ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הזהירה (יום ו', 7.11.08) כי מלאי המזומנים שבידיה עלול לאזול עד סוף השנה לאחר שצברה ברבעון השני הפסדים במיליארדי דולרים ומשתמשת בכסף שנותר שבידיה בקצב מדאיג. גם המתחרה פורד דיווחה על הפסדים.
המצב כה חמור שג'נרל מוטורס הפסיקה את השיחות על רכישת קרייזלר וקוראת לממשל האמריקני לסייע לה, בזמן שמכירות הרכב צונחות לרמתן הנמוכה ביותר אחרי 25 שנה.
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וייגונר, אמר כי החברה תנקוט כל צעד אפשרי כדי להימנע מפשיטת רגל. "אנחנו משוכנעים כי תוצאות פשיטת הרגל יהיו נוראות", אמר, והוסיף כי החברה תשתמש בכל מקור מימון פוטנציאלי. אנחנו צריכים למצוא דרך להיחלץ מזה, וזה המוקד שלנו באמת", אמר.
ג'נרל מוטורס גם מתכננת לקצץ עוד בכוח האדם, לרבות 5,500 פועלי ייצור. פקידי החברה הזהירו כי צעדים אלה לבדם לא יספיקו וכי סיוע פדרלי חיוני לחברה.
פורד הודיעה קודם לכן כי יתרות המזומנים שלה יורדות במהירות ואמרה כי תקצץ בכוח האדם. אבל פורד נמצאת במצב טוב בהרבה מזה של ג'נרל מוטורס משום שלוותה ב-2007 מיליארדי דולרים באמצעות משכון מפעליה. פורד הודיעה כי יש בידיה די מזומנים להריץ את עסקיה ב-2009.
הדיווחים של ענקי הרכב ביום ו' מעמידים בסימן שאלה את עתידם של שלושת היצרנים הגדולים בדטרויט, ומגבירים את הלחץ על הממשל לפעול.
הנשיא הנבחר ברק אובמה רמז ביום ו' כי אפשר שהסיוע בדרך. במסיבת העיתונאים הראשונה שלו לאחר בחירתו, אמר אובמה כי הקונגרס חייב להעביר חבילת תמריצים כלכליים לפני כניסתו לתפקידו ב-20 בינואר או זמן קצר לאחר מכן. הוא הזכיר במפורש סיוע לענף הרכב והצביע על כך שהענף עלול להתמוטט ללא סיוע.
קיצוצים גדולים בראשית 2009 פרשן חברת הדירוג פיץ' אומר, כי אם תכריז ג'נרל מוטורס על פשיטת רגל יש סיכון גבוה מאד שתגרור אחריה גם את פורד וקרייזלר, משום שג'נרל מוטורס תיאלץ להוריד את מחירי הרכב מתוצרתה בשיעורים ניכרים כדי להשיג מזומנים לנושיה, וליצרנים האחרים לא תהיה ברירה אלא להוזיל אף הם את תוצרתם.
ג'נרל מוטורס הודיעה כי הפסידה 2.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, אך חשוב מזה: היא הוציאה 6.9 מיליארד דולר יותר מהסכום שנכנס לקופתה. זהו קצב הוצאה כפול מאשר ברבעון השני.
הקיצוצים שמתכוונת ג'נרל מוטורס לעשות כוללים פיטורי 3,600 עובדים בתחילת השנה הבאה, כדי להאט את הייצור ב-10 מפעלי הרכבה, לנוכח חולשת המכירות.
ג'נרל מוטורס דיווחה על הפסד נטו של 4.45 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008, לעומת הפסד שיא של 68.85 דולר למניה לפני שנה. פדיון המכירות נפל ברבעון השלישי מ-43.7 מיליארד דולר ל-37.9 מיליארד דולר.
החברה הודיעה כי היא מקווה לחזק בסוף השנה הבאה את יתרות מזומן שלה ב-5 מיליארד דולר באמצעות קיצוץ ההוצאות על עידוד מכירות הרכב והמשך הקיצוץ בייצור.