X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בני משפחתה של אישה שנפטרה מאי ספיקת כליות תובעים מאות אלפי שקלים מבית החולים השרון בתביעה: איש מהצוות הרפואי לא הבחין במשך כמה ימים כי החולה "אוצרת" שתן בגופה
▪  ▪  ▪
לא זיהו אצירת שתן [צילום: AP]

ילדיה של אישה שנפטרה מאי ספיקת כליות סופנית הגישו תביעה של מאות אלפי שקלים נגד בית חולים השרון. בתביעה טוען בא-כוח המשפחה, עו"ד ד"ר שלהב קמחי, כי "מותה בטרם עת" של המנוחה, יוכבד אהרון ז"ל, נגרם כתוצאה מהתרשלות לכאורה בסילוק שתן מגופה והסתבכות כתוצאה מכך.
בתביעה טוענים בני משפחתה כי ב-1 במרץ 2008 אושפזה אמם בבית חולים השרון בעקבות אירוע מוחי שהתבטא בחולשה של יד ורגל ימין, אי סימטריה בפנים וקושי בדיבור. על כך נוספה פגיעה ביכולת המנוחה לשלוט בסוגרים.
למרות זאת, לטענתם, "לא הוחדר למנוחה כנדרש קטטר לשלפוחית לצורך ניקוז השתן ומעקב אחר תפוקת השתן, אלא הושם לה טיטול". עוד נטען כי למרות שבני משפחתה שהו לידה 24 שעות ביממה, כל אימת שהוחלף לה הטיטול הם התבקשו לצאת מהחדר וכך לא היו מודעים לכך שהיא אינה מפרישה שתן.
גם אחרי 3 ימי אישפוז איש מהצוות הרפואי, כך נטען, לא הבחין כי אינה נותנת שתן ולא נבדק מאזן הנוזלים שלה, תפוקת השתן ואם יש צורך בניקוז על-ידי קטטר. חמישה ימים אחרי אישפוזה חלה התדרדרות במצבה, היא חדלה מלאכול ולשתות וחומה עלה.
בדיקת נפרולוגית העלתה כי חלה הרעה במצבה. הנפרולוגית אף רשמה כי "התמונה מתאימה להחמרה באי ספיקת כליות פרה-רנלית...לא אוכלת ולא שותה. לציין עליית חום". לטענת התובעים, גם אבחנה זו לא הובילה לטיפול בסוגיית השתן.
למחרת, "כששה ימים לאחר מועד אשפוזה, לאחר שחלה הידרדרות נוספת במצבה, וחום גופה היה גבוה", הפנתה אחת מבנותיה את תשומת ליבם של רופאי המחלקה לכך ש"הבטן של המנוחה קשה ונפוחה. רק אז נבדקה הבטן של המנוחה ועלה חשד כי היא אצרה את השתן. רק אז הוחדר למנוחה קטטר לשלפוחית השתן. הקטטר ניקז בבת אחת כמות של 2,500 (!) סמ"ק שתן - שארית עצומה. ביום זה הודגמה בבדיקות הדם של המנוחה החמרה נוספת בבדיקות תפקודי הכליה וחלה הידרדרות נוספת במצבה הכללי".
הנפרולוג קבע באותו יום כי "בעקבות שארית השתן של 2,500 סמ"ק בשלפוחית השתן, נגרמה אי ספיקת כליות חדה ע"ג אי ספיקת הכליות הכרונית ממנה סבלה". מצב האישה התדרדר וב-27 במרץ 2008 נפטרה.
לטענת התובעים, בית החולים התרשל לכאורה בטיפול במנוחה", בכך ש"לא נקט באמצעים המקובלים כדי לאבחן אצירת שתן ממנו סבלה המנוחה, לא מנע את מותה..אילו היה הטיפול בבית החולים נעשה בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל ובמיומנות טובה וראויה, היו נמנעים נזקי התובעים".
עוד נטען כי בית החולים לא העריך נכון את מצב המנוחה, לא בדק אותה ביסודיות ובמקצועיות, לא בדק את מצב הטיטול שלה, לא החדיר לה קטטר ולא העניק לה טיפול כלייתי חלופי כמו דיאליזה. כמו-כן לא עקב אחר מצבה, לא פירש נכון את תוצאות הבדיקות שנערכו לה ולא ביצע לה את כל הבדיקות הנדרשות. יתרה מכך "גם לאחר אבחון הרעה בתפקוד הכלייתי של המנוחה, "לא החדירו לה קטטר לשלפוחית השתן".
בתביעה טוענים בני משפחתה של המנוחה כי מאז מותה הם "שרויים באבל בלתי פוסק וחים יום יום את העוול שנעשה ליקרה להם".
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה: השתן לא נוקז והחולה מתה מזיהום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משפחה תחמנית
ששון  |  6/11/08 16:26
2
ל-1 אתה לא מבין
מבינה  |  6/11/08 20:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ראש הממשלה בודק רכישת דופלקס ב-4.5 מיליון שקל בפרויקט של יזמי הנדל"ן ברחוב זמנהוף 20א, במרכז תל אביב    היזמים: עוד לא התחלנו למכור את הדירות
משה ריינפלד
תומכי מנהיג האופוזיציה הכלוא איימן נור ומתנגדיו במפלגתו התקוטטו על השליטה במטה המפלגה    מתנגדי נור הציתו את הבניין    [צילום: AP]
מחלקה ראשונה
עקב חילופי המנהיגים בארה"ב ובישראל חוששים האמריקנים מקיפאון בשיחות    צוותי המו"מ ייפגשו עם מזכירת המדינה רייס ביום ראשון במצרים    היום תיפגש רייס עם מנהיגים משני הצדדים
משה ריינפלד
האו"ם בודק טענות כי לוחמי שבט טוטסי רצחו אזרחים בעת שהדפו מיליציות של אויביהם בני שבט הוטו מאחת העיירות באזור    בני הוטו נמלטים משטח האש [AP]
משה ריינפלד
הבנק המרכזי של בריטניה הפחית את הריבית ב-1.5% לשיעור הנמוך ביותר מזה 53 שנה כדי לנסות לבלום את גלישת המשק למיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il