X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרלמנט בטהרן החליט לפטר את השר משום שזייף תעודה אקדמית מטעם אוניברסיטת אוקספורד, כנראה במסגרת מאבק כוח בין תומכי הנשיא למתנגדיו
▪  ▪  ▪
עלי קורדן. פוטר [צילום: AP]

הפרלמנט של אירן פיטר (יום ג', 4.11.08) את שר הפנים, צעד הנחשב למהלומה על יוקרתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד, לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה.
הצירים הצביעו ברוב מכריע לסלק את השר עלי קורדן, שלתפקידו יש חשיבות מכרעת בארגון מרוץ הבחירות ב-2009. הם האשימו אותו בזיוף התואר שלו מאוניברסיטת אוקספורד. הליך ההדחה היה חלק ממאבק כוחות בין תומכי הקו הנוקשה בראשות אחמדינג'אד לבין יריבו, ובהם תומכי רפורמות ושמרנים מתונים המאשימים את הממשלה באחריות כלכלה הכושלת.
קורדן הודה בחודש שעבר כי הוא מחזיק בתעודה מזויפת מאוניברסיטת אוקספורד אך טען כי רומה להאמין שהיא אמיתית. יוזמי הצעת ההדחה, שהוגשה לפרלמנט, כתבו בה כי אי אפשר לתת עוד אמון בקורדן בתפקיד שר הפנים, משרה שתעמיד אותו בתור הממונה הישיר על הבחירות לנשיאות שייערכו ביוני 2009.
לאחר שש שעות של ויכוח לוהט, הצביעו 188 מ-247 הצירים שנכחו באולם בעד הסרת קורדן ממשרתו. בהחלטה האשימו אותו ב"היעדר הגינות בהגשת רקע בדבר ההשכלה" וב"הונאת בית המחוקקים באמצעות תעודה חסרת תוקף". הרוב שהושג היה גדול מהדרוש על-פי החוק להדחת שר.
"מהיום, אין קורדן רשאי להיות שר", אמר יו"ר הפרלמנט, עלי לרג'ני, שהפסיד בבחירות לנשיאות ב-2005 כאשר התמודד נגד אחמדינג'אד. "הפרלמנט הוכיח שהחלטתו נחושה לשמור על זכויות העם", אמר בשידור רדיו.
אחמדינג'אד: לא מדיחים בגלל חתיכת נייר
פרשנים בטהרן אומרים כי ההדחה מוכיחה שאחמדינג'אד מאבד פופולריות אפילו בקרב כמה מתומכי הקו הנוקשה. "רק 45 מהצירים הצביעו בעד קרדן. זה מלמד כיצד פרלמנטרים שמרנים מאבדים את האמון באחמדינג'אד", אמר פרשן פוליטי בטהרן. הנשיא עצמו הגן על קרדן בטענה שהוא "אישיות בולטת במהפכה האיסלאמית" ואמר שלא ישתתף בישיבת ההדחה בגלל "חתיכת נייר קרוע".
"לפרלמנט יש כל זכות להדיח שרים. אך במקרה הזה אינני מסכים עם ההדחה משום שהיא מעוררת מחדש דרישות שכבר עלו בעבר" אמר אחמדינג'אד ביום א' לסוכנות הידיעות הרשמית אירנ"ה.
בעלי בריתו של הנשיא טענו כי מאחורי ההדחה עמדו מניעים פוליטיים שנועדו להחליש את הנשיא לפני הבחירות בשנה הבאה, שהכל צופים כי אחמדינג'אד יתמודד בהן.
סעיד ליילז, פרשן אירני וממותחי הביקורת על הנשיא, אמר כי ההדחה הוכיחה שאחמדינג'אד נכשל, מאז נבחר, אפילו כלפי תומכים נאמנים. "אחמדינג'אד נעשה יותר ויותר פגיע. ההצבעה הראתה שסיכוייו לנצח בבחירות הבאות מתערערים", אמר ליילז לסוכנות רויטרס.
על אחמדינג'אד נמתחת ביקורת באירן בגלל אינפלציה הגואה, אך הפרשנים אומרים שהכל תלוי ביכולתו של אחמדינג'אד לגייס שוב את תמיכתו של המנהיג העליון האיאטוללה עלי חמנאי, ששיבח בנאומיו האחרונים את עבודתו של הנשיא.
קורדן הודה כי תעודתו מזויפת אך סירב להתפטר מרצון. על-פי חוקי השריעה הנהוגים באירן, הצגת מסמכים מזויפים, במיוחד בשירות ממשלתי, טעונים עונש מאסר.
"המתיחות סביב הסוגיה היא מלחמה נגד המערכת האיסלאמית של אירן", אמר קורדן לצירי הפרלמנט לפני ההצבעה. "יש לי רקע ביצועי של 30 שנה. אני לא זקוק לתואר".
ציר הפרלמנט ביג'אן נובאווה, הנמנה עם תומכי הקו הנוקשה, אמר כי אין לקבל את טיעוניו של קורדן. "מר קורדן, השפלת את צירי הפלרמנט. לא כיבדת את ערכי המהפכה", אמר.

תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכה לאחמדינג'אד: שר הפנים הודח בפרלמנט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד, איציק וולף
בעיר שיקגו מתכוננים למיליון בני אדם שיתקבצו סביב הפארק שבו ינאם ברק אובמה לאחר הבחירות    במטה מקיין עדיין מקווים לניצחונות במדינות המפתח
יואב יצחק
הדיווח - בעקבות החשיפה ב-News1 על תרשומת שהתגלתה ממנה עולה: המפכ"ל פעל בדרך של שיבוש מהלכי חקירה ומשפט בתיק רצח בעת שכיהן כמפקד ימ"ר תל אביב
תומר לוי
מסתמן: אסוס יחזור להרכב. אוהדי הקבוצה במכתב לשניידר: "תומכים בו"
משה ריינפלד
אנשי דת ומלומדים משתי הדתות נועדים בקריית הוותיקן בניסיון לשפר את היחסים שהידרדרו לאחר נאומו של האפיפיור על הרוע של האיסלאם
גלית יצחק
כך מציין ד"ר יצחק קדמן    פרופ' שימל: משרד הבריאות אינו מגדיר את מחלקות הפגים כמחלקות טיפול נמרץ ביילוד ואינו מתקנן בהתאם, זאת למרות מחקרים המוכיחים קורלאציה ישירה בין תחלואת פגים מזיהומים קשים עם תוצאות בלתי הפיכות לבין כוח אדם המטפל בו"    כ-20% מתקני הרופאים הנאונטולוגים ביחידות לטיפול מיוחד ביילוד אינם מאויישים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il