X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפיטורים - בעיקר בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית בענפי ההיי-טק נרשם קפאון ענף הכימיה שומר על גידול נאה ו"מציל" במעט את הנתונים
▪  ▪  ▪
מצב התעשיה בכי רע. רובי גינל, ראש אגף הכלכלה בהתאחדות

התאחדות התעשיינים הודיעה (יום א', 9.11.08) כי כ-700 עובדים פוטרו מענף התעשיה במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2008. הנתונים מגיעים מניתוח חודשי אותו עורכת התאחדות התעשיינים, לגבי מצבה של התעשיה בישראל.
עוד עלה מן הנתונים כי מספר שעות העבודה למועסק בתעשיה נותר בחודשים אלו ללא שינוי. היציבות בשעות העבודה למועסק חלה לאחר ירידה של 1.2% ברבע השני של השנה, בהמשך לירידה של 0.9% בשעות למועסק ברבע הראשון של 2008, ושל 0.8% ברבע האחרון אשתקד.
עוד מתברר כי בחודשים יולי-אוגוסט 2008 נמשכה צמיחת התעשיה, אך תוך האטה בקצב הצמיחה. מהנתונים עלה כי מדובר בגידול ריאלי של 1.9% בתפוקת התעשיה.
יצוין, כי הצמיחה בחודשים אלו, כמו גם ההאטה בקצב, נגזרו בעיקר מענף הכימיה. ענף הכימיה לבדו היה אחראי על כ-74% מהגידול בתפוקת התעשיה. בחודשים יולי-אוגוסט הראה הענף קצב גידול ריאלי מהיר של כ-4.5%.
מנגד, יתר ענפי התעשיה, אשר תרמו 26% מהצמיחה בחודשים הנסקרים בעבר, משקפים צמיחה איטית. ענפי התעשיה האחרים רשמו גידול מתון ביותר של כ-0.5% בתפוקתם. גידול מתון זה נגזר מצמיחתם המחודשת של ענפי הטכנולוגיה המסורתית והמעורבת-עילית, בעוד הקיפאון ששרר בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, נמשך.
משבר מתמשך בענפי התעשיה המסורתית
מחלוקה פנימית של הנתונים, עלה כי בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית פוטרו בחודשים יולי-אוגוסט כ-320 עובדים. ענפים אלו כוללים את ענפי הכרייה והחציבה, חילוץ מינרלים, ייצור מוצרי גומי ופלסטיק, ומתכות.
בענפי הטכנולוגיה המסורתית פוטרו בתקופה זו כ-255 עובדים. ענפים אלו כוללים את ענפי המזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, הנעלה, נייר, דפוס והוצאה לאור, וריהוט.
בתעשיה המעורבת-עילית פוטרו כ-130 עובדים. ענפים אלו כוללים את תחום ענפי הכימיקלים וזיקוק נפט, מכונות, ציוד מנועים וציוד חשמלי.
בענפי ההיי-טק נרשם בחודשים יולי-אוגוסט 2008, קיפאון כמעט מוחלט במצבת העובדים. סך-הכל נקלטו בענפים אלו כ-40 עובדים בתקופה זו.
לסיום, מהנתונים עלה גם, כי חלה ירידה קלה של 0.2% בשעות העבודה בתעשיה, זאת בהמשך לירידה ברבע השני של 2008 ולאחר עלייה מתונה ביותר של 0.2% ברבע הראשון של השנה.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעשיינים: כ-700 עובדים פוטרו בתעשיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנק ילווה לגמול נדל"ן 300 מיליון שקל למימון השקעה של 483 מיליון שקל בבניית 523 דירות בפתח תקוה    רוב הסכום - לערבויות מכר ולא לאשראי שוטף    גמול משכה כבר 80 מיליון שקל    הבנק נקט באמצעי זהירות
איציק וולף
נסיך הליכוד דן מרידור שב לליכוד    "שני כשלונות לממשלה - כשלון המלחמה והמתקפה על מערכת המשפט - על שניהם ממשלה צריכה ללכת הביתה    על נתניהו: יש להביט על העתיד ולא על העבר
משה ריינפלד
בעל בית הספר שהתמוטט, כומר פרוטסנטי, נעצר וסיפר כי בנה את בית הספר לבדו    בעת האסון היו בתחומי בית הספר 700 בני אדם שחגגו את ייסודו    [AP]
גלית יצחק
מנהל המחלקה לנוירולוגיה במרכז הרפואי וולפסון מונה לפרופ' - חבר קליני בבית הספר לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב
יפעת גדות
מדענים חקרו את המבנה הגנטי של חולת לוקמיה כדי לבודד את המוטציות הגנטיות, ובפעם הראשונה הצליחו לפענח את הצופן של גנום שלם של חולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il