X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטה תקדימית: טוקבקיסטים הם האחראים לתוכן תגובותיהם ולא אתר האינטרנט ההחלטה ניתנה בתביעת דיבה שנדחתה נגד עיתון הארץ השופטת: טוקבקים הם "דעות בעלמא"
▪  ▪  ▪
דסק החדשות של אתר הארץ Online. טוקבקים זה לא עיתון

בית משפט השלום בתל אביב הציב "גבולות גזרה", וקבע כי אתר אינטרנט אינו נושא באחריות לתוכן טוקבקים. כמו-כן קבע כי טוקבקים הם למעשה מעין "אזור נפרד" באתר שאינו מוגדר "אמצעי תקשורת", ולפיכך אינו נושא באחריות פלילית ואזרחית בשל לשון הרע.
בית משפט השלום בתל אביב דחה (יום ג', 28.10.08) תביעה על סכום של 200 אלף שקלים בגין לשון הרע שהגיש טוקבקיסט, עו"ד שמעון דיסקין, נגד אתר עיתון הארץ (הארץ Online). בתביעה, טען דיסקין כי הארץ נושא באחריות לפרסום לשון הרע נגדו בגין שלושה טוקבקים מכפישים.
הזהירו את הגולשים מפני התובע
מדובר בתגובות, לכתבתו של יואל מרקוס מיוני 2006 על ירי קסאמים, "עין תחת עין". דיסקין וטוקבקיסטים נוספים ניהלו חילופי טוקבקים, כאשר שלושה מהם "הזהירו" את הגולשים מפניו. דיסקין טען כי תוכנם של שלושה טוקבקים אלו מהווה פרסום לשון הרע נגדו.
כאמור, בהחלטה נדחתה תביעת דיסקין. השופטת תמר אברהמי קבעה כי הוא מנוע מהעלאתם נוכח "הצהרה" אליה מופנה כל שולח תגובה לפיה "תוכן התגובות הן באחריות המשתמש בלבד". עוד הוסיפה כי הטוקבקים באתר הם כפורום ו"דעות בעלמא" ולא כידיעות חדשותיות, ולפיכך חוק לשון הרע החל על אמצעי תקשורת, אינו חל על הטוקבקים.
האחריות תסרס את השיח הציבורי
השופטת הוסיפה כי "האינטרנט הוא מקום ייחודי בו מתאפשר לכאורה לכל אחד להביע את דעתו באופן חופשי ונגיש לאחרים ולקיים דיאלוג וניסיונות שכנוע בין זרים. רשת האינטרנט תורמת לדמוקרטיה בכך שהיא מאפשרת לאנשים רבים השתתפות בשיחה ציבורי. הדבר חשוב במיוחד בנושאים כמו פוליטיקה, אקטואליה ותכנים נוספים הנדרשים לקיומו של שיח במדינה דמוקרטית... לכלל משפטי המטיל אחריות על כלי התקשורת עלול להיות אפקט מצנן במובן זה שכלי התקשורת יימנעו מפרסום תגובות ביקורתיות ויסרסו במידה רבה את השיח הציבורי... זהו מחיר חברתי גבוה בשים לב לערך הרב שהחברה מייחסת לחופש הביטוי".
במצב החקיקתי היום הוסיפה השופטת: "לא נראה שלשונו ואף רוחו של סעיף 11 לחוק איסור לשון הרע הולמים מפעיל אתר אינטרנט בכל הנוגע לטוקבקים של גולשים אנונימיים". לפיכך, אין מקום לחייב את הארץ לפי חוק איסור לשון הרע.
ביקורת על הארץ - אין סימון אקטיבי
הטוקבקים שקיבל דיסקין גלשו לדבריה למישור האישי, והתגובות הינן "סרות טעם" ומהוות "הבעת דעה על עמדתו של התובע כפי שהיא עלתה מהפרסומים שהוא עצמו כתב". עוד הדגישה כי מלכתחילה "טוקבקים אינם משום כתיבה עיתונאית... ואין מייחסים להם את אותו נופך חדשותי עיתונאי המיוחס לכתיבה עיתונאית ואחרת".
בהחלטה מתחה השופטת ביקורת על הארץ שיוצג על-ידי עוה"ד תמיר גליק ממשרד ליבליך-מוזר, בשל העדר חיוב לסמן באופן אקטיבי את ההסכמה ל"הצהרה" לגבי התגובות. "סוגייה שלא הובהרה לטעמי די הצורך, הינה מדוע הארץ אינו מחייב את מי שעושה שימוש באתר בכלל או מי שכותב תגובות בפרט לסמן באופן אקטיבי את הסכמתו לאמור בהצהרה... לא מעט אתרים נוהגים להתנות את האפשרות לשלוח תגובות (לכל הפחות) בסימון אקטיבי של הסכמה. הגם שיכולים לעלות סימני שאלה גם לגבי תוקפה של הסכמה מסוג זה... עדיין יש בכך לכל הפחות כדי לחסוך מחלוקות מסוימות".

בית משפט השלום בתל אביב א 51859/06
תאריך:  29/10/2008   |   עודכן:  30/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאתר אינטרנט אין אחריות לתוכן טוקבקים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
והאתר שלכם פחדן מפרסם IP ל"ת
בושה  |  30/10/08 00:37
 
- ל-1 אתה צודק ל"ת
הקברן  |  30/10/08 01:19
2
אולי אתה הפחדן שכותב בעילום שם ל"ת
דן הרפז  |  30/10/08 01:49
3
למחלקה ראשונה שאלה חשובה.
אלמוני עם IP  |  30/10/08 11:53
4
ממתי פס"ד של בית משפט שלום
מהווה תקדים מחייב  |  6/11/08 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר צליק
דאו ג'ונס איבד 0.8%    נאסד"ק עלה ב-0.5%    S&P 500 השיל 1.1%    אלווריון איבדה 6%    טאואר ירדה ב-11.5%
יואב יצחק
תרשומת הנחשפת ב-News1 מעלה חשד: המפכ"ל הורה ב-1995 על גזירת תדפיס של שיחות טלפון כדי למנוע מבוכה מקצין בכיר שהיה ידידו האישי וקיבל שיחות טלפון מחשוד ברצח    סנובסקי: מסרתי לכהן את אותן "שורות שהורדתי מהפלטים והוא שם אותם בכיסו"    דובר המשטרה: הטענות ממוחזרות
מאיה שני
ביריד השוקולד ה-14 הוצגו השנה טעמים חדשים כמו גבינה, פלפל, צ'ילי ואפילו כרובית    איזו מדינה צורכת הכי הרבה שוקולד בשנה?    ועל המלכה שהתחתנה רק בתנאי שתוכל להביא לנישואיה שוקולד
משה ריינפלד
הנמל במרכז ברלין שהיטלר הפך אותו לסמל נאצי וששימש בסיס לרכבת האווירית שהסירה את המצור הסובייטי על העיר - יחדל לפעול ביום ה'
משה ריינפלד
הבנק הפדרלי הוריד כצפוי את שער הריבית ב-0.5% במסגרת המאמצים לבלום את הידרדרות המשק האמריקני למיתון עמוק    השיעור הנמוך ביותר אחרי כ-50 שנה, בקרב לבלימת המיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il