X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מורה שפרש מבי"ס למחול חויב לפצותו על שימוש בריקודים שיש לביה"ס זכות יוצרים עליהם, אך ביה"ס חויב לפצות את המורה באותו סכום על השמצתו
▪  ▪  ▪
ריקוד פורץ גבולות [פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא חייב את חנן כהן מורה לשעבר במרכז למחול מחולה שבעיר לשלם למרכז מחולה 30,000 שקל על הפרת זכויות יוצרים שלהם בשתי יצירות כוריאוגרפיות, אך הורה למרכז מחולה לשלם לכהן 30,000 שקל על הוצאת לשון הרע נגדו. לפיכך, התקזזו הסכומים, והמשפט הממושך הסתיים בלא כלום.
בתביעה שהגיש מרכז המחול נגד כהן, שהקים לאחר פרישתו סטודיו למחול בירושלים ובמבשרת ציון, נטען כי הוא עשה שימוש פומבי בריקודים שזכויות היוצרים עליהם שייכות למרכז מחולה. כהן הגיש תביעה שכנגד על הוצאת לשון הרע וטען כי מנהל מרכז המחול, שלומי הופמן, שלח מכתב השמצה עליו לראש המועצה המקומית מבשרת ציון עם עותקים לבעלי תפקידים אחרים בישוב.
פסק הדין ניתן בהמשך לפסיקתו של השופט שפירא ב-14.8.08 כי ניתן לתבוע על הפרת זכות יוצרים ביצירה כוריאוגרפית, וכי בית הספר מחולה הוא בעל זכות היוצרים על שני ריקודים, 'אדמה' ו'תפוזים', שהפר כהן. בפסק הדין הקודם גם הורה השופט לכהן שלא להשתמש עוד בני הריקודים הללו.
לגבי ההשמצות של הופמן, קבע השופט שפירא בפסק הדין הקודם כי אין בהן אמת והורה לשולח המכתב לפרסם התנצלות באותו אופן שבו הופץ המכתב.
בתביעת מרכז מחולה נטען, בין היתר, כי נגרם לו נזק בסך 200,000 שקל בגלל פגיעה במוניטין. פגיעה זו, כך נטען, היא עשיית שימוש ביצירות שבהן הושקעו מאמץ רב ומחשבה ואי ציון שמה של מחולה כבעלת הזכויות.
הפרות מעטות
בפסק הדין כתב השופט שפירא כי אף שבית משפט צריך להקל על מי שתובע פיצוי בעילות כאלה, על התובע להגיש לכל הפחות נתונים סבירים לביסוס טענותיו.
במקרה הנדון לא הגישה מחולה כל דוח כספי התומך בטענה כי נפגעו הכנסותיה מהפרת זכות היוצרים. לגבי טענת מרכז המחול כי נפגעו המוניטין שלו, ציין השופט כי כהן הוכיח שמדובר בהפרות מעטות ביותר, וכי הדבר לא מנע ממחולה להמשיך ולהציג את הריקודים לאחר מכן.
אשר לפגיעה בזכות היוצרים המוסרית, ציין השופט כי זכות זו אינה בידי הסטודיו אלא נותרת בידי יוצר הריקוד.
עם זאת, החליט השופט לפסוק למרכז המחול פיצויים לפי סעיף 3א לפקודת זכות יוצרים, הקובע כי אם לא הוכח הנזק שנגרם מהפרת זכות יוצרים, רשאי בית המשפט, לפסוק פיצוי של 20,000-10,000 שקל.
ואולם השופט שפירא הביא בחשבון כי הוכח שההפרה בשני הריקודים הייתה בתום לב, וכי כהן קיבל ייעוץ משפטי שלפיו לא ניתן לרכוש זכות יוצרים ביצירה כוריאוגרפית. עוד הביא השופט בחשבון כי מדובר בהפרות מעטות ובביצועים מעטים. הריקודים הללו אף בוצעו כחלק מהופעות נרחבות יותר, שעיקרן יצירות שאינן יצירות מפרות. על סמך כל אלה העמיד את סך הפיצוי על 30,000 שקל.
אשר לתביעת לשון הרע, קבע השופט שפירא כי הוא הכיל לא רק כינוי גנאי כלפי כהן אלא גם טענה הפוגעת בשמו המקצועי והאישי. עם זאת התחשב השופט בעובדה שהופמן שלח את מכתב ההשמצה מתוך כוונה להתריע שכהן מפר זכויות יוצרים. גם בכותרתו של המכתב נאמר: "התראה בדבר גזל קניין רוחני". מכיוון ש"אין מדובר בעוולה אשר נעשתה בכוונה לפגוע בכהן", החליט השופט לפסוק לו פיצוי בסך 30,000 שקל.

ת"א 8303/06
תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  07/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חויב בפיצוי על הפרת זכות יוצרים בריקודים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
מתקפת אינטרנט גלובלית    מפעילי תוכנות זדוניות מנצלים את ניצחונו של אובאמה כדי לתקוף משתמשי אינטרנט
רותי אברהם
נדחתה תביעת דיבה של עו"ד שטען כי פרופ' מבר-אילן כינה אותו "תולעת"    השופטת: ההתבטאות לא ראויה אך אינה מצדיקה הליך משפטי    עורך הדין חויב בהוצאות
מאיה שני
אלפי יהודים בארה"ב משתמשים בתוכנה חדשה של בלאקברי כדי להתפלל בבית הכנסת במהלך השבוע    האם יש להם גם תפילות שבת במכשיר?
שמואל שוסטר
אמדוקס נפלה ב-18.2%    לאס וגאס סנדס קרסה ב-32%    ורינט נפלה ב-17.4%    נייס השילה 7.9%    סינרון נחלשה ב-9.1%    ריטליקס איבדה 8.2%    אלון USA זינקה ב-15.2%
משה ריינפלד
שופטת דחתה תביעת משקיע לחייב את חברת ייעוץ ההשקעות פעילים לפצות בחצי מיליון שקל על הפסדים מהשקעותיו במניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il