X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מזהירים כי יינות מרוב מדינות אירופה מכילים כמויות מסוכנות של מתכות שתייה של כוס יין אחת ביום עלולה להיות מסוכנת מאוד ביינות רבים ישנן כמויות גבוהות פי 100 מכמות המתכות שבמאכלי ים מסוכנים
▪  ▪  ▪
כמות המתכות ביינות: גבוהה פי 100 מבמאכלי הים [צילום: פלאש 90]

יינות אדומים ולבנים מרוב מדינות אירופה מכילים מינונים מסוכנים של שבע מתכות כבדות לפחות.
למרות שכוס אחת מרוב היינות המזוהמים אינה רעילה, שתייה של כוס יין אחת ביום - הרגל מקובל באירופה ובאמריקה הצפונית והדרומית - עלולה להיות מסוכנת מאוד. כך מזהירים חוקרים מאוניברסיטת קינגסטון שבלונדון.
החוקרים חישבו את גבול המינון המסוכן (THQs) של יינות מ-15 מדינות באירופה, דרום אמריקה והמזרח התיכון. דרך המדידה פותחה על-ידי המשרד האמריקני להגנת הסביבה במטרה לקבוע רמות בטוחות של חשיפה תדירה וארוכת טווח לכימיקלים שונים.
THQ מעל 1 מצביע על סיכון בריאותי. יינות רבים, גילו החוקרים, הכילו THQ שנע מ-50 ועד 200 לכוס משקה. מספר יינות הכילו THQ קרוב ל-300. לצורך השוואה, THQ שמעלה את החשש מזיהום של מתכות כבדות במאכלי ים נע בדרך כלל בין 1 ל-5.
החוקרים הופתעו מהממצאים ומקווים כי הרשויות וארגונים האחראים על בטיחות המזון יבחנו אותם. תעשיית היין לדבריהם, צריכה לחפש אחר דרכים לסלק את המתכות מהיין, או לגלות מהיכן הן מגיעות ולמנוע זאת.
היונים המתכתיים שהופיעו ברוב הזיהומים היו ונדיום, נחושת ומנגן. ארבע מתכות אחרות עם THQ למעלה מ-1 נמצאו גם כן: אבץ, ניקל, כרום ועופרת.
כ-30 יונים מתכתיים אחרים נמדדו ביינות, אך לא ניתן היה לחשב את ה-THQ שלהם מאחר ולא ידוע מהן רמות החשיפה היומיות הבטוחות למתכות אלו.
כל היונים המתכתיים הללו עלולים לגרום לבעיות, אך הזיהום ממנגן מדאיג במיוחד מומחים מתחום העצבים והרעילות שחוששים מההשפעות שיש לעיכול ממושך של החומר הכימי, במיוחד כשלא מדובר בכוס אחת מדי פעם אלא בכוס משקה ליום.
הצטברות מנגן במוח נמצאה קשורה למחלת פרקינסון.
יינות מאיטליה, ברזיל, ארגנטינה

על בסיס מקסימום ה-THQ שנבדק ביינות מכל מדינה, הנה רשימת ה'עבריינים' הגדולים ביותר:
  • הונגריה
  • סלובקיה
  • צרפת
  • אוסטריה
  • ספרד
  • גרמניה
  • פורטוגל
  • יוון
  • צ'כיה
  • ירדן
  • מקדוניה
  • סרביה
ערכי ה-THQ של היינות מהונגריה וסלובקיה היו מעל 350. ערכי ה-THQ ביינות מצרפת, אוסטריה, סספרד, גרמניה ופורטוגל - המייצאות כמויות גדולות של יין לארצות הברית - היו מעל 100.
ערכי ה-THQ ביינות מארגנטינה ואיטליה לא היו גבוהים במידה משמעותית.
כשקונים בקבוק יין, הדבר היחיד שאפשר ללמוד מהתווית שעליו היא כמות האלכוהול. החוקרים מקווים שבעתיד תוויות אלו יציינו גם את הכמויות של המתכות הכבדות שהיין מכיל. יינות רבים אינם מכילים מתכות אלו, לכן יש לאפשר לצרכנים להחליט אם הם רוצים לשתות יין המכיל מתכות או לא.
מקור המתכות הכבדות אינו ידוע. החוקרים משערים כי מקורות אפשריים כוללים את הקרקע בה גדלים ענבי היין, את תרסיסי קוטלי הפטריות בהם משתמשים על הענבים, ואולי זיהום מהשמרים המשמשים להתססת היין.
החוקרים לא מדדו את המתכות הכבדות ביינות באופן ישיר, אלא חישבו את ה-THQ מנתונים שפורסמו בעיתונים מדעיים. מאחר ואין נתונים על מתכות כבדות ביינות מארצות הברית, הם לא כללו את צפון אמריקה בניתוח הנתונים שלהם.
החוקרים מחפשים כעת אחר בסיס נתונים לאומי שיוכל לגלות את הקשר בין בעיות בריאות לצריכת יין יומית, ולברר אם לאנשים השותים יין יש ריכוזים גבוהים יותר של מתכות כבדות בגוף לעומת אלו המתנזרים ממשקאות חריפים.
במסגרת המאמר שפרסמו, ציינו החוקרים, כי שתיית יין אדום נמצאה קשורה ליתרונות בריאותיים מאחר והיין מכיל חומרים נוגדי חמצון. יחד עם זאת, הממצאים לגבי הרמות המסוכנות של היונים המתכתיים עלולים להעמיד בסימן שאלה את יתרונות היין האדום.
- הממצאים פורסמו בגיליון 29 ב-אוקטובר של "Chemistry Central Journal".

תאריך:  03/11/2008   |   עודכן:  03/11/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
זהירות: מתכות כבדות מסתתרות ביין
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
ירדן ?? יש משם יין ??? ל"ת
בור גונדי  |  3/11/08 12:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
עורך הדין תבע את לקוחו וטען שהבהיר לו ששכר הטרחה אינו מותנה בתוצאות המשפט    בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את הלקוח בתשלום שכר הטרחה
איריס פרחי
תושב ירושלים שאושפז במרכז לבריאות הנפש בעיר תבע אח במחלקה לאחר שלדבריו, קרא לו זינו, במקום בשמו האמיתי, ולא טיפל בו    התביעה נדחתה
איציק וולף
הפיקוח על הבנקים הודיע על הטלת עיצום בסך של 3.7 מיליון ש"ח על בנק דיסקונט    בעקבות ביקורת שבה עלו ממצאים וליקויים בקשר לחובות הבנק על פי צו איסור הלבנת הון
איריס פרחי
התובע טען שהנתבעת הכירה לו שתי נשים בתקופה של שנתיים ועל כן יש להשיב את כספו    הנתבעת השיבה שהתחייבה להשתדל עבורו ותו-לא    התביעה נדחתה
דפנה מאור
הונג קונג וסינגפור עולות ב-5%    בטוקיו אין מסחר לרגל חג    חברת אחזקות הנדל"ן של לי קאשינג, צ'אונג קונג, מזנקת ב-7.2% בהונג קונג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il