X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרני לוי שדרן ותחזוקן ברדיו הפיראטי "קול המזרח" נשלח למאסר בפועל בן 15 חודשים השופט: לא ניתן "להוליך את קול ההרתעה" באמצעות עבודות שירות
▪  ▪  ▪
להוליך את "קול ההרתעה" [צילום: AP]

בית משפט השלום בירושלים גזר (יום ג', 4.11.08) 15 חודשי מאסר בפועל על קרני לוי שדרן של תוכניות מוזיקה ומלל ברדיו הפיראטי "קול המזרח" ושימש כטכנאי לטיפול בשיבושים בשידור.
לוי הורשע על-פי הודאתו בעבירות של שידור ברדיו פיראטי תוך סיכון טיס ברשלנות ונגזר עליו מאסר בפועל.
בהחלטה לשלוח אותו לכלא, בניגוד להמלצות שירות המבחן, כתב השופט חיים לי-רן כי לוי הורשע כבר שלוש פעמים בהפעלת רדיו פיראטי, נדון לעונש מאסר מותנה ואף חתם על התחייבות כספית להימנע מעבירות אלו בעתיד. השופט הדגיש את "החומרה המיוחדת" שהוא רואה בכך שלוי שב ושידר למרות הרשעות קודמות ו"גילה נחישות רבה להמשיך ולשדר בניגוד לחוק".
גילה עזות מצח
נחישותו של לוי התבטאה לדברי השופט, בגניבה שביצע לכאורה של 4מכשירי שידור כדי להתקינם ולהפעילם תחת אלו שנתפסו. "זהו גילוי של עזות מצח בדרגה גבוהה למדי ומתן ביטוי שאין בולט ממנו לזלזול בהוראות החוק ובסכנה הכרוכה לאחרים בשידור". לדברי השופט, לוי "פירש שלא כהלכה את מידת הסלחנות שגילו כלפיו בתי המשפט שדנו פעם אחר פעם במעורבותו בשידורים פיראטיים. תחת להפנים את חומרת מעשיו העולה מהסיכון הכרוך בשידורים אלה ולחדול ממעשיו הוא גילה דבקות רבה מאד במשימת השידור האסור, ובהפעלתה הסדיר והתקין של התחנה".
השופט דחה את הטענות של לוי באמצעות הסניגורית עו"ד חגית רייזמן-אבודהם, להקלה בעונשו בשל היותו "חוזר בשאלה" עובדה שהותירה אותו, לטענתו, "ללא פיקוח ובקרה מספיקים על התנהגותו". כמו-כן נדחתה הטענה על חובות כספיים כבדים "שמקורם בצורך לכלכל את עצמו לאחר שעזב את בית הוריו ולאחר שהדירה ששכר הוצתה על-ידי 'משמרת הצניעות' ונשרפה על תכולתה".
בעל התחנה ראוי לשאת בעול הכספי
למרות שמדובר במאסר ראשון, כתב השופט, הטלת מאסר בעבודות שירות "כהמלצת שירות המבחן" אין בה כדי "לשרת כהלכה את הצורך להוליך את קול ההרתעה מפני הפעלת שידור פראטי וסיכון חיי אדם בעטיו". עם זאת, "בהתחשב באורכה של תקופת המאסר, במצבו הכלכלי של הנאשם ובעיקר בכך שמי שראוי לשאת בעול הכספי שבענישה הוא בעל התחנה ומנהלה [ישראל בונדק, ר.א] אם יורשע בדינו, אני נמנע מהטלת חיוב כספי על הנאשם ומחילוט ההתחייבויות עליהן חתם".
השופט התייחס בהחלטה גם לסוגיית הבטיחות בטיסות בהקשר לשידורים פיראטיים. "נדמה כי אין להכביר מילים בדבר החומרה הרבה העולה מהסיכון לחיי אדם בהעלאת שידורים לאוויר בתדר המיועד לקשר עם כלי טיס העושים דרכם באוויר כשחלקם עמוסים במאות בני אדם". מדוח הוועדה הציבורית לבחינת בטיחות התעופה האזרחית בישראל עולה כי "ההפרעות לתקשורת התעופה שמקורה בתחנות שידור פיראטיות רבות הממוקמות באזור המרכז ובטווחים קצרים למדי מנתב"ג, מהווה 'סכנה ברורה ומיידית' העלולה 'לגרום לתאונות עם מאות הרוגים בתאונה בודדת'".

בית המשפט השלום בירושלים פ 5548/07
תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שדרן ברדיו פיראטי נשלח למאסר בפועל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה משפט זה ?? זה משפח
פיתגורס  |  4/11/08 22:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
חברת התעופה המלזית הודיעה כי תתיר לנוסעים לשוחח בטלפון סלולרי ולהתקשר במחשבים בזמן טיסות בעזרת מערכת שהתקינה חברה בריטית
גלית יצחק
יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר יורם בלשר מזהיר כי במדינות בהן ביטוח בריאות מהווה חלק מתנאי ההעסקה, יהיה קשה להימנע מתוצאות הרסניות במערכת הבריאות
טלי בר אור
טלי בר אור מעלה זכרונות אהבה נאים מלונדון ומתנחמת בבוגרשוב וליתר דיוק במון - סושייה מהסוג הדינמי עם אווירה קוסמופוליטית והבלחות סושי מפתיעות
עופר וולפסון
מטרנה פנתה לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בבקשה להסיר קמפיין של מתחרתה    המאבק מתרחש על-רקע אירועי הקאות הילדים משבוע שעבר    המתחרה מדיצ'י: "רוב מוחץ של אמהות בוחרות להמשיך להשתמש במוצרנו. הפנייה לרשות קנטרנית"
משה ריינפלד
אוסף חידודים והלצות של מגישי תוכניות האירוח ביום ב' בלילה על שני המועמדים המתחרים - על קצה המזלג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il