X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת כרטיסי האשראי דיווחה על הפסד רבעוני בגלל פיצוי משפטי אך למעט תשלום זה, היה לה רווח נאה ייתכן קיצוץ משרות אך לא כמו באמריקן אקספרס
▪  ▪  ▪

חברת כרטיסי האשראי האמריקנית מסטרקרד דיווחה (יום ב', 3.11.08) כי אף שחיובה בבית משפט לשלם תשלום פיצויים גדול גרם לה להפסד ברבעון השלישי של 2008, היו תוצאותיה העסקיות טובות ממה שצפתה וול סטריט, עקב הגידול בהכנסות בדולרים ובמספר העסקות.
על אף סימני ההאטה ברבעון האחרון של השנה, מסרה מאסטרקרד כי תעמוד ביעדי הרווח וההכנסות שקבעה לעצמה לשנת 2008 כולה. עם זאת, היא צופה כי הפדיון שלה ב-2009 יהיה קטן מהתחזית הרב שנתית שלה, שצפתה צמיחה של 15-12%.
מניית מאסטרקרד קפצה ב-8.2% ל-155.70 דולר במסחר האלקטרוני בניו-יורק, לאחר תום יום המסחר. אנליסטים אומרים בתגובה כי תוצאות אלה מלמדות שהמשבר הפיננסי אינו כה נורא כפי שמתארים.
ביולי-ספטמבר 2008 הפסידה מסאטרקרד 193.6 מיליון דולר, שהם 1.49 דולר למניה, לעומת רווח של 314.5 מיליון דולר, שהם 2.31 דולר למניה, ברבעון המקביל ב-2007.
מאסטרקרד נאלצה למחוק 515.5 מיליון דולר, אחרי ניכוי מס, ברבעון זה, עקב ההסדר המשפטי עם חברת כרטיסי האשראי דיסקאוור, בעלת כרטיסי דיינרס. מאסטרקרד וחברת כרטיסי האשראי ויזה, הסכימו בשבוע שעבר לשלם לדיסקאוור עד 2.75 מיליארד דולר כדי ליישב תביעה שהגישה נגדם בשנת 2004 על הפעלת קרטל. התביעה נטען כי הקרטל של מאסטרקרד וויזה גרם נזק לעסקי דיסקאוור באמצעות איסור על בנקים שהיו קשורים למסטרקרד וויזה להנפיק כרטיסי אשראי של דיסקאוור.
חלקה של מסטרקרד בתשלום הפיצוי הוא 862 מיליון דולר ואולם מורגן סטנלי, החברה האם לשעבר של דיסקאוור, הסכימה במסגרת ההסדר לשלם למסטרקרד 35 מיליון דולר.
גידול בפדיון
למעט התשלום לדיסקאוור, הרוויחה מסטרקרד 322 מיליון דולר, שהם 2.47 דולר למניה, הרבה יותר ממה שצפו אנליסטים. פדיון המכירות של מסטרקרד גדל ב-24% ל-1.3 מיליארד דולר, בעיקר בזכות גידול בנפח בדולרים ובמספר העסקות.
למעט התשלום הפיצוי לדיסקאוור, גדל סך הוצאות התפעול ב-8% ל-790 מיליון דולר. מסטרקרד אומרת כי תנודות המטבע תרמו 2.4% לגידול זה. ההוצאות הכלליות והמנהליות גדלו ב-14%.
מסטרקרד, כמו ויזה, מפיקה את הכנסותיה מעיבוד עסקות שנעשו בכרטיסי אשראי שלה שמנפיקים בנקים חברים, ובהם בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס וסיטיגרופ. אף ששתי חברות האשראי מוגנות מפני מגמות של ירידה באשראי לצרכנים, משום שהן אינן מלוות, אנליסטים צופים ירידה בעסקות ובנפח הדולרים ברבעונים הבאים עקב ההאטה בהוצאות לצריכה.
בראיון לסוכנות אי-פי אמרה מנהלת הכספים של מסאטרקרד, מרטינה הנד-מג'יאן, כי אינה מוציאה מכלל אפשרות קיצוצים במשרות. היא אמרה כי התוכניות לחסוך בהוצאות בכמה תחומים עושיות להוביל לקיצוץ בכוח האדם. עם זאת, אמרה כי קיצוצים אלה לא יהיו, בכל מקרה, בהיקף של הקיצוצים באמריקן אקספרס.
בשבוע שעבר הודיעה אמריקן אקספרס, הידועה בפנייתה ללקוחות אמידים, כי היא מתכננת לקצץ 7,000 משרות, שהן 10% מכוח העבודה שלה. אמריקן אקספרס מנפיקה את כרטיסי האשראי שלה ישירות ללקוחות.
תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נדחתה עתירה לפסול מועמדות למועצת העיר אלעד של רב מבני ברק על-רקע מעברו לאלעד ברגע האחרון    השופטת ארבל: שהבוחר ישקול נתון זה באמצעות בחירתו בקלפי
אלעזר לוין
לאחר 6 שנות כהונה בחברה כדירקטור מטעם הציבור, פורש ראש עיריית פתח תקוה לשעבר, גיורא לב, מתפקידו
אלעזר לוין
פרש מאפריקה-ישראל לאחר 9 שנות כהונה בתפקידים בכירים
עופר וולפסון
הוראת שעה: משרד האוצר מתיר לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה לרכוש עד חצי מהנכסים שלהן, אגרות חוב קונצרניות, ומתיר להן להציג זאת בספרים באופן שוטף במחירי עלות
יפעת גדות
מחקר חדש מוסיף משקל נוסף לטענה, כי המצביעים מתייחסים למידת האטרקטיביות יותר מאשר למידת הסמכות כשהם עומדים מול נשים פוליטיקאיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il