X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנמל במרכז ברלין שהיטלר הפך אותו לסמל נאצי וששימש בסיס לרכבת האווירית שהסירה את המצור הסובייטי על העיר - יחדל לפעול ביום ה'
▪  ▪  ▪
טמפלהוף. עולם הולך ונעלם [AP]

נמל התעופה טמפלהוף, אחד מסמליה של ברלין במלחמת העולם השנייה ולאחריה, ייסגר (יום ה', 30.10.08) לצמיתות. עתידו של האתר ששטחו כ-3,500 דונם עדיין אינו ברור.
ראש עיריית ברלין, קלאוס ווברייט, העומד בראש קואליציה של השמאל, לרבות קומוניסטים לשעבר, עשה מאמצים במשך שנים לסגור את הנמל, אך נתקל בהתנגדות חריפה של האופוזיציה השמרנית ושל קבוצות אזרחים.
העירייה מתכוונת לסגור גם את נמל התעופה הגדול ביותר של ברלין, טגל, ולנתב את כל הטיסות לנמל חדש הנבנה והולך מחוץ לעיר, באמצעות הרחבת נמל התעופה לשעבר של מזרח ברלין שונפלד. על-פי התוכנית ייפתח נמל התעופה החדש ב-2011.
ואולם רבים בברלין עדיין מפקפקים בתבונה של סגירת טמפלהוף השוכן במקום מרכזי. במשאל עם שנערך באפריל השנה הצביעו 60.2% בעד השארת הנמל ההיסטורי פתוח. אך מכיוון שהשתתפו במשאל רק 21.7% מ-2.4 מיליון בעלי הזכות ההצבעה, פחות מהמינימום הדרוש, אין לו תוקף.
שדה התעופה טמפלהוף נפתח רשמית באוקטובר 1923, אף ששימש לטיסות עוד קודם לכן. תחילה היה בו מסלול אחד, בנין מנהלה וצמד האנגרים. הטיסות הראשונות שיצאו ממנו קישרו את ברלין עם מזרח פרוסיה, שהופרדה משאר גרמניה אחרי מלחמת העולם הראשונה.
הנמל במתכונתו היום עוצב בתקופה הנאצית, כאשר אדולף היטלר החליט להקים שם לא רק נמל תעופה ענקי בקנה מידה אירופי אלא גם סמל לעוצמתה של גרמניה - והפך אותו למונומנט העשוי מגושי אבן ועמודים עצומי ממדים.
החל מ-1936, בהנהלת הארכיטקט ארנסט זאגביל, נבנה קומפלקס ענקי, ששטחו הבנוי 285,000 מטרים רבועים, ואורכו 1,230 מטר. הבנייה נמשכה שנתיים בלבד. הקומפלקס הכיל 49 אגפים, 7 הנגרים ו-9,000 משרדים, וממעוף הציפור הייתה לו צורה של נשר נאצי.
סמל המצור על ברלין
במהלך מלחמת העולם השנייה, המריאו מטוסי קרב גרמניים ממסלוליו בניסיונות שווא למנוע ממטוסי בעלות הברית להפציץ את ברלין. אחרי המלחמה נותר טמפלהוף באזור הכיבוש האמריקני בעיר המחולקת, והפך לבסיס של חיל האוויר האמריקני.
כאשר הטילו הסובייטים ב-1948 מצור על ברלין בכל דרכי היבשה והנהרות, בניסיון לסלק את בעלות הברית המערביות מהעיר, היה שדה התעופה למרכזה של הרכבת האווירית שהפעילו האמריקנים לעיר הנצורה. באחד העימותים החשובים ביותר של המלחמה הקרה, טסו מטוסי ארה"ב ובריטניה 280,000 טיסות כדי להעביר אספקה, ובעיקר מזון ודלק, לשני מיליון התושבים הגרמנים שהיו מכותרים 11 חודשים.
חיל האוויר האמריקני פינה את טמפלהוף ב-1993, לאחר איחודה מחדש של גרמניה, אבל הבניין עדיין נושא מזכרות מהתקופה האמריקנית ובהן אולם כדורסל הנושא את לוגו של נבחרת הבסיס.
בשנים האחרונות שימש הבניין את משרדיהן של חברות תעופה שהפעילו טיסות פנימיות למרחקים קצרים, וכן של חברת אייר סרוויס ברלין שהטיסה תיירים בשמי העיר במטוס תובלה מיושן DC3 ששימש בשעתו את חיל האוויר הבריטי ברכבת האווירית. המטוס ימשיך לפעול בעתיד מנמל התעופה שונפלד.
פרנסי ברלין יצטרכו להחליט מהר מה לעשות בנמל שיתפנה. שכן, רק השמירה על הבניין ותחזוקתו יעלו למשלם המסים 9 מיליון אירו (11.2 מיליון דולר) לשנה.ואולם אין צופים קושי רב במציאת יזמים. הבניין הוא נכס נדל"ני משובח במיקום מרכזי.

תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  29/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמל התעופה טמפלהוף נסגר לצמיתות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הבנק הפדרלי הוריד כצפוי את שער הריבית ב-0.5% במסגרת המאמצים לבלום את הידרדרות המשק האמריקני למיתון עמוק    השיעור הנמוך ביותר אחרי כ-50 שנה, בקרב לבלימת המיתון
רותי אברהם
בית משפט חייב את ערוץ 10 לפצות יצאנית שפניה נחשפו בכתבה על זנות    השופט: פרסום חושפני של "העוסקות בזנות" אינו לכבודן ואינו לרצונן, וחשיפה צפויה לגרום נזקים קשים
מאיה שני
למרות השימוש במלל אנטישמי, האירוע לא הוכרז כאנטישמי נפגעו ליד פריז יהודי בן 40 ואחיינו בן ה-18    הסיבה: חלק מהתוקפים היו יהודים
אלעזר לוין
רמזור התקלקל והשוטרים נותרו חסרי אונים    אלפי מכוניות תקועות בכבישים
מאיה שני
המהומה אינה פוסקת סביב זוכה מדליות הזהב מייקל פלפס    וכדי להבטיח את המשך פרסומו, שלושה שלבים במסע עסקי תוכננו עבורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il