X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
יותר מ-90 הרוגים נמנו עד כה בהאיטי
בעל בית הספר שהתמוטט, כומר פרוטסנטי, נעצר וסיפר כי בנה את בית הספר לבדו בעת האסון היו בתחומי בית הספר 700 בני אדם שחגגו את ייסודו [AP]

שלטונות האיטי עצרו את בעל הבניין שבו שכן בית הספר שהתמוטט. עד כה נמנו יותר מ-90 הרוגים, אך צוותי החילוץ ממשיכים לסרוק את ההריסות בחיפושים אחרי ניצולים וגופות. פורטין אוגוסטין, כומר פרוטסטנטי, בעל בניין הקולג' הכנסייתי לה פרומס, הסגיר עצמו למשטרה בשבת, כך מסר דובר המשטרה גארי דסרוסייה.
הדובר אמר כי אוגוסטין אינו מואשם לפי שעה בשום עבירה. הוא עצור כעת בתחנת משטרה בנרט, פרבר של פורט-או-פרינס הבירה, שבו אירע האסון. הכומר סיפר לחוקריו כי בנה את הבניין במו ידיו. לדבריו, לא נזקק למהנדס משום שהוא בעל ידע טוב בבנייה. בעבר היה מנהל עבודה באתרי בנייה.
כ-700 ילדים היו (יום ו', 7.11.08) בתחום בית הספר בעת שהתמוטט, וחגגו את יום השנה להיווסדו. בשבת בלילה היו 150 פצועים בבתי החולים. רבים אחרים עדיין נעדרים.
פקידי הרשויות מסרו כי קשה לוודא כמה ילדים ומבוגרים היו בתוך הבניין בזמן האסון. "ביום ו' היה אירוע מיוחד בבית הספר, ונכחו בו לא רק תלמידים אלא גם בני משפחות וחברים", אמר בוב דרואן, דובר הצלב האדום הבינלאומי בהאיטי. "קשה מאוד לומר כמה תלמידים נכחו בבית הספר".
רוב התלמידים היו בני 20-10, אבל היו גם צעירים יותר. עיתוני האיטי מדווחים כי בבית הספר היו כיתות גן, בית ספר יסודי ובית ספר תיכון.
עיתונאית העובדת בתחנת טלוויזיה של האו"ם מסרה כי הקומה השנייה של הבניין מחצה את הקומה הראשונה. נשיא האיטי, רנה פרוואל, אמר כי המבנה בן שלוש הקומות היה "באמת חלש", וקרא לבדוק את תקני הבנייה.
תקוות למציאת ניצולים
צוותי סיוע בינלאומיים, בעיקר מהאי הצרפתי מרטיניק וכבאים ממדינת וירג'יניה שבארה"ב, ממשיכים לפנות את ההריסות כדי לאתר ניצולים. בשבת בבוקר חילצו הצוותים עשרות ילדים חיים, והאירוע לווה בתרועות שמחה ובחידוש התקוות של ההורים. אבל מאז לא היו כל סימני חיים. המחלצים גילו בין היתר גופות של 20 ילדים והמורה שלהם בתוך כיתה.
"באסונות כאלה במהלך ההיסטוריה נמצאו אנשים חיים ובמצב טוב גם אחרי 48, או 72 שעות", אמר מייקל איסטוואן מהסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי, אחד הגופים המסייעים למאמצי החילוץ.
צוותי החילוץ קדחו חורים ברצפת הבטון והשחילו דרכם מצלמות כדי לאתר סימני חיים. כמו-כן השליכו דרך סדקים, בקבוקי מים וביסקוויטים למקרה שעדיין יש ילדים חיים מתחת להריסות. עגורן מרים גושי בטון, וכלבי גישוש הובאו לסייע לאיתור.
השלטונות אומרים כי החששות הגדולים ביותר הם מפני הרטיטות של הגנראטורים הגדולים המספקים חשמל למחלצים. לדבריהם, רטיטות חזקות מידי עלולות לשחרר גושי בטון במבנה העומד על מורד גבעה, לדרדרם ולגרום לנפגעים נוספים.
האסון פקד את האיטי, המדינה הענייה ביותר באמריקה הלטינית, בעודה מנסה להתאושש מארבעה הוריקנים וסופות טרופיות שקטלו באוגוסט-ספטמבר יותר מ-800 בני אדם והשמידו 60% מהיבולים.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יותר מ-90 הרוגים נמנו עד כה בהאיטי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מנהל המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי וולפסון מונה לפרופ' - חבר קליני בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב
יפעת גדות
מדענים חקרו את המבנה הגנטי של חולת לוקמיה כדי לבודד את המוטציות הגנטיות, ובפעם הראשונה הצליחו לפענח את הצופן של גנום שלם של חולה
משה ריינפלד
פלוסי ורייד דורשים משר האוצר פולסון להשתמש בכספי תוכנית ההצלה כדי להלוות 50 מיליארד דולר ליצרני הרכב על-מנת למנוע את קריסתם
איריס פרחי
תכשיטים וכסף נגנבו מחדרה של התובעת    היא האשימה את המלון ברשלנות ואת פקיד הקבלה בסיוע לגנבים    המלון חויב בפיצוי ונפסק שלתובעת רשלנות תורמת
איריס פרחי
בני זוג תבעו צלם בטענה שבמקום לצלם את טקס החינה, היה עסוק באכילת מטעמים    הצלם הכחיש את הדברים ובית המשפט חייב אותו בפיצוי נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il