X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חמישה ניסויים פסיכולוגיים הצליחו להראות כי צבע אדום גורם לגבר להרגיש משיכה כלפי האישה הממצאים תומכים למעשה במה שנשים רבות יודעות כבר זמן רב - גברים מתנהגים כמו חיות בתחום המיני
▪  ▪  ▪
המועדפת - האישה באדום [צילום: AP]

מחקר חדשני שנעשה על-ידי פסיכולוגים מאוניברסיטת רוצ'סטר מוסיף קצת צבע, תרתי משמע, לשאלה הנושנה - מה מושך גברים?
בעזרת חמישה ניסויים פסיכולוגיים, הצליחו החוקרים להראות כי צבע אדום גורם לגבר להרגיש משיכה כלפי האישה, למרות שאינו מודע לתפקיד המשמעותי שיש לצבע עליו.
המחקר תומך בפעם הראשונה, על בסיס ניסויים, ברומן הישן נושן שיש לחברה עם הצבע האדום. מהאוכרה האדומה (חומר צבע) ששימשה בטקסים קדמוניים, דרך הצבע האדום בתמרורים ועד ללבבות האדומים ביום האהבה, הצבע האדום היה קשור תמיד לתשוקה גופנית ולאהבה רומנטית לאורך כל התרבויות ובמשך אלף שנה ויותר. המחקר הנוכחי הוא היחיד שתיעד מדעית את ההשפעות שיש לצבע על ההתנהגות בהיבט של מערכות יחסים.
רק לאחרונה פסיכולוגים וחוקרים בדיסיפלינות אחרות החלו לבחון מקרוב ובאופן סיסטמתי את הקשר בין צבע להתנהגות. ידוע כבר הרבה על הפיסיקה והפיסיולוגיה של הצבע, אך מעט מאוד ידוע על הפסיכולוגיה של הצבע. והחוקרים רצו לגלות אם צבע - הנמצא בכל מקום סביבנו - יכול להשפיע על ההתנהגות שלנו מבלי שאנו מודעים לכך.

גברים - כמו חיות

למרות שההשפעות של הצבע האדום על התאווה המינית עשויות להיות תוצר של התניה חברתית, עורכי המחקר טוענים כי התגובה של הגבר לצבע האדום נובעת דווקא משורשים ביולוגיים עמוקים. מחקרים הראו כי זכרים של יונקים עילאיים נמשכים במיוחד לנקבות החושפות את הצבע האדום. נקבות הבבונים והשימפנזים, לדוגמא, מאדימות בצורה בולטת כשהן קרבות לביוץ, ושולחות רמזים מיניים ברורים המיועדים למשוך את הזכרים.
המחקר הנוכחי זיהה הקבלה בדרך בה בני אדם ויונקים עילאיים מגיבים לצבע האדום. הממצאים תומכים למעשה במה שנשים רבות יודעות כבר זמן רב - גברים מתנהגים כמו חיות בתחום המיני. למרות שגברים מעדיפים לחשוב כי הם מגיבים לנשים בדרך מחשבתית ומתוחכמת, נראה כי, לפחות במידה מסויימת, העדפותיהם ונטיותיהם פרימיטיביות למדי.
כדי לכמת את ההשפעות של הצבע האדום, המחקר בדק את תגובת הגברים לתמונות של נשים על-רקע צבעים שונים. בניסוי אחד, משתתפי המחקר התבוננו בתמונה של אישה עם מסגרת לבנה או אדומה ונתבקשו לענות על סדרת שאלות. כמו "האם אתה חושב שהאישה יפה"? ניסויים אחרים השוו בין אדום לאפור, ירוק וכחול.

האישה באדום

במחקר הסופי, החולצה של האישה שבתמונה, במקום הרקע, נצבעה באופן דיגיטלי באדום או בכחול. במסגרת ניסוי זה, הגברים נשאלו לא רק לגבי המשיכה שלהם לאישה, אלא גם לגבי הכוונות שלהם בנוגע לפגישה עימה. אחת השאלות היתה: "דמיינו שאתם יוצאים ל'דייט' עם אישה זו ויש לכם 100 דולר בארנק, כמה כסף תוציאו על ה'דייט'?
בכל המצבים, הנשים שנראו על-רקע אדום או לבשו חולצה אדומה דורגו כמושכות יותר במידה משמעותית, לעומת אותן נשים בדיוק עם צבעים אחרים. כאשר הנשים היו לבושות באדום, הן דורגו גם גבוה יותר בהיבט של הזמנה לנשף ויציאה יקרה יותר.
ההשפעה של הצבע האדום הייתה רק על הגברים ורק בהיבט של אטרקטיביות. האדום לא העלה את רמת האטרקטיביות כשנשים נתבקשו לדרג נשים אחרות, ולא שינה את הדרך בה גברים דירגו את הנשים בתמונה בהיבט של חביבות, אינטליגנציה ונדיבות.
למרות שצבע אדום הגביר את התחושות החיוביות במחקר הנוכחי, מחקרים קודמים הראו כי המשמעות של הצבעים תלויה בהקשר שלהם. לדוגמא, לראות אדום במצבים של תחרות, כמו מבחן בכתב או אירוע ספורט, הביאה לביצועים גרועים יותר.
לממצאים אם כן יש השלכות ברורות על המשחק הזוגי, תעשיית האופנה, עיצוב המוצר והשיווק.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במרכז ללימודים אקדמיים    קבוצת החברים והמשפחה הינה קבוצת המיקוד וההתייחסות של החולה והוא יפעל לפי המלצותיה    רופא בעל תואר פרופ' ימשוך אליו חולים רבים יותר
רותי אברהם
בית המשפט העליון אישר את "תוואי הפשרה" עליו הוסכם בין פעילי חזית יהודית ולבין המשטרה - צעדת הדגלים תצעד בתחום אום אל פחם    בן גביר: המסר של העליון - אין להכנע לאלימות
אלעזר לוין
בשקט-בשקט חיסלה חברת הנדל"ן הקטנה את כל ההתחייבויות שלה לציבור    דוגמא לחברות אחרות?
משה ריינפלד
הרווח הרבעוני של יצרנית האלקטרוניקה היפנית נפל ב-72%, למרות הצלחת המכירות של טלוויזיות שטוחות מסך ומשחקי PlayStation 3
אלעזר לוין
מנכ"ל בריטיש-ישראל ויתר על העלאת שכר של 20 אלף שקל לחודש    רווחי החברה נפלו ב-68%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il