X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט גזר 7 שנות מאסר על השחקן חנן גולדבלט שהורשע באינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים בתלמידות למשחק השופטים: לתרומתו לתרבות הישראלית אין משקל לנוכח חומרת מעשיו
▪  ▪  ▪
גולדבלט. אין משקל לתרומתו [צילום: יוסי זליגר]

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר (יום ה', 6.11.08) שבע שנות מאסר בפועל על הבדרן חנן גולדבלט. גולדבלט הורשע בשתי עבירות של אינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים בנערות צעירות שביקשו ללמוד משחק. בגזר הדין כתבו השופטים אברהם טל, יהודית אמסטרדם ורות לבהר שרון כי "הישגיו המרשימים ותרומתו בכל הנוגע לתרבות הישראלית" אין בהם כדי "לשוות למעשיו מראה תמים".
גולדלבט, "ניצל את היותו מורה לדרמה ולמשחק, כדי להציע למתלוננות ללמד אותן משחק באופן פרטי, בתואנת שווא כי הדבר יכשיר אותן לככב בסרט או בטלנובלה עפ"י תסריט פרי עטו.גולדבלט דרש מהתלמידות לערוך עימו חזרות על סרט עלילתי בנושא גילוי עריות...לצורך כך, שיכנע אותן הנאשם לערוך עמו חזרות על סצינות מין לקראת האודישנים (מבחני במה), בהם הן, כביכול, עתידות להיבחן. מדובר באירועים שהתרחשו לאורך שנים רבות, החל משנת 1986 ועד לשנת 2004, עת היה הנאשם כבן 45 עד 65".
אדם תם, טוב לב וחביב
בהחלטה על עונשו ציינו השופטים עדויות עדי האופי שהעידו כי גולדבלט "אדם תם, טוב לב וחביב על הבריות, אשר נהג לעזור לזולתו, והיה ידוע כחבר ורע נאמן". מדובר בעדויותיהם של: הבמאית והמחזאית נעמי פולני, השחקנית הדר גלרון, הפסיכולוג ד"ר אורי יהל, מנכ"לית האוניברסיטה העממית אירית פרנק, השחקנית חני נחמיאס והרב מרדכי (פופיק) ארנון.
"לא ניתן", לדבריהם, "להתעלם מן השבחים אשר הרעיפו עליו מכריו, בצד הישגיו המרשימים ותרומתו בכל הנוגע לתרבות הישראלית, אולם אין באלה כדי לשוות למעשיו מראה תמים. מעשי התקיפה המינית שעשה הנאשם חמורים לכשעצמם, וחומרתם גוברת ככל שהם נבחנים באספקלריה של עבירות מין שנעשו במירמה, תוך ניצול מעמדו של הנאשם, שהרי חשיבות עליונה נודעת להרתעת בעלי סמכות ומרות כלפי הכפופים להם או הנתונים למרותם בכל הקשור לביצוע עבירות מין, כך ביחסי עבודה ומרות, יחסי מורה ותלמיד, יחסי מטפל ומטופל".
התנצלות בלשון רפה
יתרה מכך, "הנאשם לא התנצל התנצלות כנה בפני המתלוננות, ולא הביע חרטה אמיתית על מעשיו. רק בדבריו האחרונים טען בלשון רפה, כי 'ברור לו שבמקרים מסוימים היה קל דעת בהתנהלותו, וכן כי כמה מהן, בצורה זו או אחרת, נפגעו על ידו בשל כך'. דברים אלה נאמרו מאוחר מדי וקשה לראות בהם חרטה מלאה וכנה".
חובתו של בית המשפט "להבהיר לנאשם, כמו לאחרים שכמותו, כי תהילתו אינה מכשירה מעשים מיניים בנשים שאינן חפצות בכך, זלזול ברצונן החופשי, וביצוע מעשי מרמה על-מנת להביאן לקיים עימו יחסי מין – שהרי אלה ראויים לכל גנאי. כך גם אין עוד מקום לזילות שהפגין כלפי רגשותיהן ולבוז על כך שהגישו תלונה נגדו".
גילו לא מנע את המעשים
בהחלטה ציינו השופטים כי הם מתחשבים בגילו המבוגר שהינו כבן 68, ובטענתו כי "לאחר שחרורו מהכלא יוותרו לו שנים לא רבות לשיקומו הנפשי, הכלכלי והחברתי". יחד עם זאת, הוסיפו, "אין לשכוח כי גילו של הנאשם לא מנע בעדו מלבצע את המעשים בהם הורשע, והערכת המסוכנות שהוגשה לגביו קבעה שעל אף גילו המתקדם, רמת המסוכנות שצפויה ממנו היא בינונית".
כאמור גולדבלט נשלך לשבע שנות מאסר בכלא. כמו-כן הורו השופטים כי עליו לפצות בסכום של 25 שקלים כל אחת משתי מתלוננות.

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבע שנים בפועל לחנן גולדבלט
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם הנשיא לשעבר קצב...?!
הרשלה  |  6/11/08 14:24
 
- לנשיא יש הנחות. גם פרס כנ"ל ל"ת
חושב שיודע   |  6/11/08 17:01
2
וואו
אני ורק אני  |  6/11/08 14:30
3
אך נפלו גיבורים
אנונימוס פלאביוס  |  6/11/08 14:30
 
- דמעות תנין
צר לי  |  6/11/08 15:15
4
מגיע עם מגיע
גיגי  |  6/11/08 15:22
5
בדרן...נראה אותך עכשיו צוחק
אישה אישה אישה  |  6/11/08 15:45
6
סוטה מין זקן ומגעיל,המנצל
שקוף  |  6/11/08 18:07
7
'נשלך' ? ל"ת
יו  |  6/11/08 18:24
8
שני סוגי צדק
חקלאי  |  6/11/08 18:38
9
זה מתחיל בעינוי דין והתוצאה ..
טובלמן  |  7/11/08 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
"מידת הפגיעה באמון נמוכה משמעותית לעומת ארה"ב ואנגליה"    מדובר ברמת האמון הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006    ירידה בנכונות לבצע רכישות
מחלקה ראשונה
ועדה שהוקמה בידי הממשלה בודקת את האפשרות לשינוי בשיטת ההסדרה    החליטה להאריך את מועד הגשת תגובות הציבור לשימוע, בנושא ההסדרה בתחום שידורי הטלוויזיה המסחרית, עד ל-1 בדצמבר
מיכאל רוכוורגר
הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-24% ל-25.4 מיליון דולר    הכנסות החברה עלו ב-37% ל-1.46 מיליארד דולר    הרווח התפעולי עלה ב-10% ל-29.6 מיליון דולר
מחלקה ראשונה
מליאת רשות הטבע והגנים אישרה ליזמים פרטיים לבצע קידוחי נפט במדבר יהודה    זאת בניגוד לעמדה של החברה להגנת הטבע שמתריעה: הקידוחים יגרמו נזק סביבתי בלתי הפיך    הערכה: סיכויים נמוכים למציאת נפט באזור
גלית יצחק
תנחה את מופע ההתרמה שיתקיים ב-19.11.08 למען נפגעי נפש    גרנט: "חברה מתוקנת אמורה לדאוג למתמודדים שבתוכה, לתמוך בהם ולסייע להם לחזור לחיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il