליו בפקס. הביצים שהוחזרו הושמדו כדי למנוע את הגעתן לשוק המקומי, נאמר בהודעת שלטונות דליאן, וכעת נעשות בדיקות במשלוחים אחרים של ביצים שיצאו מחברת הנויי.
ממשלת הונג קונג הודיעה (ג', 28.10.08) כי בדיקות שנעשו במשלוח שני של ביצים, מתוצרת ג'ינגשן פנגצ'נג, חברה למוצרי חקלאות במחוז הוביי שבמרכז סין, גילו גם בהם מלמין בריכוז של 2.9 ppm (חלקיקים למיליון). ההגבלה החוקית על מלמין במזון המשווק בהונג קונג היא 2.5 חלקיקים למיליון. הביצים של הנויי שנבדקו בהונג קונג הכילו 4.7 חלקיקים למיליון. שלטונות העיר הנגז'או שבמזרח סין מצאו בתוך כך מלמין גם בביצים מתוצרת חברת שאנסי, מסר העיתון הרשמי יומון הנגז'או.
עדיין לא ברור מה גורמת אכילת ביצים נגועות במלמין לבני אדם, אך המלמין שהתגלה בחלב גרם לאבנים בכליותיהם של תינוקות. מחלתם של 54,000 תינוקות יוחסה עד כה למלמין, וארבעה מהם מתו. יותר מ-3,600 נותרו חולים.
גם לא ברור כיצד הגיע המלמין לביצים. אבל פקיד במשרד החקלאות הסיני אמר לעיתון חדשות בייג'ין כי יש הסתברות גבוהה שהוסיפו את המלמין למזונן של התרנגולות. מלמין אינו תוסף מזון לבעלי חיים, ואסור להוסיפו, אמר הפקיד.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהלת מזון חדשה בסין: ביצים נגועות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
גרטנר: במהלך 2008 צפויות ההוצאות של תעשיית המוליכים למחצה על ציוד הוני לרדת ב-26%
מערכת PCאון
בכנס PDC המתקיים השבוע, הודיעה מיקרוסופט על פיתוח מערכת הפעלה בשם Azure, אשר תוצע למשתמשים בשיטת מחשוב ענן    מתי זה יקרה? איך זה קשור לחלונות 7? הסברים מיד
איציק וולף
חברי כנסת ממספר סיעות, בהן האיחוד הלאומי-מפד"ל, קדימה, שס והגימלאים, פנו לשר הביטחון ודרשו שבדיון על אכיפת החוק ביהודה ובשומרון ידונו בכירי מערכת הביטחון והפרקליטות גם בהפרות החוק של האנרכיסטים ולא רק בהפרות שמבצעים מתנחלים
יפעת גדות
ארגון ה-FDA קבע כי השיווקיות של שתי תרופות אספירין מטעה את הצרכנים    "אלו אינם מוצרים שאושרו על-ידי ה-FDA... הם מוכרים מוצרים שאינם חוקיים"    הארגון דרש מהחברה לנקוט ב"צעד מהיר" או שאחרת תוגש נגדה תביעה משפטית
איציק וולף
בנק לאומי מפרסם אזהרת רווח וצופה פגיעה משמעותית בתוצאות העסקיות ברבעון השלישי של שנת 2008 בהשוואה לחציון הראשון של השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il