X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיווח החברות והעסקים ברבעון השלישי מצביע על המשך מגמת התמתנות הפעילות העיסקית המגמה רחבת היקף וכוללת את מרבית מגזרי המשק ציפיות האינפלציה מעידות על התייצבות מחירים הדולר צפוי להתחזק מעט משערו הנוכחי ולאחר מכן להתמתן ברמתו הממוצעת מן השנה האחרונה
▪  ▪  ▪
פחות עסקאות במשק [צילום אילוסטרציה: איגוד לשכות המסחר]

ההאטה בפעילות העיסקית במשק מתחילה לתת את אותותיה ביתר שאת. כך עולה מדיווחי החברות והעסקים לגבי הרבעון השלישי של שנת 2008. מהדיווח עולה כי מגמת ההאטה, שהחלה בתחילת השנה, החריפה בחודשים יולי-ספטמבר 2008.
ברבעון השלישי חלה התמתנות נוספת בפעילות העיסקית ומאזן הנטו של כלל הפעילות ירד לרמה נייטרלית, על פיה לא ניתן להסיק מסקנה מובהקת האם המשק יציג צמיחה בתוצר הלאומי הגולמי, או שמא יציג התכווצות, ויצביע רשמית על היתכנות של מיתון. כמו כן, המדד המוביל לפעילות מבטא לראשונה מאז שנת 2004 ציפיות עתידיות להאטה נוספת בפעילות. בהתאם לציפיות אלו, ירד שיעורה הצפוי של האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים, אך שיעור זה עדיין גבוה מהגבול העליון של התחום המוגדר כיציבות מחירים וממוקם מעל ליעד האינפלציה אותו קבע בנק ישראל.
ההאטה בקצב הגידול של הפעילות ברבעון זה הקיפה את ענפי המסחר, התעשיה והשירותים, אך מנגד, נמשך גידול הפעילות בענף התחבורה והתקשורת. גידול הפעילות בענף המלונאות לעומת הרבעון המקביל אשתקד הראה על התמתנות, אך רמת הפעילות בבתי המלון עדיין גבוהה גם כך (אם כי סקר שנערך בנושא באחרונה, הראה על ציפיות לעונת תיירות חורף חלשה השנה).
התמתנות החוצה את מרבית ענפי המשק
על-פי חלוקה לענפים ספציפיים ניתן לראות כי מגמת ההאטה מקיפה את כל המגזרים במשק, אולם באופן שונה;
בענפי התעשיה נמשכה ההאטה בתפוקה שהחלה עוד ברבע הראשון של השנה. ההאטה בפעילות בתעשיה משקפת קיפאון במכירות המקומיות ובייצוא. ההאטה הייתה משמעותית יותר בחברות הקטנות והבינוניות, דבר העלול לנבוע מתחילתה של מגמת החמרת היתר עקב מגבלת המימון בחברות אלה. יש לציין, כי בדרך כלל, מגבלת המימון חמורה יותר בקרב החברות הקטנות והפער בין אפשרויות המימון בין החברות הגדולות לקטנות עלה עם האטת הפעילות בעבר. ההזמנות לרבעון הבא, במיוחד אלה המיועדות לשוק המקומי מלמדות על המשך מגמת ההאטה בפעילות הענף עד כדי אפשרות לעצירה מוחלטת.
בענפי המסחר נרשמה ירידה במכירות. בעקבות ירידה זו חוזות חברות המסחר ירידה בכמות העובדים בענף. כמו כן, בניגוד לרבעון שעבר, חוזות החברות ירידה נוספת בהיקף המכירות גם ברבעון הבא.
בענף התחבורה והתקשורת נרשמה עלייה בפעילות בעיקר הודות למכירת שירותים לישראלים בתחום התחבורה היבשתית ובענף התקשורת. עם זאת, ההזמנות לרבעון הבא מלמדות על האטת קצב העלייה בפעילות.
בענף המלונאות נרשמה עלייה בפעילות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אך תוך האטה בקצב הגידול לעומת הרבעון הקודם. רמת הפעילות בענף עדיין גבוהה, הודות לעלייה בהיקף התיירות מחו"ל, אך נבלם גידול ההזמנות לרבעון הבא.
בענף הבנייה, הפעילות העיסקית ממשיכה להיות מתונה והציפיות לרביע הבא מלמדות על המשך ההתמתנות בפעילות הענף.
אינפלציה ודולר יציבים
בנוגע לציפיות העסקים לגבי רמת האינפלציה, עולה מן הדיווח כי ממוצע הציפיות לאינפלציה ירד מעט לרמה של 3.5 אחוזים בממוצע, לעומת 3.7 אחוזים ברבעון הקודם. עוד עולה מן הדיווח, כי הציפיות לאינפלציה בקרב החברות ל-12 החודשים הקרובים תהיה אחוז 1 עד 3 אחוזים. ציפיות אלו מעידות על שיעור אינפלציה בתוך התחום המוגדר כיציבות מחירים, ושיעור העסקים הצופה יציבות כזו עלה מ-32 אחוזים ברבעון הקודם ל-41 אחוזים ברבעון זה.
באשר לציפיות העסקים לגבי שערו של הדולר ב-12 החודשים הקרובים (אשר ישפיע בעיקר על היצואנים), ישנה הנחה כי שער החליפין יגיע ל-3.9 שקלים לדולר בממוצע, זאת לעומת שער של 3.8 שקלים לדולר, שהוצג בדיווח הקודם. החברות צופות כי בסוף הרבעון הרביעי של 2008 יגיע שער החליפין ל-3.67 שקלים לדולר בממוצע, בדומה לשערו ברבעון הקודם.

תאריך:  05/11/2008   |   עודכן:  05/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העסקים במשק: ההאטה בפעילות תחריף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
יועצי אובמה: נתחיל לפעול עוד בתקופת המעבר עד לכניסת הנשיא החדש לבית הלבן ב-20 בינואר, ונמנה את שר האוצר ושר החוץ כבר החודש
מערכת PCאון
ישראלים לא מעטים המפתחים טכנולוגיות פורצות דרך, מעוניינים לפרוץ עימן לשווקים גלובליים    המשימה נראית לכאורה לא סבוכה במיוחד, אך לדברי עו"ד ארז מודעי המתמחה בניהול התקשרויות עסקיות בינלאומיות, היא רצופה במלכודות וכשלים
יפעת גדות
הגורמים למחלה אינם ידועים    גיל מתקדם הוא גורם הסיכון היחיד הידוע    רוב המקרים של פרקינסון מופיעים לאחר גיל 50
גלית יצחק
גלקסו סמית קליין השיקה חיסון חדש, סרווריקס, למניעת סרטן צוואר הרחם, המיועד לנערות ולנשים מגיל 10 ועד 45    יוצע למבוטחות מכבי, לאומית ומאוחדת
אלעזר לוין
חברתו של נתן חץ החליטה "לקצר קווים" בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il