X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סימני ההאטה הראשונים כבר נראים במגזר הקמעונאי "כדי לשרוד את המשבר יש לתכנן תוכנית הגנה, ולא רק לחשוב על ניצול המשבר", מסביר מומחה
▪  ▪  ▪
דרושה אסטרטגיה חכמה למיעוט הקונים [צילום: AP]

סימני ההאטה והמיתון במשק נותנים את אותותיהם ביתר שאת בתקופה האחרונה וניכר כי קיימת דאגה רבה מכך בקרב בעלי העסקים הקטנים והקמעונאים.
רפי בן עמי, בעליו של 'אוטק', בית תוכנה למתן פתרונות מחשוב למגזר העסקי, ציין (יום ה', 5.11.08) מספר עקרונות חשובים לקמעונאים ולעסקים הקטנים, כיצד להתמודד עם המשבר. בן עמי טוען כי על הקמעונאים לתכנן תוכנית הגנה, במקום לחשוב רק על ניצול תקופת המשבר.
הסימנים הראשונים להאטה כבר נראים בשטח: מדיווחים של בעלי חנויות עולה כי הצרכנים החלו "להדק את החגורה". הרושם שנוצר בקרב הקמעונאים הוא כי הלחץ וחוסר הידיעה משפיעים על הצרכנים בעודם באים לשקול את גודל הוצאות קניותיהם.
"זהו זמן טוב לראות כיצד לשפר את ניהול החנות ולחסוך עלויות. בתקופה האחרונה יש האטה של עשרה עד שלושים אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, למעט בתקופת הגשמים שבה מן הסתם אנשים מתכוננים לחורף. בתקופה כזו בעל העסק חייב להיות עם יד על הדופק ולגייס כל פיסת מידע על העסק", מוסיף בן עמי.

עצות לקמעונאי: כך תתמודד עם המשבר

בנוגע לניהול מלאי, אומר בן עמי כי זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בהתייעלות של ניהול חנות. "כל בעל עסק מצליח יודע שככל שההיצע גדול יותר, אחוז המכירות יעלה. לעומת זאת, כשמחזיקים פחות מלאי - ההוצאות קטנות. לכן, ניהול מלאי נכון הוא קריטי להצלחתו של עסק וברוב המקרים ייקבע את עתידו להצלחה או לכישלון", הוא מסביר.
על-מנת שתזרים המזומנים יהיה נכון, המלאי בחנות חייב להיות מדויק. ההיצע רב וגודל החנות הוא נתון קבוע. על בעלי עסק לדעת במדויק מהם הפריטים הקיימים בחנות עם סבירות ביקוש גבוהה, ולשים דגש על פריטים אלה בבואו להזמין סחורה. כמו-כן, על בעל החנות תמיד כדאי למצות כל מכירה אפשרית. אם יש מעל חנות אחת - חייב להיות קשר רשתי בין החנויות. אם לקוח מחפש פריט מסוים שלא נמצא בחנות, על המוכר לדעת אם אפשר למצוא את הפריט בחנות אחרת על-מנת שלא לפספס את המכירה.
יד על הדופק בקשר עם הלקוח
זוהי תקופה חשובה להתמקצע בניהול חברי מועדון. על הקמעונאי להחזיק רשימת לקוחות מעודכנת עם חתכים מדויקים של גיל, מין, אזור מגורים, פריטים שרכשו וכו', כך שאפשר יהיה לעשות שיווק ממוקד. "חשוב מאוד להיות בקשר הדוק עם הלקוחות. לעדכן אותם על מבצעים שונים ועל מוצרים חדשים. בדרך כלל לקוח שהיה מרוצה מהקנייה יחזור שוב", אומר בן עמי, "כדאי לשמור עם הלקוחות על קשר אישי, כמו ברכות מזל-טוב ליום ההולדת, ברכות שנה טובה וכיו"ב". חנויות רבות נוהגות להזמין את הלקוחות הקבועים ולתת רק להם באופן אישי הנחה מיוחדת.
חשוב לדעת לזהות פריטים אשר נמכרים יותר מאחרים ולבצע ניתוח מחירים פרטני: אילו פריטים זקוקים למבצעים מיוחדים, כמה זמן מדף יש לכל פריט וכו'. "יש פריטים שיכולים לשכב בחנות יום עד יומיים ויש פריטים ששוכבים על המדף מספר חודשים ועדיין החנות צריכה להחזיק את הפריטים האלה. כדאי לדעת לזהות פריטים "בעיתיים" ולהוציאם למכירה מיוחדת לפני שיהפכו למלאי "מת", על-פי בן עמי.
רצוי לערוך מעקב קבוע אחרי העובדים: מי מוכר הכי הרבה, איזה עובד ובאיזו חנות. יש לדעת לגבי כל עובד מה היו שעות העבודה שלו, כמה הוא מכר וכמה קנה. על המנהל לדעת את התרומה של כל עובד למערכת לא רק בסכומים אלא גם בכמויות.
לסיום, מבהיר בן עמי, כי אף עסק לא יכול להתקיים בלי הנהלת חשבונות. בדרך כלל עסקים מתייעצים עם רואה חשבון מומחה. הבעיה העיקרית בתלות ברואה חשבון היא הזמינות. לעיתים קרובות יש צורך בעידכון פרטים באופן מיידי ועל כן כדאי שתהיה גישה זמינה ופשוטה לכל הנתונים החשבונאיים. תזרים מזומנים ומיון כרונולוגי של כספים המגיעים לעסק הם כלים קריטיים לניהול כספי שלו.
"חנויות רבות נפתחות מדי חודש ברחבי הארץ. הרעיונות מבריקים, החנויות מעוצבות ומושקעות עד לפרט האחרון, אך בכל זאת, לא שורדות את השנה הראשונה. חוסר ידע או ניסיון בתפעול חנות הן הסיבות העיקריות לתופעה הזו" אמר בן עמי, "האינפורמציה חייבת להיות זמינה במהירות כדי שההחלטות השוטפות יהיו מדויקות".

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לשרוד את המיתון הקרב: טיפים לקמעונאים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט גזר 7 שנות מאסר על השחקן חנן גולדבלט שהורשע באינוס, מעשה סדום ומעשים מגונים בתלמידות למשחק    השופטים: לתרומתו לתרבות הישראלית אין משקל לנוכח חומרת מעשיו
טל לוי
"מידת הפגיעה באמון נמוכה משמעותית לעומת ארה"ב ואנגליה"    מדובר ברמת האמון הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006    ירידה בנכונות לבצע רכישות
מחלקה ראשונה
ועדה שהוקמה בידי הממשלה בודקת את האפשרות לשינוי בשיטת ההסדרה    החליטה להאריך את מועד הגשת תגובות הציבור לשימוע, בנושא ההסדרה בתחום שידורי הטלוויזיה המסחרית, עד ל-1 בדצמבר
מיכאל רוכוורגר
הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-24% ל-25.4 מיליון דולר    הכנסות החברה עלו ב-37% ל-1.46 מיליארד דולר    הרווח התפעולי עלה ב-10% ל-29.6 מיליון דולר
מחלקה ראשונה
מליאת רשות הטבע והגנים אישרה ליזמים פרטיים לבצע קידוחי נפט במדבר יהודה    זאת בניגוד לעמדה של החברה להגנת הטבע שמתריעה: הקידוחים יגרמו נזק סביבתי בלתי הפיך    הערכה: סיכויים נמוכים למציאת נפט באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il