X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרווח הרבעוני של יצרנית האלקטרוניקה היפנית נפל ב-72%, למרות הצלחת המכירות של טלוויזיות שטוחות מסך ומשחקי PlayStation 3
▪  ▪  ▪
סוני צונחת [צילום: AP]

ענקית האלקטרוניקה סוני דיווחה (ד', 29.10.08) כי הרווח הנקי שלה ברבעון שעבר נפל ב-71.8% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה, לאחר שהתחזקות הין מחקה כמעט את כל הגידול במכירות של מקלטי הטלוויזיה בעלי המסך השטוח וקונסולת המשחקים PlayStation 3, ושל הסרט החדש "הנקוק".
סוני הרוויחה ביולי-ספטמבר, הרבעון השני בשנה הפיסקלית היפנית, 20.8 מיליארד ין (214 מיליון דולר) לעומת 73.7 מיליארד ין ברבעון המקביל לפני שנה. פדיון המכירות ירד ב-0.5% ל-2.072 טריליון ין (21.4 מיליארד דולר).
סוני מייצרת 80% מתוצרתה מחוץ ליפן, והיא פגיעה מאוד לתנודות בשערי המטבע. התחזקות הין שוחקת את רווחיה בחו"ל כאשר ממירים את המטבעות שבהם הם נקובים - לינים. זינוק הין באחרונה, שהוא כה קטלני לייצואנים יפניים כדוגמת סוני, הוגבר בגלל המשבר הפיננסי הגלובלי. המשקיעים הבינלאומיים לקחו הלוואות ביפן, שבה הריבית נמוכה מאוד, 0.5% בלבד, והשקיעו את הכסף במקומות אחרים. רכישת הינים בחזרה העלתה את שער המטבע היפני.
התקופה הרעה לסוני, יצרנית ווקמן, צפויה להימשך עוד זמן רב. בשבוע שעבר עלה הין לרמתו הגבוה ביותר אחרי 13 שנה, 90 ין לדולר. במסחר ביום ד' (29.10.08) נסחר הדולר ב-97 ין.
בשבוע שעבר הפחיתה סוני במידה רבה את תחזיתה העסקית לכל השנה הפיסקלית המסתיימת במארס 2009. סוני צופה כי במהלך שנה זו יסתכם הרווח שלה ב-150 מיליארד ין (1.5 מיליארד דולר) ב-59% פחות מאשר בשנה הפיסקלית הקודמת. המכירות יעמדו על 9 טריליון ין (92.8 מיליארד דולר) ב-1% יותר מאשר בשנה הקודמת.
ברבעון יולי-ספטמבר היה שער הדולר 107 ין בממוצע, לעומת 117 ין לפני שנה. התחזקות זו של הין הפחיתה את פדיון המכירות של סוני ואת הכנסותיה התפעוליות בכ-122 מיליארד ין (1.3 מיליארד דולר).
גידול של 85% במכירת PlayStation 3
תנודות המטבע פוגעות בסוני דווקא בזמן שהיא קוטפת את פירות עבודתה המאומצת בעיצובם מחדש של עסקיה כדי לעמוד בתחרות עם חברות אחרות, המוזילות את מוצריהן. רק לפני שנים אחדות החלו למתוח ביקורת על סוני על שאיבדה את זוהרה ההיסטורי, ואולי הייתה איטית מידי בהתאמת מוצריה לטעמם של הצרכנים, תוך פיגור במכירת נגנים דיגיטליים ומקלטי טלוויזיה שטוחי מסך.
בהנהגת המנכ"ל שלה, הוארד סטרינג'ר, אמריקני ממוצא ולשי והלא-יפני הראשון שמונה לעמוד בראש החברה הפועלת מטוקיו, חזרה סוני לרווח שיא בשנה הפיסקלית שהסתיימה ב-31 במארס 2008. ואולם בימים אלה, גוברת הפסימיות של סוני, והיא מודה שעליה לבצע עוד שינויים אם ברצונה לשרוד את משבר התחזקות הין.
אנליסטים אומרים כי סוני מפסידה יותר מ-7 מיליארד ין (70 מיליון דולר) על כל עלייה של 1 ין מול האירו, ו-4 מיליארד ין (40 מיליארד דולר) על כל עלייה של 1 ין מול הדולר.
סוני גם הודיעה כי צברה ברבעון שהסתיים בספטמבר הפסד הון בסך 1.6 מיליארד ין (16.5 מיליון דולר) על חלקה בחברת הטלפונים הניידים סוני-אריקסון, בגלל הין החזק והמעבר של הצרכנים למכשירים זולים.
לעומת זאת, הקטינה החברה את הפסדיה הרבעוניים בעסקי המשחקים, עקב גידול של 10% במכירות. סוני מכרה ברבעון שחלף 2.43 מיליון קונסולות PlayStation 3, ב-85% יותר מאשר ברבעון המקביל לפני שנה.
מניית סוני עלתה ביום ד' ב-2% בבורסת טוקיו ל-2,035 ין (21 דולר), אך ההודעה על התוצאות העסקיות פורסמה לאחר שהמסחר כבר נסגר.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"ל בריטיש-ישראל ויתר על העלאת שכר של 20 אלף שקל לחודש    רווחי החברה נפלו ב-68%
יפעת גדות
אכילת ענבים ותמציות ענבים או מוצרים כמו יין אדום יכולה להועיל במניעת התפתחות מחלות ניווניות כרוניות כמו מחלות של הלב וכלי הדם
אלעזר לוין
מגיבה לטענתה של מילומור, כי אוסיף לא היתה רשאית לבטל את העיסקה לרכישת 50% מפרוייקט לבניית מגדל דירות
שמרית טסה
גרף, שהיה ראש ענף בזק במשרד התקשורת, ישמש כעוזר מנכ"ל בזק בינלאומי וכחבר בהנהלת החברה
משה ריינפלד
בביצים ששיווקו חברות בסין התגלה מלמין, חומר תעשייתי שהשימוש בו לייצור חלב ומוצריו גרם לפגיעה בכליות של רבבות תינוקות, ולמותם של ארבעה מהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il