X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צבא המורדים מכתר את ג'ומה בירת מזרח המדינה, ומפקדו הגנרל נקונדה שהפיל בשעתו את הנשיא מובוטו אומר: "נשחרר" את קונגו אם תסכים הממשלה למו"מ
▪  ▪  ▪
גנרל לורן נקונדה [צילום: AP]

מפקד צבא המורדים במזרח קונגו, הגנרל לורן נקונדה, הכריז כי "ישחרר" את קונגו אם לא תשב איתו הממשלה למשא-ומתן. הגנרל נקונדה אמר את הדברים לכתבים מערביים בבסיסו בג'ונגל. הכתבים הגיעו לשם עם שיירת הסיוע הראשונה של האו"ם שחדרה לשטחי המורדים.
ממשלת קונגו דחתה עד כה את דרישותיו של נקונדה, והחשש להמשך הלחימה התחדש. כוחות המורדים עדיין חונים כמה קילומטרים מגומה, הבירה האזורית. דובר המורדים אמר: "הממשלה הכריזה זה עתה מלחמה על בני עמה".
הגנרל נקונדה היה עד 1997 קצין בכיר בצבא המורדים, והכריח את הדיקטטור מובוטו ססה סקו להתפטר, לאחר שחצה בראש 5,000 לוחמיו של המדינה הענקית.
הלחימה שהשתוללה בשבוע שעבר במזרח קונגו גרמה לבריחת כ-100,000 אזרחים, 60% מהם ילדים, מבתיהם. כך מסרה קרן האו"ם למען הילד, יוניצ"ף.
שר החוץ של בריטניה ביקר בסוף השבוע בקונגו, יחד עם עמיתו הצרפתי ברנר קושנר. בהגיעו משם למרסיי, שבה מתכנסים שרי החוץ של האיחוד האירופי, אמר מיליבנד כי אינו מוציא מכלל אפשרות שיגור חיילים בריטיים לקונגו. קושנר קרא להגביר את הכוח הבינלאומי בקונגו, MONUC.
בקונגו פרוסים 17,000 חיילי או"ם, אך רק 900 מהם אחראים לגומה. בכוח האו"ם משרתים בעיקר חיילים מהודו ומגואטמלה, ונמתחה עליו בעבר ביקורת על שאינו מסוגל להגן על האזרחים מפני חיילי ממשלת קונגו הנסוגים, המבצעים מעשי רצח, ביזה ואונס.
חגיגת ניצחון באצטדיון
הכתבים המערביים מדווחים כי בעיר רוטשורו, שבשליטת המורדים, התכנסו תומכי הגנרל נקונדה באצטדיון כדורגל לחגוג ניצחון על צבא ממשלת קונגו. מעשי האיבה בין הצדדים שככו, אך המשבר ההומניטרי באזור מחמיר. אחיו הצעיר של הגנרל, קפטן סקו, התייחס לכך בנאומו לפני המתכנסים, והאשים את ממשלת קונגו בשחיתות ובהחזרת המדינה לשליטת המדינות הקולוניאליות.
הגנרל הוטו טוען כי הוא מגן על בני שבט טוטסי במזרח קונגו מפני המיליציות של שבט הוטו, הנהנות מתמיכת צבא קונגו. הקיצונים משבט הוטו ביצעו ב-1994 "רצח עם" בבני טוטסי ברואנדה השכנה, ולאחר שהובסו התמקמו בג'ונגלים של קונגו ומנהלים משם מלחמת גרילה.
המיליציות הללו המכונות FDLR טוענות כי הן רוצות לשחרר את רואנדה, אך בדרך כלל הן עוסקות ברצח, אונס וביזה ביישובי ספר של קונגו, ומדי פעם בפעם עושות פוגרומים בבני טוטסי, ונותנים לגנרל נקונדה עוד צידוק לפתוח בהתקפות חדשות על אזרחים בני הוטו.
בתוך כך, פתח נקונדה "מסדרון הומניטרי" בשטח שלטונו ואיפשר לשיירה ראשונה של האו"ם, ובה 12 משאיות להגיע לרוטשורו, זו פעם ראשונה אחרי שבוע. עובדי הסיוע שנלוו לשיירה מדווחים כי מחנות הפליטים ריקים מתושבים ובתיהם הרוסים. הם הביעו דאגה לגורלם של הפליטים.

תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין שוקל להודיע כי בבחירות הקרובות - האיש הראוי להיות ראש ממשלה הוא נתניהו    לפני 13 שנים סירבה אמו של יובל ללחוץ את ידו של נתניהו
משה ריינפלד
המלחמה בין ממשלתו של הנשיא קלדרון לבין כנופיות של מבריחי סמים לאורך הגבול עם ארה"ב מחריפה, וביום ב' לבדו נהרגו בה 29 בני אדם
משה ריינפלד
המועמדים מנהלים מאבק גם ביום הבחירות    אובמה מוביל בסקרים ב-7% בממוצע    זוכה ליתרון בקלפיות הראשונות    מקיין לא מוותר: אובמה הוא שמאלני
יפעת גדות
חוסר שינה פוגע ביכולת של המוח להיזכר בפרטים בצורה יעילה    המוח, הנמצא עדיין במצב 'דמוי חלום', משבש את הזיכרון כך שאתם עלולים לטעון בביטחון מלא שאתם זוכרים דברים שלמעשה מעולם לא קרו, בדרך כלל כתוצאה מקשר סמנטי חזק עם אירועים שקרו
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי הידיים של הנשים מכילות מגוון רחב יותר של חיידקים לעומת ידי הגברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il