X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרת החוץ פירטה את העקרונות המובילים אותה בניהול המשא-ומתן עם הפלשתינים "אף צד לא צריך לחפש תירוצים בהווה להפסקת שיחות על העתיד" הקוורטט: רק הנהגה שתקבל את שלושת תנאינו תזכה לתמיכה
▪  ▪  ▪
ציפי לבני [צילום: פלאש 90]

שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה (יום א', 9.11.08) בשארם א-שייח לנציגי הרביעיה הבינלאומית למזרח התיכון כי אסור שישראל והפלשתינים יסתכלו על ההווה וימצאו תירוצים להפסיק שיחות הנוגעות לעתיד.
"אף צד לא צריך לחפש תירוצים בהווה כדי להפסיק שיחות על העתיד. העתיד לא יכול להיות בן ערובה של ההווה", אמרה. לדבריה, זהו אחד מן העקרונות המובילים את המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים. לבני הוסיפה כי בין העקרונות האחרים שמנחים את המשא-ומתן גם ההנחה ששום דבר לא מוסכם עד שהכל מוסכם ושהעמים הישראלי והפלשתיני לא רוצים ניסוחים מעורפלים שיהיו בסיס לוויכוחים בעתיד, אלה פתרונות ברורים וקונקרטיים.
"צריך הסכם מקיף - לא להסכם חלקי, לא להצהרה עקרונית כללית. לא רוצים הישג קוסמטי שהוא בר חלוף אלא הישג אמיתי ובר קיימא והמשא-ומתן צריך להיות בילטראלי בין הצדדים עצמם - הצדדים הם הבעלים של המשא-ומתן", ציינה.
לדבריה, ישראל מכירה בצורך להקים מדינה פלשתינית ובלבד שלא תהיה מדינת טרור ועיגון האינטרסים ארוכי הטווח של ישראל אפשרי רק באמצעות דיאלוג והסכם מקיף עם שכנותיה של ישראל.
"שני הצדדים מבינים שהם באותו צד, שלא בכל דבר זה משחק סכום אפס, ומאמינים בצורך בהמשך תהליך אנאפוליס על בסיס העקרונות המנחים שלו ועם הבנה שעם אומץ, מנהיגות וניהול נכון ניתן יהיה להצליח במשימה", אמרה לבני וציינה את החשיבות שהתהליך ינוהל כולו בלי התערבות חיצונית.
"הצדדים יותר מכולם מבינים את הדחיפות של ההסדר אך הם יודעים יותר מכולם עם מה אפשר לחיות ועם מה לא, מה מתאים ובאיזה עיתוי. מהקהילה הבינלאומית נדרשת סובלנות, כבוד ורצון לתת לצדדים לנהל זאת בעצמם.
לבני הוסיפה כי יותר מעשרה צוותים, ישראלים ופלשתינים, עוסקים בכל הנושאים הדרושים לפתרון הסכסוך.
"הושגה התקדמות במו"מ, הוא רציני ואינטנסיבי", הדגישה, "עד היום התקיימו מאות פגישות והצדדים מאמינים שיש את האלמנטים, העקרונות המנחים והאמון ההדדי שיוצרים בסיס טוב להסכם. הסכמנו על מבנה ההסכם, הסעיפים כבר מנוסחים, עובדים על מפות ומפתחים מודלים לשיתוף פעולה. אנו תומכים בסיוע פוליטי וכלכלי שינתן להנהגה הפלשתינית שמכירה בישראל ומכבדת את ההסכמים איתה ופועלת נגד הטרור. אנו דורשים מהקהילה הבינלאומית תמיכה למנוע קיצוניות וטרור", דברי לבני.
בתום התדרוך של לבני ושל יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הודיעה הרביעיה הבינלאומית כי היא מגבה את התהליך המתנהל בין ישראל והפלש' ומאפשר לצדדים להמשיך במו"מ הבילטראלי, ללא התערבות בינ"ל בכפוף לעקרונות וללוחות הזמנים שיקבעו בין הצדדים עצמם.
"רק הנהגה פלשתינית שמקבלת את שלושת תנאי הקוורטט תזכה לתמיכה בינלאומית ויישום ההסכם יהיה רק לאחר שיפורקו תשתיות הטרור – כשם שישראל עמדה על כך", נמסר בהודעת הרביעיה.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא להפסיק המו"מ על העתיד בגלל ההווה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה שציפי לא תפנה התנחלויות
שוש השמאלנית  |  9/11/08 11:36
 
- הרי כולם יודעים שאתה ערבי. מה ל"ת
דעתך לכתוב שם??  |  9/11/08 16:24
2
ציפי לבני מסתבכת בשקרים
אפריים פורצמן  |  9/11/08 12:11
3
הכותרת: זה משפט מחוזי מאוד.. ל"ת
כה אמר  |  9/11/08 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הלחמים שבפיקוח יוזלו בשיעור של 7.5 אחוזים הודות לירידה במחירי האנרגיה בעולם, ולמרות התנגדות האופים להוזלה    האופים טוענים לכלכלת בחירות ולהוזלה שאינה תואמת את הפער עם ההפסד שנגרם להם    מאיימים בתביעה נגד משרד התמ"ת
עופר וולפסון
הפיטורים - בעיקר בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית    בענפי ההיי-טק נרשם קפאון    ענף הכימיה שומר על גידול נאה ו"מציל" במעט את הנתונים
אלעזר לוין
בנק ילווה לגמול נדל"ן 300 מיליון שקל למימון השקעה של 483 מיליון שקל בבניית 523 דירות בפתח תקוה    רוב הסכום - לערבויות מכר ולא לאשראי שוטף    גמול משכה כבר 80 מיליון שקל    הבנק נקט באמצעי זהירות
איציק וולף
נסיך הליכוד דן מרידור שב לליכוד    "שני כשלונות לממשלה - כשלון המלחמה והמתקפה על מערכת המשפט - על שניהם ממשלה צריכה ללכת הביתה    על נתניהו: יש להביט על העתיד ולא על העבר
משה ריינפלד
בעל בית הספר שהתמוטט, כומר פרוטסנטי, נעצר וסיפר כי בנה את בית הספר לבדו    בעת האסון היו בתחומי בית הספר 700 בני אדם שחגגו את ייסודו    [AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il