X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יצרנית הרכב ממשיכה להפסיד בגלל ירידת המכירות, וכדי לשמור על נזילות היא מתכוונת לקצץ 10% מכוח האדם ולבטל העלאות שכר ובונוסים
▪  ▪  ▪
המנייה צללה, התוצאה - קיצוצים [צילום: AP]

ענקית הרכב האמריקנית פורד דיווחה (יום ו', 7.11.08) כי הפסידה ברבעון השלישי של השנה 2.9 מיליארד דולר בעסקי הרכב, והודיעה על סבב חדש של קיצוצים כדי לשמור על נזילות, ובכלל זה עוד קיצוץ של 10% במשרות והקטנה של הוצאות ההון.
פורד אומרת כי הוציאה ברבעון השלישי 7.7 מיליארד דולר מהמזומנים שבידיה, ונותרו לה 18.9 מיליארד דולר בסוף ספטמבר, עקב נפילת המכירות של כלי רכב בארה"ב. על המכירות העיקו ירידת האמון של הצרכנים במשק לשפל, ומחנק האשראי המונע מהאמריקנים להשיג הלוואות לרכישת רכב.
בחשבון כולל, אומרת פורד כי הפסידה ברבעון 129 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה, בעזרת הכנסה של 2 מיליארד דולר הקשורה להסכם שנחתם עם האיגוד המקצועי של עובדי הרכב על ביטוח הבריאות לגמלאים. בתקופה המקבילה לפני שנה הפסידה פורד 380 מיליון דולר, או 19 סנט למניה.
למעט ההכנסה עקב ההסכם, ופריטים חד פעמיים אחרים, הפסידה החברה 2.7 מיליארד דולר. פדיון המכירות שלה היה 32.1 מיליארד דולר, לעומת 41.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2007.
"אנחנו ממשיכים לנקוט צעדים החלטיים ומהירים כדי לבצע את תוכניתנו ולהגיב על הסביבה העסקית המשתנה במהירות", אמר מנכ"ל פורד, אלן מלאלי. "יש לנו אסטרטגיה שהיא רחבה וספציפית די הצורך כדי לטפל בשינויים הדרמטיים בסביבה הנוכחית", אמר.
יצרני הרכב מבקשים הלוואות
פורד אומרת כי היא מתכננת להגדיל את סכום המזומן שבידיה ב-17-14 מיליארד דולר בשנתיים הבאות באמצעות הסבב החדש של הקיצוצים. החברה תבטל העלאות שכר ובונוסים. לדברי פורד, לא סטתה מתוכנית הקיצוצים בעלויות הקבועות בסך 5 מיליארד דולר לשנת 2008.
החברה היריבה, ג'נרל מוטורס, אמורה לדווח על תוצאותיה העסקיות בתוך שעות אחדות.
מנכ"לי ג'נרל מוטורס, פורד והחברה השלישית בגודלה, קרייזלר, נועדו ביום ה' עם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ועם מנהיג הרוב בסנט הארי רייד, ודנו עימם בבקשת יצרני הרכב לקבל הלוואות עד 25 מיליארד דולר, כדי לסייע להן להתגבר על שוק הרכב הגרוע ביותר אחרי 15 שנה ולהימנע מהכרזת פשיטת רגל. בקשת ההלוואות באה בנוסף על הלוואות בסך 25 מיליארד דולר בריבית נמוכה, שהיצרנים אמורים לקבל ממשרד האנרגיה של ארה"ב לצורך פיתוח מכוניות חסכוניות בדלק.
פורד הפסידה במחצית הראשונה של השנה 8.6 מיליארד דולר. המכירות שלה בארה"ב ירדו ב-10 החודשים הראשונים של השנה ב-18.6%.
עד לעת האחרונה נחשבה פורד לחברה הכושלת ביותר מבין שלוש הענקיות של דטרויט. אבל כעת, לאחר ששתי היריבות - ג'נרל מוטורס וקרייזלר - נושאות ונותנות על מיזוג ביניהן כדי לשמור על נזילות, הפכה פורד ליציבה ביותר. עדיין יש לה ריפוד עבה של מזומנים - ביוני היה הסכום 26.2 מיליארד דולר - לאחר שמכנה ב-2006 את רוב נכסיה בצפון אמריקה, לפני שהחל מחנק האשראי.
פורד הגיבה בחודשים האחרונים באגרסיביות על הירידה במכירות, והודיעה על תוכנית להסב שלושה מפעלי טנדרים ומשאיות לייצור מכוניות קטנות, ולהעביר את ייצורם של ששה דגמים חוסכי דלק מאירופה לארה"ב בתוך שנים אחדות. פורד מתחילה גם להכניס בסתיו לשוק גרסה חדשה של סדרת הטנדרים F, למרות ירידת הביקוש לטנדרים, ובשנה הבאה תתחיל לשווק דגמים משופרים של מכוניות, כגון טאורוס ומוסטנג.
ואולם כל התנופה שיצרה פורד ספגה מהלומה בחודש שעבר לאחר שאיל הקזינו קרק קרקוריאן, המחזיק חבילה גדולה של מניות פורד, החל למכור את חלקו. קודם לכן הביע קרקוריאן אמון בפורד ובמנהליה, ותמיכה זו תרמה לעליית מנית החברה במאי ביותר מ-8 דולר. אבל בחודש שעבר צללה המנייה לשערה הנמוך ביותר אחרי 26 שנה, 1.88 דולר.

תאריך:  07/11/2008   |   עודכן:  07/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
כשנדאל לא בסביבה, פדרר יודע שכל העיניים יהיו עליו
מחלקה ראשונה
מיכל חכמי, השותפה במשרד הפטנטים הגדול בישראל, לוצאטו את לוצאטו, עוזבת את השותפות
ירון הופמן
לונדון מוסיפה 2.1%; פרנקפורט מתחזקת ב-1.4%; פאריס עולה ב-1.1%; מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי מוסיף 1.2%
משה ריינפלד
דיווחי כלי התקשורת על הנעשה מאחורי הקלעים בבחירות מלמדים שהמועמדת של מקיין לסגנית הנשיא בזבזה כספים על בגדים "בלי חשבון"
מוטי פשכצקי ומערכת אתר ספורט 5
לאומית: הפועל חיפה שמרה על הפסגה עם 1:2 בהרצליה, לחמן בדרך החוצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il