X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
רחובות ותינוקות - קניה חולקת כבוד לאובמה
באחד מבתי החולים, יותר ממחצית מהתינוקות שנולדו נקראו מישל או ברק אובמה בעיר החוף מומבסה, הודיעו כי רחוב שבנייתו עומדת להסתיים ייקרא על שם הנשיא ברק אובמה יצרן הבירות הגדול שינה את שם הבירה הפופולרית "סנאטור" ל"נשיא" בתמונה: ברק אובמה הקטן [צילום: AP]
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

הרגע שבו הוכרז המנצח במירוץ לנשיאות ארצות הברית - ברק אובמה - תושבי קניה לאורך כל המדינה החלו בחגיגות ספונטניות. כעת, ימים ספורים לאחר הבחירות, הבעות השמחה הפכו מעט יותר מאורגנות - ועבור חלק מהם אישיות במידה שלא תיאמן.
במערב קניה, האזור ממנו הגיעה משפחתו של אובמה, אנשים קוראים לילדיהם על שמו. אמצעי התקשורת מדווחים כי באחד מבתי החולים, יותר ממחצית מהתינוקות שנולדו נקראו מישל או ברק אובמה. אישה שילדה תאומים קראה לבן ברק ולבת מישל. בראיונות עם האמהות, רבות מהן סיפרו כי הן מקוות שאם יקראו לילדים על שם ברק אובמה ואשתו - הילדים יגדלו ויזכו להצלחה כמו זו של הזוג הראשון.
בחירת שם לילד על שם דמות חשובה או אירוע היא מסורת שבטית של בני הלואו (שבט אפריקני השוכן בעיקר בדרום-מערב קניה), השבט ממנו הגיע אביו של אובמה. כשאובמה נבחר כסנאטור בשנת 2006, תינוקות רבים נקראו בשמות ברק אובמה, ואפילו סנאטור ברק. כעת, כשהסנאטור אובמה יהיה הנשיא ה-44 של ארצות הברית, סביר להניח שאלפי ילדים במערב קניה ייקראו על שמו, חלקם אולי אפילו ייקראו "נשיא".
זכייתו של אובמה הביאה גם את "East African Breweries" - יצרן המשקאות האלכוהוליים הגדול ביותר במזרח אפריקה, להעניק את תרומתו לזכייה על-ידי שינוי שמה של הבירה הפופולרית "סנאטור" ל"נשיא". הבירה, המשווקת בכל קניה, פופולרית בעיקר משום שאחרי 2006, קניה החלה להתייחס למשקה כ"בירה של אובמה". כעת כשאובמה אינו סנאטור יותר, החברה הודיעה כי תשנה את השם שיתאים למעמדו החדש.
"יום אובמה"
קריאת שמות של רחובות על שם הנשיא הנבחר גם היא החלה. בעיר החוף מומבסה, הודיעו כי רחוב שבנייתו עומדת להסתיים ייקרא על שם הנשיא ברק אובמה. הרחוב יהיה אולי הראשון שיעניק את הכבוד לנשיא, אך רוב תושבי קניה מאמינים שלא יהיה זה הרחוב האחרון.
אך נראה שהכבוד הגדול ביותר והסמלי ביותר הוא קביעת "יום אובמה". נשיא קניה, מאווי קיבאקי הכריז על יום חופש לאומי לכבוד זכייתו של אובמה. ילדי קניה לא למדו ביום זה, רוב בתי העסק נסגרו ובתי מלון לאורך כל המדינה ניצלו את היום כדי להתכונן לקראת חגיגות בנושא אובמה.
נשיא קניה אמר בדבריו כי "הנצחון שלך הוא לא רק השראה למיליוני אנשים בכל העולם אלא גם משמעות מיוחדת כאן בקניה".

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רחובות ותינוקות - קניה חולקת כבוד לאובמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בוועידת סאו פאולו שהכינה הצעות לפסגת וושינגטון בלטו בהיעדרם שרי האוצר של ארה"ב ואירופה    רוסיה, הודו, ברזיל וסין דורשות יותר תפקיד בהכרעות
עופר וולפסון
ההזמנה מחברה ביטחונית בארה"ב    תסופק במלואה עד ספטמבר 2009 באמצעות חברת-הבת אופיר אופטיקס
מערכת PCאון
מה הסיוט הגרוע ביותר עבור ארגון? גניבת מידע, כמובן    זה בדיוק מה שקרה באינטל, לאחר שעובד לשעבר גנב מידע סודי ביותר ותכנן להעבירו ל-AMD    איך זה נגמר? ולמה חשוב ללמוד מהסיפור?
איציק וולף
שרת החוץ פירטה את העקרונות המובילים אותה בניהול המשא-ומתן עם הפלשתינים    "אף צד לא צריך לחפש תירוצים בהווה להפסקת שיחות על העתיד"    הקוורטט: רק הנהגה שתקבל את שלושת תנאינו תזכה לתמיכה
עידן יוסף
הלחמים שבפיקוח יוזלו בשיעור של 7.5 אחוזים הודות לירידה במחירי האנרגיה בעולם, ולמרות התנגדות האופים להוזלה    האופים טוענים לכלכלת בחירות ולהוזלה שאינה תואמת את הפער עם ההפסד שנגרם להם    מאיימים בתביעה נגד משרד התמ"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il