בנוגע לניהול מלאי, אומר בן עמי כי זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהתייעלות של ניהול חנות. "כל בעל עסק מצליח יודע שככל שההיצע גדול יותר, אחוז המכירות יעלה. לעומת זאת, כשמחזיקים פחות מלאי - ההוצאות קטנות. לכן, ניהול מלאי נכון הוא קריטי להצלחתו של עסק וברוב המקרים ייקבע את עתידו להצלחה או לכישלון", הוא מסביר.
על-מנת שתזרים המזומנים יהיה נכון, המלאי בחנות חייב להיות מדויק. ההיצע רב וגודל החנות הוא נתון קבוע. על בעלי עסק לדעת במדויק מהם הפריטים הקיימים בחנות עם סבירות ביקוש גבוהה, ולשים דגש על פריטים אלה בבואו להזמין סחורה. כמו-כן, על בעל החנות תמיד כדאי למצות כל מכירה אפשרית. אם יש מעל חנות אחת - חייב להיות קשר רשתי בין החנויות. אם לקוח מחפש פריט מסוים שלא נמצא בחנות, על המוכר לדעת אם אפשר למצוא את הפריט בחנות אחרת על-מנת שלא לפספס את המכירה.
יד על הדופק בקשר עם הלקוח זוהי תקופה חשובה להתמקצע בניהול חברי מועדון. על הקמעונאי להחזיק רשימת לקוחות מעודכנת עם חתכים מדויקים של גיל, מין, אזור מגורים, פריטים שרכשו וכו', כך שאפשר יהיה לעשות שיווק ממוקד. "חשוב מאוד להיות בקשר הדוק עם הלקוחות. לעדכן אותם על מבצעים שונים ועל מוצרים חדשים. בדרך כלל לקוח שהיה מרוצה מהקנייה יחזור שוב", אומר בן עמי, "כדאי לשמור עם הלקוחות על קשר אישי, כמו ברכות מזל-טוב ליום ההולדת, ברכות שנה טובה וכיו"ב". חנויות רבות נוהגות להזמין את הלקוחות הקבועים ולתת רק להם באופן אישי הנחה מיוחדת.
חשוב לדעת לזהות פריטים אשר נמכרים יותר מאחרים ולבצע ניתוח מחירים פרטני: אילו פריטים זקוקים למבצעים מיוחדים, כמה זמן מדף יש לכל פריט וכו'. "יש פריטים שיכולים לשכב בחנות יום עד יומיים ויש פריטים ששוכבים על המדף מספר חודשים ועדיין החנות צריכה להחזיק את הפריטים האלה. כדאי לדעת לזהות פריטים "בעיתיים" ולהוציאם למכירה מיוחדת לפני שיהפכו למלאי "מת", על-פי בן עמי.
רצוי לערוך מעקב קבוע אחרי העובדים: מי מוכר הכי הרבה, איזה עובד ובאיזו חנות. יש לדעת לגבי כל עובד מה היו שעות העבודה שלו, כמה הוא מכר וכמה קנה. על המנהל לדעת את התרומה של כל עובד למערכת לא רק בסכומים אלא גם בכמויות.
לסיום, מבהיר בן עמי, כי אף עסק לא יכול להתקיים בלי הנהלת חשבונות. בדרך כלל עסקים מתייעצים עם רואה חשבון מומחה. הבעיה העיקרית בתלות ברואה חשבון היא הזמינות. לעיתים קרובות יש צורך בעידכון פרטים באופן מיידי ועל כן כדאי שתהיה גישה זמינה ופשוטה לכל הנתונים החשבונאיים. תזרים מזומנים ומיון כרונולוגי של כספים המגיעים לעסק הם כלים קריטיים לניהול כספי שלו.
"חנויות רבות נפתחות מדי חודש ברחבי הארץ. הרעיונות מבריקים, החנויות מעוצבות ומושקעות עד לפרט האחרון, אך בכל זאת, לא שורדות את השנה הראשונה. חוסר ידע או ניסיון בתפעול חנות הן הסיבות העיקריות לתופעה הזו" אמר בן עמי, "האינפורמציה חייבת להיות זמינה במהירות כדי שההחלטות השוטפות יהיו מדויקות".