X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זועקת לסיוע מיידי אובמה רמז: הסיוע בדרך הופסקו השיחות לרכישת פורד פרשנים: אם תפשוט ג'נרל מוטורס את הרגל יקרוס ענף הרכב כולו
▪  ▪  ▪
בסכנת קריסה מיידית [צילום: AP]

ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הזהירה (יום ו', 7.11.08) כי מלאי המזומנים שבידיה עלול לאזול עד סוף השנה לאחר שצברה ברבעון השני הפסדים במיליארדי דולרים ומשתמשת בכסף שנותר שבידיה בקצב מדאיג. גם המתחרה פורד דיווחה על הפסדים.
המצב כה חמור שג'נרל מוטורס הפסיקה את השיחות על רכישת קרייזלר וקוראת לממשל האמריקני לסייע לה, בזמן שמכירות הרכב צונחות לרמתן הנמוכה ביותר אחרי 25 שנה.
מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וייגונר, אמר כי החברה תנקוט כל צעד אפשרי כדי להימנע מפשיטת רגל. "אנחנו משוכנעים כי תוצאות פשיטת הרגל יהיו נוראות", אמר, והוסיף כי החברה תשתמש בכל מקור מימון פוטנציאלי. אנחנו צריכים למצוא דרך להיחלץ מזה, וזה המוקד שלנו באמת", אמר.
ג'נרל מוטורס גם מתכננת לקצץ עוד בכוח האדם, לרבות 5,500 פועלי ייצור. פקידי החברה הזהירו כי צעדים אלה לבדם לא יספיקו וכי סיוע פדרלי חיוני לחברה.
פורד הודיעה קודם לכן כי יתרות המזומנים שלה יורדות במהירות ואמרה כי תקצץ בכוח האדם. אבל פורד נמצאת במצב טוב בהרבה מזה של ג'נרל מוטורס משום שלוותה ב-2007 מיליארדי דולרים באמצעות משכון מפעליה. פורד הודיעה כי יש בידיה די מזומנים להריץ את עסקיה ב-2009.
הדיווחים של ענקי הרכב ביום ו' מעמידים בסימן שאלה את עתידם של שלושת היצרנים הגדולים בדטרויט, ומגבירים את הלחץ על הממשל לפעול.
הנשיא הנבחר ברק אובמה רמז ביום ו' כי אפשר שהסיוע בדרך. במסיבת העיתונאים הראשונה שלו לאחר בחירתו, אמר אובמה כי הקונגרס חייב להעביר חבילת תמריצים כלכליים לפני כניסתו לתפקידו ב-20 בינואר או זמן קצר לאחר מכן. הוא הזכיר במפורש סיוע לענף הרכב והצביע על כך שהענף עלול להתמוטט ללא סיוע.
קיצוצים גדולים בראשית 2009
פרשן חברת הדירוג פיץ' אומר, כי אם תכריז ג'נרל מוטורס על פשיטת רגל יש סיכון גבוה מאד שתגרור אחריה גם את פורד וקרייזלר, משום שג'נרל מוטורס תיאלץ להוריד את מחירי הרכב מתוצרתה בשיעורים ניכרים כדי להשיג מזומנים לנושיה, וליצרנים האחרים לא תהיה ברירה אלא להוזיל אף הם את תוצרתם.
ג'נרל מוטורס הודיעה כי הפסידה 2.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי, אך חשוב מזה: היא הוציאה 6.9 מיליארד דולר יותר מהסכום שנכנס לקופתה. זהו קצב הוצאה כפול מאשר ברבעון השני.
הקיצוצים שמתכוונת ג'נרל מוטורס לעשות כוללים פיטורי 3,600 עובדים בתחילת השנה הבאה, כדי להאט את הייצור ב-10 מפעלי הרכבה, לנוכח חולשת המכירות.
ג'נרל מוטורס דיווחה על הפסד נטו של 4.45 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008, לעומת הפסד שיא של 68.85 דולר למניה לפני שנה. פדיון המכירות נפל ברבעון השלישי מ-43.7 מיליארד דולר ל-37.9 מיליארד דולר.
החברה הודיעה כי היא מקווה לחזק בסוף השנה הבאה את יתרות מזומן שלה ב-5 מיליארד דולר באמצעות קיצוץ ההוצאות על עידוד מכירות הרכב והמשך הקיצוץ בייצור.

תאריך:  08/11/2008   |   עודכן:  08/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
GM: סכנה מיידית לפשיטת רגל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדות לסופו של הקפיטליזם החזירי
אלון ה  |  8/11/08 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
צ'אנג סונג טייק, שהוא מפקד המשטרה החשאית, מנהל את ענייני המדינה הגרעינית מאז לקה השליט קים יונג איל בשבץ מוחי
יואב יצחק
אובמה קיים מסיבת עיתונאים בלתי מתוכננת בניסיון לבלום המשך ההידרדרות בכלכלה האמריקנית    מזהיר מאירן גרעינית ומפני תמיכתה בטרור
מגי אוצרי
בית המשפט העליון (השופט א' גרוניס) קבע בפסק דין תקדימי, כי ניתן לעשות שימוש במסלול הדיוני המהיר להטלת אחריות על נושאי משרה, הקבוע בסעיף 374 לפקודת החברות, גם כאשר החברה נמצאת בהליכי שיקום והבראה, ולא בהליכי פירוק
ניר צליק
עליות שערים בוול סטריט על-אף נתוני המקרו: דאו ג'ונס הוסיף 2.9%, נאסד"ק טיפס ב-2.4%    GM נופלת ב-12.9% עקב דוחותיה    S&P 500 עלה ב-2.9%; טבע הוסיפה 4.8%; טאואר טיפסה ב-6.7%
יואב יצחק
בלעדי    החקירה נגד אלישבע גיבלי נפתחה בעקבות תלונתו של בנימין גיבלי (ז"ל), שטען: רעייתי תקפה והיכתה אותי    גיבלי נפטר ביום 19.08.08 אולם החקירה נמשכה ומוצתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il