משרד התקשורת הודיע (יום ה', 30.10.08) כי החברות הסלולריות לא תוכלנה להעלות תעריפים ללקוחותיהן הפרטיים, במהלך תקופת ההתחייבות ואף תחויבנה לקבוע תעריף אחיד מראש לצרכנים בעת ההתקשרות.
שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט שעל מפעילי הסלולר יהיה להציג למנוייהם את תנאי ההתקשרות באופן שאלו יהיו סופיים, ידועים וקבועים מראש - ולכל משך תקופת ההתחייבות. באשר לתעריפי ההתקשרות, אלה ייקבעו ביום ההתקשרות על-ידי המפעיל, ויהיו אחידים ונקובים בשקלים חדשים - גם כן למשך כל תקופת ההתחייבות.
ייקור במהלך התקופה יהיה אסור, אך גם הוזלה תהיה אסורה. מה שכן - במהלך תקופת ההתקשרות, יתאפשר לחברה הסלולרית להודיע על הטבות והנחות למנויים, אולם התעריפים הזולים לא יופיעו בהסכם ההתקשרות. במילים פשוטות: לא ניתן יהיה לציין בהסכם ההתקשרות כי התעריף הנקוב הוא X ש"ח, ובסעיף עוקב לכתוב כי על אף האמור יסופקו השירותים בתעריף מוזל או בחינם. הוזלות והספקת שירותים ללא תמורה, ככל שיסופקו, לא ייכללו בהסכם ההתקשרות, אלא יפורסמו לכלל המנויים או לקבוצת המנויים אליה מיועדת ההטבה.
חברות הסלולר ניסו לשמוט את הקרקע מפני הסדרה ההחלטה התקבלה לאחר שימועים שערך משרד התקשורת לחברות התקשורת ב-13.1.08 וב-14.4.08. המשרד מתח ביקורת על האופן שבו פעלו מפעילי הסלולר, ואמר כי הוא "שומט את הקרקע מפני תכלית ההסדרה". השינוי יבוצע באמצעות תיקון רישיונות החברות.