X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק הגדול בשווייץ הרוויח ברבעון השלישי כרבע מיליארד דולר לאחר 4 רבעונים רצופים של הפסדים - אך הלקוחות ממשיכים למשוך את פקדונותיהם
▪  ▪  ▪
: יו"ר בנק UBS פטר קורר [צילום: AP]

ענק הבנקאות השווייצי UBS דיווח (יום ג', 4.11.08) כי הרוויח ברבעון השלישי של 2008 - בזכות תוכנית ההצלה הממשלתית - רווח נקי של 296 מיליון פרנקים שווייציים (252 מיליון דולר), רווח נקי ראשון אחרי הפסדים בארבעה רבעונים רצופים. הבנק צופה כי הלקוחות ימשיכו להוציא פקדונות גם ברבעון הנוכחי.
UBS, שהוא הבנק הגדול ביותר בשווייץ, אומר כי עסקי ההשקעות שלו רשמו ברבעון השלישי מחיקת חובות והפסדים בסך 4.4 מיליארד דולר. כניסת כסף חדש נטו, אינדיקטור חשוב לעסקים עתידיים, נותרה שלילית ברבעון שהסתיים בספטמבר, עקב משיכת פקדונות של לקוחות בסך 84 מיליארד פרנק (74 מיליארד דולר) במהלך התקופה.
התוצאות העסקיות של הבנק השווייצי כמעט לא הפתיעו לאחר שהבנק הודיע למשקיעים למה לצפות כאשר הסכים לעסקת הצלה בסך 60 מיליארד דולר עם ממשלת שווייץ. כ-6 מיליארד פרנקים שווייציים (5.1 מיליארד דולר) ישמשו להגדיל את יתרות הבנק. עקב העסקה, תחזיק ממשלת שווייץ ב-9.5% מהון המניות של UBS.
אולם רוב כספי ההצלה ישמשו להעברת נכסים הקשורים למשכנתאות הסאב-פריים וניירות ערך אחרים בסיכון גבוה, מן הבנק אל מה שמכונה "בנק רע" שהמטרה העיקרית שלו היא למכור את ההשקעות המסוכנות. כל רווח מפעילותו יחולק בין הבנק המרכזי של שווייץ לבין UBS.
הלקוחות ימשיכו לברוח
בנק UBS מסר כי עקב הצעד הזה, יישאר ב"כמעט אפס" חשיפה לשוק שעלה לו עד כה יותר מ-45 מיליארד פרנק (40 מיליארד דולר) בהפסדים ובמחיקת חובות בשנה החולפת. UBS אומר כי תוצאות הרבעון הרביעי ישקפו את סילוק הנכסים האלה ממאזנו.
האנליסטים אומרים כי מה שנותר כעת הוא לבדוק אם הלקוחות ממשיכים למשוך כספים שהפקידו באוקטובר בבנק. המאזן נחשב לאינדיקציה יתפתחו עסקי הייעוץ וההשקעות של הבנק ברבעון האחרון של 2008.
UBS לא מסר נתונים על אוקטובר, אך רמז שהמשקיעים צריכים להתכונן למשיכות גדולות נוספות של פקדונות. מנהל הכספים של הבנק, ג'ון קרייאן, אמר כי הלקוחות רוצים לפזר את השקעותיהם בין כמה בנקים כדי לצמצם את הסיכון, וכי הוא צופה שמגמה זו תימשך עוד זמן מה.
גם עסקי הבנק, שמרכזו בציריך, עם לקוחות אמריקנים, סבלו עקב החלטתו להפסיק לספק שירותים בארה"ב לאחר שהואשם שם כי הוא מסייע לאמריקנים עשירים להשתמט מתשלום מיסים.
UBS הודיע כי הוא מתכוון להפחית את העלויות גם ברבעון האחרון, אך לא הבהיר כמה משרות יבוטלו בשל כך. ברבעון השלישי הפחית הבנק את מספר המשרות כמעט ב-1,900 ל-79,565 עובדים.
השבוע הודיע UBS כי המנכ"ל מרסל רונה ו-12 חברי מועצת המנהלים לא יקבלו השנה בונוסים, עקב לחצם של פוליטיקאים וכלי תקשורת להפסיק את תשלומי התוספות לשכר בגלל ההפסדים העצומים והצורך בהצלה ממשלתית.
מניית הבנק עלתה ביום ג' בציריך ב-0.3% ל-19 פרנקים שווייציים.

תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחקר אמריקני גילה, כי שיעור האוטיזם היה גבוה יותר בקרב ילדים שהתגוררו במדינות בהן שיעור הגשמים היה גבוה יותר בשלוש השנים הראשונות לחייהם
איריס פרחי
התובע האשים את בעל הכלב בנזק הגופני שנגרם לו וביקש פיצוי    הנתבע השיב שכלבו לא נשך את התובע אלא כלב משוטט    התביעה נדחתה בהעדר הוכחה
מערכת סרט
סרט חדש עלה בסוף השבוע האחרון בבתי הקולנוע בארץ - "הנער בפיג'מת הפסים"    מבוסס על רב המכר של הסופר ג'ון בוין    הסרט מתאר ידידות אסורה בין ברונו - בנו של מפקד נאצי, ושמואל - נער יהודי הכלוא במחנה ריכוז
עופר וולפסון
הפרויקט הגיע לכדי "סגירה" פיננסית    היקפו 19.7 מיליון דולר    מתווסף לפרויקט נוסף במדינה
גלית יצחק
הניתוח בוצע לראשונה בארץ    בניתוח מסוג זה מושגת תוצאה ניתוחית טובה יותר    המנותח נחשף לפחות קרינת רנטגן, באופן משמעותי    צילום: פיוטר פליטר-רמב"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il