X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחיר הנפט מושפע מהתאוששות הבורסות בעולם ומהציפיות להורדה מתואמת של הריבית בארה"ב ובמדינות אחרות, כדי להאיץ את הצמיחה
▪  ▪  ▪
הנפט שוב עולה [צילום: AP]

מחיר הנפט עלה (יום ד', 29.10.08) ליותר מ-65 דולר החבית, בזכות העלייה בשערי המניות בבורסות בעולם. המניות עולות עקב הציפיות להחלטת הבנק הפדרלי של ארה"ב ושל בנקים מרכזיים אחרים להפחית שוב בריבית כדי לחדש את הצמיחה הכלכלית. בתוך כך הפחיתה סין את הריבית, זו פעם שלישית, בתוך חודש וחצי.
מחיר חבית נפט אמריקני קל מאיכות משובחת למשלוח בדצמבר עלה בצהריים במסחר האלקטרוני של בורסת ניו-יורק ב-2.98 דולר ל-65.71 דולר. מחיר חבית נפט מהים הצפוני מסוג ברנט עלה בלונדון ב-2.90 דולר ל-63.19 דולר.
מאז מחיר השיא ביולי, 147.27 דולר נפל מחיר הנפט ביותר מ-50%, לאחר שמשבר האשראי גלש לכלכלה הריאלית והקטין את הביקוש לנפט במדינות המתועשות.
בנק ההשקעות מריל לינץ' הקטינה את התחזית שלה למחיר הנפט ברבעון האחרון של השנה, וכעת היא צופה שהמחיר הממוצע לחבית יהיה 78 דולר, במקום תחזית קודמת של 107 דולר.
הביקוש לחומרי גלם יורד בחלקים גדולים של העולם, וצריכת הנפט בארה"ב מתכווצת בקצב המהיר ביותר שלה מאז 1980, נאמר בהערכת הבנק. חשוב מזה, אנחנו מתחילים לראות סימנים של האטה בביקוש לנפט גם בשווקים הצומחים, נאמר עוד.
מלאי הנפט בארה"ב ממשיך לגדול
מחיר הנפט המשיך בשבוע שחלף ליפול למרות החלטת קרטל היצואניות אופ"ק בישיבת חרום בווינה לנסות להגן על המחירים באמצעות קיצוץ של 1.5 מיליון חביות ליום בתפוקה. השוק מתמקד בירידת הביקוש בכל העולם, במיוחד אצל צרכנית הנפט הגדולה ביותר, ארה"ב, שבה נפל בשבוע שעבר הביקוש לדלק למכוניות ב-6.4% לעומת הביקוש בשבוע המקביל לפני שנה, לפי נתוני חברת כרטיסי האשראי מסטרקרד.
סקר של סוכנות רויטרס צופה כי נתוני הממשל האמריקני יצביעו על גידול של מלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר ב-1.3 מיליון חביות. מלאי התזקיקים עלה על-פי התחזית ב-900,000 חביות. מלאי הבנזין למכוניות עלה ב-1.2 מיליון חביות.
מחירי הנפט וחומרי גלם אחרים מתנהגים בימים אלה על-פי התנהגות בורסות המניות, ורואים בהן מדד לתחושת המשקיעים בשווקים לגבי המשק העולמי ומגמת הביקוש לחומרי גלם.
שוקי המניות באסיה ובאירופה עלו ביום ד' עליות חדות מתוך תקווה שהבנק המרכזי של יפן ובנקים מרכזיים אחרים ינהגו כמו הבנק הפדרלי ויפחיתו את הריבית. ביום ג' עלו המניות בוול סטריט בשיעור השני בתולדות הבורסה. מדדי המניות החשובים עלו ביותר מ-10%.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טוען: חייבים מס רכוש לשלוש שנים מהעשור הקודם    הכנסייה: הדרישה מנופחת, אנחנו מוסד דתי הפטור מתשלום, וגם לא בנינו במקום זה שנים רבות    דרישת התשלום נשלחה באיחור של 4 שנים
גלית יצחק
ממחקר שנערך באוניברסיטה העברית נמצא כי לחץ בתקופת ההריון עלול לגרום לעובר לסבול מהתפתחות איטית, מקשיי למידה ומאוטיזם
עומר כרמון
חברי הכנסת דב חנין, מוחמד ברכה ג'מאל זחאלקה, אברהים צרצור ואלפים מתושבי כפר-קאסם השתתפו בטקס לציון 52 שנים לטבח שבוצע בידי משמר הגבול    ח"כ צרצור: עד שישראל לא תכיר באחריותה המלאה לטבח, דמם של הנרצחים יישאר חם    בתמונה: ציור במוזיאון כפר-קאסם לזכר נרצחי הטבח
משה ריינפלד
יצרנית המותג אספירין, יסמין ובטאפרון מסרה כי הרווח הרבעוני שלה נפל ב-76% אך המכירות גדלו ב-2%, בעיקר מכירות של תרופות וחומרי הדברה
יפעת גדות
פרסלי נבחר לסלבריטאי המת המרוויח ביותר השנה עם הכנסות של 52 מיליון דולר    הרוויח יותר מחלק מהכוכבים הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה כמו ג'סטין טימברלייק ומדונה    למקום השני הגיע יוצר סרטי ההנפשה צ'ארלס שולץ ולשלישי השחקן האוסטרלי הית' לדג'ר המנוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il