X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסופר האמריקני שהתמחה בכתיבה על פורענויות מדעיות ושספריו נמכרו ב-150 מיליון עותקים, יצר גם את סדרת הטלוויזיה המצליחה ER
▪  ▪  ▪
מת מחבר פארק היורה

מייקל קרייטון, מחבר הספר "פארק היורה" ויוצר סדרת הטלוויזיה הפופולרית ER, מת (יום ד', 5.11.08) בלוס אנג'לס, ממחלת הסרטן, בן 66. הוא נאבק במחלה זמן ממושך אך הסתיר זאת מידיעת הציבור. קרייטון, המוכר בארץ גם כמייקל קריצ'טון, כתב רבי מכר רבים נוספים, רובם על שילוב של פורענויות ומדע בדיוני, כגון "זרע אנדרומדה".
סטיבן ספילברג, בימאי הסרט פארק היורה המבוסס על ספרו של קרייטון, אמר: "כישרונו של מייקל חרג אפילו מזה של הדינוזאורים שלו. הוא היה הגדול ביותר בעירוב המדע עם קונספציות תיאטרליות גדולות, וזה מה שנתן אמינות לסיפורו על דינוזאורים המהלכים שוב על פני כדור הארץ".
קרייטון נולד ב-1942 בשיקגו אך גדל במדינת ניו-יורק. אביו היה עיתונאי. הוא סיים בהצטיינות יתרה את אוניברסיטת קיימברידג' באנתרופולוגיה ולאחר מכן למד בבית הספר לרפואה של הרוורד. במהלך לימודיו שם החל לכתוב בחשאי רומנים, שפורסמו תחת שם בדוי. אך בסופו של דבר פורסמו ספריו בשמו האמיתי, לאחר שספרו "מקרה של צורך" זכה בפרס מחברי ספרי המתח על שם אדגר אלן פו בשנת 1968.
קרייטון מכר 150 מיליון עותקים של ספריו ברחבי העולם. הוא הושפע מאד מהשכלתו המדעית, ולעתים קרובות תיאר עולמות מפחידים שתיארו את התוצאות האפשריות של ניסיונות לקדמה מדעית. הלהיט הראשון שלו "זרע אנדרומדה", שתיאר את ההשפעות ההרסניות של חיידק משתולל על הגזע האנושי, יצא לאור כאשר עדיין היה סטודנט לרפואה.
13 מספריו הפכו לסרטים, ובראשם פארק היורה שתיאר את יצירתם מחדש של דינוזאורים באמצעות שרידי ה-DNA שלהם שנמצאו בדמם של יתושים שהשתמרו כמאובנים. הסרט שהופק ב-1993 גרף כמיליארד דולר ברחבי העולם, וב-2002 קראו המדענים על שמו של המחזר דינוזאור ממין חדש שהתגלה אז, קרייטונוזאורוס בוהליני.
נשוי חמש פעמים
סדרת הטלוויזיה שחיבר קרייטון, ER, דרמת חדר מיון בבית חולים, העניקה תהילה לשחקן ג'ורג' קלוני. קרייטון זכה על כך בפרס אמי, בפרס פיבודי ובפרס איגוד התסריטאים של אמריקה, על סדרה זו.
קרייטון היה נשוי חמש פעמים. ארבעה מנישואיו הסתיימו בגירושין. בתו טיילור, היא בתה של אשתו הרביעית, אן-מארי מרטין. בעת שמת היה נשוי לשחקנית שרי אלכסנדר, בת 45.
האגדה מספרת כי קרייטון היה מסוגל לכתוב עד 10,000 מלה ביום. עם זאת, תיאר את תהליך הכתיבה כתהליך של ייסורים, ובמשך תקופה מסוימת בשנות ה-80 סבל מ"שיתוק כתיבה".
משטר הכתיבה של קרייטון היה אף הוא יוצא דופן. הוא כתב שבעה ימים בשבוע, ונהג להסתתר בחדר כמעט ריק מרהיטים כדי למנוע הסחת דעתו מהכתיבה. הוא הפסיק לעבוד רק כדי לעשות תרגילי כושר או לראות את משפחתו.
כדי להבטיח שיצירותיו יהיו מדויקות ככל האפשר הפך למומחה לכל מיני נושאים, כגון הנדסה גנטית וכלכלה בינלאומית, ולמד בקורסים למיתולוגיות סקנדינוויות, היסטוריה של אירופה בימי הביניים ואפילו תעופה.

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת מייקל קרייטון מחבר פארק היורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם את הספר state of fear
איתמר ש.  |  6/11/08 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מחר משעות הבוקר מעל 10,000 איש ירוצו לאורך טיילת חוף הים בתל אביב    לאורך המסלול יתקיימו הופעות, הפנינג ענק ועוד    ד"ר פיני הלפרן מעניק מספר עצות לרצים
רותי אברהם
בני משפחתה של אישה שנפטרה מאי ספיקת כליות תובעים מאות אלפי שקלים מבית החולים השרון    בתביעה: איש מהצוות הרפואי לא הבחין במשך כמה ימים כי החולה "אוצרת" שתן בגופה
אלעזר לוין
ראש הממשלה בודק רכישת דופלקס ב-4.5 מיליון שקל בפרויקט של יזמי הנדל"ן ברחוב זמנהוף 20א, במרכז תל אביב    היזמים: עוד לא התחלנו למכור את הדירות
משה ריינפלד
תומכי מנהיג האופוזיציה הכלוא איימן נור ומתנגדיו במפלגתו התקוטטו על השליטה במטה המפלגה    מתנגדי נור הציתו את הבניין    [צילום: AP]
מחלקה ראשונה
עקב חילופי המנהיגים בארה"ב ובישראל חוששים האמריקנים מקיפאון בשיחות    צוותי המו"מ ייפגשו עם מזכירת המדינה רייס ביום ראשון במצרים    היום תיפגש רייס עם מנהיגים משני הצדדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il