X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרב ישראל מאיר לאו מונה ליושב-ראש מועצת יד ושם הממשלה אישרה את מינויו הרב לאו: "מקבל את המינוי בחרדת קודש. קורות חיי ספונים בקירות יד ושם"
▪  ▪  ▪
הרב לאו. יו"ר חדש למועצת יד ושם

יושב-ראש יד ושם הבא יהיה ישראל מאיר לאו, רבה של העיר תל אביב-יפו. הוא יחליף את קודמו בתפקיד יוסף (טומי) לפיד, שנפטר ביוני השנה. כך אישרה (יום א', 9.11.08) הממשלה בישיבתה השבועית. המינוי התקבל לאחר שקיבל את מינוי ועדת שפייניץ למינויים ציבוריים. המינוי ייכנס לתוקף כבר היום, ולאו גם ימשיך לכהן גם כרב עיר.
עם קבלת ההודעה הודה הרב לאו לממשלה ואמר כי קיבל אותה בחרדת קודש. "עיתוי ההודעה מרגש במיוחד בהיותו בשבוע בו מציינים 70 שנה להתפרצות האלימה שבראשית השואה - אירועי הדמים של ליל הבדולח", אמר הרב לאו. "קורות חיי ספונים בקירות יד ושם ובשלל המסמכים והמיצגים המצויים בו. זכיתי ללוות את יד ושם בארץ ובתפוצות שנים רבות, ואני מלא הערכה ליושבי-הראש של המועצה ושל ההנהלה שקדמו לי. יושב-ראש הנהלת יד ושם מר אבנר שלו הינו הבנאי הגדול של יד ושם ואני משוכנע, מתוך היכרות רבת שנים, כי נפעל בצוותא לרומם את המוסד שאין שני לו. אני רואה לעצמי חובה להקדיש מעתותיי ומרחשי לבי לקיום מצוות 'זכור את אשר עשה לך עמלק' של דורנו".
לולק הקטן
הרב לאו נולד בשנת 1937 בעיר פיוטרקוב שבפולין, כנצר למשפחת רבנים ידועים באירופה. את שנות המלחמה הראשונות עבר בגטו פיוטרקוב-טריבונלסקי. באוקטובר 1942 גורשו אביו ואחיו ביחד עם מרבית יהודי העיר למחנה ההשמדה טרבלינקה, שם נספו. לאו הצליח לחמוק עם אמו מהגירוש וכך ניצלו חייו. בנובמבר 1944, במהלך סלקציה, הצליחה אמו להצמיד אותו לאחיו הגדול נפתלי, שהיה מיועד להישלח למחנה עבודה, אך היא עצמה לא ניצלה. יחד עם נפתלי נשלח למחנה עבודה בעיר צ'נסטוחובה, משם הגיעו למחנה הריכוז בוכנוולד. כאשר שוחרר המחנה על-ידי חיילי ארצות הברית נודע לאו (בכינויו לולק) כאסיר הצעיר ביותר (בן 8) ששוחרר מהמחנה. לאחר השחרור עלה ארצה.
הרב לאו שימש במספר תפקידים רבניים ביניהם רב אזורי בצפון תל אביב, רבה הראשי של נתניה והרב הראשי האשכנזי לתל אביב-יפו. בשנת 1993 נבחר לכהונת הרב הראשי לישראל וכיהן בכהונה זו עד 2003. ב-2005 נבחר לכהן, בפעם השנייה, כרבה של תל אביב-יפו. ביום העצמאות 2005, זכה הרב לאו בפרס ישראל, על מפעל חיים תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.
במלאת 60 שנה לשחרור מחנה בוכנוולד התפרסם ספרו של הרב "אל תשלח ידך אל הנער" המגולל את קורות חייו בשואה, גידולו בישראל והשפעת זיכרונות הילדות שלו על דרכו כרב וכמנהיג.
יושב-ראש יד ושם אמר כי הוא מברך ושמח על ההחלטה למנות לתפקיד איש מהמעלה הראשונה שזכה להכיר אישית במשך שנים רבות. לדברי אבנר שלו, נושא השואה קרוב ללבו של הרב לאו והוא רואה בקיום זיכרון השואה ערך יהודי ואוניברסלי. "לרב לאו קשרים אמיצים עם יד ושם והוא פועל רבות למען הנצחת השואה והנחלתה", אמר שלו.

תאריך:  09/11/2008   |   עודכן:  09/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יד ושם: הרב לאו יחליף את טומי לפיד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מן הראוי שהרב לאו יתפטר מרבנות
rumbamaster  |  9/11/08 12:52
2
צריך להיות שר החוץ ל"ת
ירבו כמותו  |  9/11/08 13:51
3
זוועות משפחת חוסייני הפלסטינית ל"ת
עם הנאצים ייחשפו?  |  9/11/08 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותם סלע
מדד הבנקים קופץ ב-1.8%    המעו"ף עולה ב-1.5%    לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים: מניית טבע מוסיפה לשוויה 4.7% ומובילה את העליות במדד המעו"ף
מערכת PCאון
היום, כאשר אנחנו תלויים במחשב לא רק בעבודה כי אם גם בבית, יש חשיבות גדולה לשמירת הנתונים והמידע במחשב, וזאת על-ידי ביצוע גיבויים בתדירות גבוהה    מאת עופר לידסקי, מנכ"ל חברת טרהסייף
יפעת גדות
באחד מבתי החולים, יותר ממחצית מהתינוקות שנולדו נקראו מישל או ברק אובמה    בעיר החוף מומבסה, הודיעו כי רחוב שבנייתו עומדת להסתיים ייקרא על שם הנשיא ברק אובמה    יצרן הבירות הגדול שינה את שם הבירה הפופולרית "סנאטור" ל"נשיא"    בתמונה: ברק אובמה הקטן [צילום: AP]
משה ריינפלד
בוועידת סאו פאולו שהכינה הצעות לפסגת וושינגטון בלטו בהיעדרם שרי האוצר של ארה"ב ואירופה    רוסיה, הודו, ברזיל וסין דורשות יותר תפקיד בהכרעות
עופר וולפסון
ההזמנה מחברה ביטחונית בארה"ב    תסופק במלואה עד ספטמבר 2009 באמצעות חברת-הבת אופיר אופטיקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il