X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לבית המשפט הוגשה בקשת ההסגרה נגד חברי ארגון הפשע של יצחק אברג'יל הבקשה מתייחסת לשלוש פרשיות המיוחסות לארגון הפשע אם יורשעו יוכלו לרצות עונש בישראל מעצרם הוארך עד להחלטה אחרת
▪  ▪  ▪
אברג'יל. ראש פירמידה [צילום: פלאש 90]

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (יום ה', 30.10.08) בקשת ההסגרה נגד חברי ארגון הפשע, האחים יצחק ומאיר אברג'יל וכן ששון בראשי, משה מלול וישראל אוזיפה. בית המשפט אף האריך את מעצרם עד להחלטה אחרת, עד לדיון שיתקיים בשבוע הבא (3.11.08) בדרישת הסניגורים לשחררם לחלופת מעצר בתקופת הדיונים בהליכי ההסגרה.
מבקשת ההסגרה עולה בין היתר כי נגד החמישה התנהלה חקירה במשך 6 שנים והשתתפו בה שורה של גופי חקירה בארה"ב בהם ה-FBI, רשויות המכס, ההגירה, רשות המס, משטרת לוס אנג'לס ורשויות אכיפת החוק בלמעלה מ-10 מדינות ביבשת אמריקה, אירופה, אסיה והמזרח התיכון.
עמד בראש הפירמידה
הבקשה מתייחסת לשלוש פרשיות בהן לטענת השלטונות האמריקניים היו מעורבים החמישה במסגרת "חברותם בארגון פשע". ליצחק אברג'יל מיוחסת עמידה "בראש פירמידת ארגוני פשיעה".
בבקשה נטען כי למרות שמעשי העבירה אליהם מתייחסת בקשת ההסגרה בוצעו בפועל על-ידי אחרים הכפופים לכאורה ליצחק אברג'יל, "חומר הראיות מלמד על כך שאברג'יל בעצמו היה מעורב בשלבים מכריעים של העבירות והוא היה בעל הסמכות כלפי החשודים האחרים".
אחת הפרשיות שפרטיה נחשפים בבקשה, פרשת הלבנת ההון של כספי הבנק למסחר. בבקשה נטען כי ארגוני אברג'ל והחברה הירושלמית "איחדו כוחות" כדי להלבין את הכספים. הכסף הולבן באמצעות מתן הלוואות לאנשי עסקים בארה"ב. לאחר מכן, כך נטען, סחטו החשודים "באיומים" את מקבלי ההלוואות ודרשו מהם להחזיר את הכספים בתוספת ריביות גבוהות.
בקשת רשות לרצוח
עוד נטען כי "חברי הארגון לקחו על עצמם או רכשו את חובות ההימורים של עפר מקסימוב מאנשים להם היה חייב כספים אלה". מדובר באחיה של אתי אלון, פקידת הבנק שהורשעה במעילה בכספי הבנק למסחר. על-פי הבקשה, לאחר שרכשו את חובות ההימורים של מקסימוב, הם גבו את הכספים ממקסימוב ומאלון "אלון מעלה בכספי הבנק למסחר על-מנת לשלם את חובות אחיה". הכספים הללו הולבנו כאמור על-ידי מתן הלוואות לאנשי עסקים בארה"ב בהם "יהלומן בלוס אנג'לס", שקיבל 225 אלף דולרים מכספי המעילה.
פרשת רצח סוחר סמים סמי אטיאס בארה"ב במסגרת סכסוך בין כנופיות על סחר סמים מסוכנים, חשפה את "ההירארכיה" בארגון של אברג'ל. בהסגרה נטען כי אטיאס ניסה לגנוב משלוח של סם ממשה מלול, אחד החשודים. משה מלול פנה לכנופיה אמריקנית VINLAND BOYS כדי "להזמין" את רצח אטיאס. אלא שצריך היה לבקש את "רשות" ה"חברה הירושלמית" אליה השתייך אטיאס, זו פנתה "לאישור" לראש ארגון הפשע אברג'יל, יצחק אברג'יל כמי שעמד בראש אימפריית האירגונים. "באוגוסט 2003 קרוב לשעה 23:00 נרצח אטיאס בעת שנהג במכוניתו מיצובישי ביציאה ממגרש חניה אחורי של בית הקפה באזל .. בלוס אנג'לס. כשאטיאס עמד לצאת מהחניה, חבר בכנופיה התקרב מאחור למכוניתו וירה לתוכה באקדחו מספר יריות אשר גרמו למותו של אטיאס".
אחד מהעדים נגד חברי הארגון, מי שהיה מעורב ברצח אטיאס, יוחאי מנור, סיפר כי הוא היה חייב לבקש מיצחק אברג'ל אישור לרצוח את אטיאס. זאת מאחר ואטיאס היה שייך לחברה הירושלמית "בעולם הפשע אם אתה הורג מישהו המקושר לאדם בעל השפעה את היכול להסתבך בצרות ולמצוא את מותך", העיד מנור. בסופו של דבר אברג'ל לטענתו נתן את "ברכתו" לרצח, "ואף הציע למנור עזרה בביצוע הרצח".
האזנות סתר על-ידי הבלגים
עוד עולה מבקשת ההסגרה כי באיסוף הראיות בנוגע לעבירות הסמים, עסקו גם רשויות בלגיה שביצעו האזנות סתר לטלפונים השייכים לארגון הפשיעה. "ממכלול השיחות עולה כי יצחק אברג'ל ניהל רשת של סחר בסמים, תיאם עסקות סמים, נתן הוראות לחברי הרשת וקיבל מהם עידכונים בנוגע לסטטוס העסקות".
כאמור ליצחק אברג'ל מיוחסות פרשיות של עבירות סמים, סחיטה באיומים, הלבנת הון ופרשת הרצח של אטיאס.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להכריז על החמישה בני הסגרה לארה"ב. כמו-כן ציינה כי לאור העובדה שמדובר באזרחי מדינת ישראל, התבקשה ארה"ב להתחייב כי אם יורשעו ויוטלו עליהם עונשי מאסר "יועברו חזרה למדינת ישראל לשם נשיאת עונשם בה אם יחפצו בכך".

בית המשפט המחוזי בירושלים בש 5369/08
תאריך:  30/10/2008   |   עודכן:  30/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסגרה: אברג'יל - 'ראש פירמידת ארגוני פשע'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלם
אבו-דני  |  30/10/08 22:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
האפיפיור בנדיקטוס ה-16 התעלם מסוגיית תהליך ההפיכה לקדוש של פיוס ה-12 בנאומים הרשמיים, אולם אמר כי יקח לתשומת ליבו את הבקשה להקפיא את הפיכתו לקדוש    הוותיקן סירב לאשר בקשת ארגונים יהודיים לחשוף את המסמכים מימי מלחמת העולם השנייה    קיטלוג המסמכים "ידרוש" 6 עד 7 שנים
משה ריינפלד
ענקית הנפט הגדילה את הרווח הרבעוני ב-58% בזכות מחירי השיא של הנפט והדלק לרכב, אך ירידת המחירים מאז עלולה לקלקל את החגיגה ברבעון הבא
מערכת אתר ספורט 5
37 נקודות לאיתן רוטנברג במדי האלופה, שלא נתקלה בבעיות
משה ריינפלד
ענקית מוצרי הצריכה הגדילה את רווחיה ברבעון השלישי לחצי מיליארד דולר, לאחר שהעלתה את המחירים ב-6% ונעזרה בשערי מטבע נוחים
משה ריינפלד
אולג דריפסקה, ששמו נקשר למאפיה הרוסית, ומיכאיל פרידמן, יקבלו הלוואות ממשלתיות במיליארדי דולרים כדי לפרוע חובות לבנקים במערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il